• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog altijd vuil na het wassen...

Maxidhoore

Detailing rookie
27 apr 2020
14
15
Dag iedereen,

Ik ben al even bezig met detailen, maar er is 1 iets die me erg frustreert. Telkens als ik een auto was dan blijft deze na het drogen nog altijd een bruine/vuile schijn behouden. Als ik er dan over ga met mijn vinger dan gaat dit weg, maar niet permanent denk ik. Ter informatie, deze auto's zijn niet behandeld met wax of ceramic coating.

Het proces die ik gebruik om een auto te wassen is de volgende: eerst de wielen kuisen met HD en apc/wheelcleaner, dan foam ik de auto met Bilt & Hamber en spoel ik dit vervolgens af, dan doe ik contact was met Dodo Juice BTBM en crazyfibre washmitt en 1 emmer met gridguard. Ik weet dat het misschien beter is om 2 emmers te gebruiken maar in plaats van te rinsen, spoel ik de mitt af met de HD langs beide kanten en dan steek ik die telkens weer in het water met zeep. Als laatste spoel ik alles af en droog ik met redelijk dikke microfibre towels.

Zou dit kunnen zijn omdat ik mijn mitt niet goed genoeg rinse? Omdat mijn water erg vuil is? Of eerder omdat mijn handdoeken misschien niet goed genoeg gewassen zijn en stoffig zijn? Of moet ik de auto misschien clayen of met traffic film remover behandelen?

Alvast bedankt!

Mvg, Max
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Hmm vreemd aangezien je al Bilt Hamber Auto Foam gebruikt, ik heb na het gebruik van dat product namelijk nog nauwelijks vuil op de auto(s).

Mijn ideeen voor het oplossen:

1. Wassen met dreft een keer, kijken wat dat doet.

2. De Bilt Hamber langer laten intrekken (niet op laten drogen, maar in de schaduw rond de 5-10 minuten)

3. Een keer al je doeken en washmits goed wassen zonder wasverzachter.

4. Inderdaad een keer kleien, dat zal sowieso een hoop uit de lak halen ookal denk je dat hij redelijk schoon is. Hierna nog een keer wassen is mijn advies.

Ik hoop dat het lukt om je auto's beter schoon te krijgen, hoor graag of het is gelukt!
 
  • Geweldig
Reactions: Maxidhoore
Persoonlijk spoel ik mijn washmitt niet alleen uit in de spoelemmer, maar veeg met de mitt langs de gritt zodat vuil dat in de vezels van de mitt zit, en dan gelijk voor een groot deel uitgeveegd wordt, maar ik denk dat je probleem ergens anders zit, bijvoorbeeld de foam en/of de shampoo onvoldoende gelegenheid (tijd) geven om het vuil los te weken, te lage dosering of gewoon de lak niet goed raken. Mogelijk dat je voor een schoon resultaat de auto wel 2x met contact moet wassen: vergeet niet dat het vuil veel beter hecht aan de lak als er geen enkele vorm (sealant, wax, coating) is om de lak te beschermen tegen aanhechtend vuil.

Als je waxen en dergelijke niet zit zitten, zou je óf kunnen kiezen de 2e keer te wassen met een shampoo met bescherming (bijvoorbeeld wax, maar kan ook keramische bescherming zijn), of na het wassen de auto nalopen met een spraycoating. Deze middelen zorgen niet alleen dat vuil minder hecht (en de auto dus minder snel vuil wordt) maar ook dat de volgende wasbeurt makkelijker gaat.
 
  • Geweldig
Reactions: Maxidhoore