• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nog een project! Mercedes SL300 cabrio (1992)... derde update 12/10 !!!!

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden....weeral een project.

Een collega van me heeft een Mercedes SL 300 cabrio op de kop getikt. Hij is van 1992.
De man heeft inmiddels ook een DAP en wil hiermee aan de slag...dus weeral een nieuwe detailer op komst!

Ik heb hem nog niet in het echt gezien maar de foto's vertellen redelijk veel :-"

De buitenzijde: eigenlijk is de lak nog in goede staat en zijn er weinig of geen zaken die niet corrigeerbaar zijn. De lak is dof en vuil maar volgens mij echt terug mooi te krijgen.
foto's :

IMGP0270.JPG

IMGP0268.JPG

IMGP0294.JPG



De binnenzijde is uitgevoerd in leder en moet ook eens "opgefrist" worden....Let nu goed op (niet voor gevoelige detailers) 8-o =-o

de zetels : het is een tweezitter...het zijn er dus maar 2.

IMGP0301.JPG

IMGP0276.JPG

IMGP0275.JPG

IMGP0274.JPG


achter de voorzetels :

IMGP0278.JPG

IMGP0296.JPG

IMGP0297.JPG

IMGP0298.JPG


de middenconsole :

IMGP0282.JPG


Er is zo'n bakje met een rolluikje...hier geopend :

IMGP0283.JPG


onder de rand van het geopende luik van de armsteun :

IMGP0288.JPG


het dashboard : overzicht.

IMGP0271.JPG


de kofferrruimte :

IMGP0290.JPG


Besluit : Nu had ik al heel wat vuile wagens gezien; MAAR DIT :weetniet [:diablo] x-] 8-()) 8-()) 8-o
M'n collega heeft dus beslist...om hier alles uit te slopen...en alles terug te laten overtrekken met nieuw leder en alle beschadigde klepjes en vakjes te herstellen.
Het dashboard zal nog wel te reinigen zijn vermoed ik .

Tijd voor een eerste update!
M'n collega (de nieuwe eigenaar dus) ging me op de hoogte houden van z'n werkzaamheden; hier volgt dus deel 2.

Hij heeft vorig weekend de auto een eerste wasbeurt gegeven...met een overdosis shampoo. Het resultaat geeft al een heel ander beeld. De buitenkant valt echt na wat verzorging weer netjes te krijgen :

wat foto's na de wasbeurt genomen van de buitenzijde:

IMGP0313.JPG


de hardtop werd daarna verwijderd om de cabriokap ook eens te inspecteren :

IMGP0315.JPG


al bij al...als je even die verschrikkelijke binnenzijde vergeet, ziet hij er verrassend goed uit :

IMGP0316.JPG


de kap zelf moet ook hersteld worden...hier en daar terug stikken en nieuwe "rammpjes" erin plaatsen :

IMGP0317.JPG

IMGP0318.JPG


tot hier de buitenzijde...nu de minder leuke job...de binnenzijde "uitmesten". Hier is gewone kledij niet meer van toepassing rofl

IMGP0325.JPG


verschrikkelijke job; maar het moet één keer gebeuren :...iemand zin een "frisse" chocomel? :

IMGP0329.JPG

IMGP0330.JPG


resultaat na het leeghalen :
IMGP0338.JPG


en na het grondig stofzuigen; ik denk hier zelfs met m'n extractor nog heel wat beterschap uit te halen...binnenkort mag ik gaan proberen.

IMGP0353.JPG


dat die interieur geen frisse geur faf was wel te verstaan...de vorige eigenaar had dit wonderwel ook gemerkt :-" Hoeveel geurverfrissers denk je hier bij nodig te hebben?

IMGP0336.JPG


20???
fout...na het opruimen van de voorzijde vond hij dit nog ::D

IMGP0354.JPG


dit was het voor deze keer...binnenkort nog updates : de eerste minst smakelijke stap is gezet :)^

de eigenaar was blij dat er ook nog wat bruikbaars zat tussen die troep :

IMGP0332.JPG


Weeral eens een update :
Deze maal heeft de eigenaar de zetels en de tapijt uit de wagen gehaald. Ook heeft hij de middenconsole verwijderd...beelden spreken weer voor zich!
Wat vind je zoal onder zetels....zand, stof, uitwerpselen,....

