• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog een BMW 118d Black Saphire full detail

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
54
Van 8 tot en met 10 augustus dit jaar was een tweede BMW 118d te gast voor een full detail. Dit exemplaar is gebouwd in 2009 en heeft een kilometerstand van ruim 186000km. De lak had wat swirls en her en der een paar krassen. Verder zijn de poetshologrammen van de poetsbeurt bij aflevering, anderhalf jaar geleden, verwijderd.

Tijdens deze full detail zijn de volgende stappen uitgevoerd.
Interieur:
  • Stofzuigen
  • Reinigen met PoorBoys APC 1:10
  • Stoelen en achterbank reinigen met PoorBoys APC 1:10 en extractor
  • Kunststofdelen voeden met PoorBoys Natural Look
Exterieur:
  • Foamen met Monello Magico Foam
  • Vliegen verwijderd met PoorBoys Bugsquash
  • Wassen met Monello Lavare shampo
  • Velgen gereinigd met PoorBoys Spray and Rinse velgenreiniger
  • Lak en velgen ontdaan van vliegroest en remstof middels Monello Non Ferro
  • Lak en velgen ontdaan van teer en hars middels Dodo Juice Supernatural Glue and Tarremover
  • Wielkasten en motorruimte gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en diverse kwasten en borstels
  • Nogmaals gewassen met Monello Lavare shampo
  • Gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
  • Trims afgeplakt met tape
  • Testspot gemaakt en ook deze BMW lak was weer zeer hard en daarom uiteindelijk de volgende stappen uitgevoerd:
    • Flex Rotary: Meguiars M105 op Monello paarse wolpad, gele cuttingpad en oranje light cuttingpad, Meguiars M205 op Monello witte CCS polishingpad
    • Dap900: Meguiars M205 op light groene light polishingpad
  • Lak gereinigd met Gyeon Prep
  • Lak gevoed met Mothers glaze
  • 2 lagen PoorBoys EX-P aangebracht
  • Afgetopt met Collinite 915
  • Trims, wielkasten en kunststofonderdelen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
  • Uitlaat eindstuk gereinigd met Staalwol grade 000 en Auto Finesse Metal Polish
  • "Nieren"gereinigd met PoorBoys Professional Polish
De BMW bij aanvang:
IMG_3071.webp

Monello foam:
IMG_1434.webp

Naden en trims worden afgeplakt om te voorkomen dat residu van polijstmiddelen achter blijft
IMG_1447.webp

Conditie van de lak bij aanvang
IMG_3078.webp

Behandeling diepe kras middels wetsanden
IMG_1449.webp

En na polijsten
IMG_1450.webp

En als een spiegel in de zon
IMG_3161.webp

Motorruimte bij aanvang
IMG_3056.webp

En na reiniging
IMG_3108.webp

De dorpels voor reiniging
IMG_3062.webp

En na reiniging
IMG_3099.webp

Linker voorvelg voor reiniging
IMG_3067.webp

En na reiniging
IMG_3110.webp

Uitlaat voor behandeling
IMG_3074.webp

En na behandeling
IMG_3199.webp

Resultaten interieur
IMG_3102.webp

IMG_3096.webp

En een rondje rondom
IMG_3180.webp

IMG_3183.webp

IMG_3132.webp

IMG_3136.webp

IMG_3190.webp

IMG_3139.webp

IMG_3196.webp

Netjes. Vraagje. Die naden afplakken hoe doe je dat. Gewoon op de naad plakken? Dan zit ertoch een klein strookje plakband op het te polijsten deel.? Hoe werk je dat dan bij?

@toesebolle: Ik plak inderdaad de naden af op de naad. Dan zit er inderdaad een (heel) klein strookje tape op het te polijsten deel. Voor de laatste finishing polijst stap verwijder ik de tape over de naad (op de trims laat ik het wel gewoon zitten). na de laatste finishing polijststap zie je eigenlijk niet meer dat de naad afgeplakt is geweest.

De reden hiervoor is dat ik wil voorkomen dat er (veel) polijstresidu/stof in de naden komt, wat ik daarna met heel veel moeite weer moet verwijderen. Met name met zware polijststappen met een compound had ik hier last van. En afplakken kost veel minder werk en tijd.

Schrijf je reactie...