IMGP0394.JPG

IMGP0426.JPG

IMGP0427.JPG

IMGP0428.JPG


Dat alle motoren en dergelijke nog werkten is een wonder...nog wat foto's bij het verwijderen van de middenconsole en knopjes...

IMGP0405.JPG

IMGP0470.JPG

IMGP0477.JPG

IMGP0482.JPG


Na het verwijderen van al die troep ziet het er al een beetje frisser uit :

IMGP0469.JPG

IMGP0464.JPG

IMGP0457.JPG


zo, dat was het weer voor deze keer...stuk voor stuk en beetje bij bettje komt dat terug goed...inmiddels heeft hij In Nederland (bedankt voor de tips) een mooi beige intereur gevonden inclusief tapijt en afdekplaatjes.

Volgende keer weer meer...

tijd voor de volgende update...de afbraak en opkuis (stuk voor stuk) gaat verder....

eerst wat details voor en na :

IMGP0721.JPG

IMGP0754.JPG


IMGP0767.JPG

IMGP0768.JPG


bekleding, dashboard, stuur...alles eruit :
IMGP0667.JPG

IMGP0670.JPG

IMGP0671.JPG

IMGP0684.JPG


sommige onderdelen waren zo vies...dat de ultieme ontvetter werd ingeschakeld...de vaatwasser:

IMGP0691.JPG

IMGP0692.JPG


middenconsole ontmanteld maar proper :
IMGP0772.JPG


electrische fiches netjes ingepakt ter bescherming :
IMGP0777.JPG


bodem gereinigd en voor zien van een beschermlaagje zinkchromaat :
IMGP0785.JPG

IMGP0786.JPG


de koffer zit vol pneumatica om het dak te openen en te sluiten...allemaal luchtleidingen dus:
IMGP0506.JPG


de zetels zijn inmiddels naar de bekleder om terug met leder te overtrekken :
IMGP0578.JPG

IMGP2910.JPG


een eerste zit is reeds bekleed :
IMGP0781.JPG


zo tot de volgende update...zal vooral terug opbouwen zijn :ja
 
Het leest een beetje moeilijk zo met die niet zichtbare foto's Corsawim, maar om bij deze auto van een "uitdaging" te spreken is op zijn minst toch een understatement.
Wel een toffe kar om aan te pakken.
 
nee dit is echt! De wagen is trouwens eind 2012 nog geldig gekeurd. De vorige eigenaar had paarden...en een hond!

Zoals jullie al wel begrepen zullen hebben betreft het project momenteel enkel de buitenzijde.

De motor ziet er trouwens in verhouding nog best proper uit :

IMGP0292.JPG
 
Wat een ranzige bende, maar wel een leuk object om iets moois van te maken.
Genoeg APC op voorraad?
 
Ik weet zeker dat m'n collega hier een juweeltje van gaat maken :ja ...met een beetje hulp van mij w^^w
 
ben benieuwd wat het gekost heeft!!

ik ga dit topic wel in de gaten houden leuk om de vorderingen te volgen.
leuk project.
 
Dit topic is aangemaakt om hier updates op te maken...die zullen dan ook zeker volgen :ja
M'n collega (de nieuwe eigenaar) is een autoliefhebber in hart en ziel, dus reken er maar op dat deze benz een veel betere "oude dag" zal slijten en compleet in ere zal hersteld worden :heart_eyes:
 
O M G 8-()) !

Dat wordt foamen met de portieren open... Van buiten is hij inderdaad vies maar dan krijg jij weer 100%. Maar die binnenkant, echt onvoorstelbaar.
 
WTF :-& Als je dat zo ziet wordt je toch wel benieuwd hoe dat zover heeft kunnen komen... ik weet wel dat sommige mensen niet van schoonmaken houden....maar dit??

Maar wordt wel een dankbaar project: succes!!
 
Ik mag hopen dat hij hier geen geld voor heeft betaald. Ik zou, als ik hem was, een donor interieur op de kop tikken want hier kun je echt niets meer mee. Alles strippen, kale binnenboel 3x schoonmaken, nog 1 extra keer ontsmetten en het nieuwe interieur installeren.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoJan