• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog zachtere polish (of ander product) gezocht

doopaloopa

Detailing rookie
12 jul 2021
8
15
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met het verwijderen van krasjes op een stuk plexiglass van mijn dashboard. Ik gebruik een witte handpad van monelle in combinatie met Polywatch.

Nu gaan de grote krassen weg, maar er blijft een soort van witte waas aan kleine krasjes over. Dit zijn neem ik aan swirls gezien ze alleen in bepaalde stand van de zon te zien zijn. Ik smeer de Polywatch met de pad in en vervolgens gebruik ik microvezeldoeken (valet pro) om het weg te vegen.

Ik heb SSR1 geprobeerd, maar dat maakt juist meer krassen. Ik vroeg mij af of er nog iets lichters is om te gebruiken tegen swirls op plexiglass.
 
Oké thanks! Wat is een goede? Ik ben helemaal nieuw met dit soort dingen, dus excuses voor eventuele stomme vragen.
 
Heb je wel goede doeken?
Heb ook een keer goedkope action doeken gehad om polijstmiddel uit te poetsen. En waarmee wreef ik er ook weer krassen in.
Met Monello Peluche Verde doeken geen problemen meer.
 
Ik gebruik zelf Mothers maar die is niet langer verkrijgbaar
Voordeel daarvan was dat het bijna geen slijpgraad had

Als je nog krasjes hebt zou ik zachter nemen dan wit en liefst een machine
 
Thanks voor de info! Welke pads zijn nog lichter? Ik kan overigens geen machine gebruiken gezien het oppervlak echt 7cm is.

De doeken die ik heb gebruikt zijn van valet pro. Zijn de pluche doeken van monello zachter?
 
Zwart ? is merkafhankelijk ....
7 cm kan wel, neem je een Proxxon oid

Doeken zijn zacht als je ze koopt en blijven dat alleen bij juist onderhoud
Gebruik ook een inspectiespay om het polijstresidue weg te nemen en niet alleen een droge doek
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Zachtere pad, of Poorboys World Professional Polish als polijstmiddel. Op lak werkt het niet als polijstmiddel, alleen als lak extreem zacht is, of zoals in dit geval je perspex raampje voor de teller, werkt het wel als een heel fijn polijstmiddel.
 
Mothers Plastic Polish:


Dit is absoluut de beste plastic polish op de markt.

Of het nu je knipperlichten, remlichten, cabrioruiten of je kunststof cockpitvenster is, Mothers Plastic Polish maakt het schoon, glanzend en beschermt de doorzichtige kunststoffen met kristalhelderheid.

Dit is een echte polish: Je kunt fijne krasjes, vlekken, doffe plekjes en kerfjes eruit wrijven en ook vergeling en vlekken uit je kunststof cabriotopruit verwijderen. En daar houdt het nog niet mee op: Mothers Plastic Polish beschermt ook nog eens tegen zon, smog, watervlekken en luchtvervuiling door middel van een sterke laag polymeren
 
Ik ga het nogmaals proberen maar dan met een witte pad + Polywatch. In plaats van het uitvegen met een monello doek, zal ik eerst q2m prep eroverheen doen
 
Ik gebruik S100 plexiglas polish speciaal voor motorfiets ruiten werkt perfect en werkt ook als polish op lak voor hele fijne krasjes
 
Prep zou ik niet adviseren op plexiglas, dit kan van IPA (een hoofdbestanddeel van Prep) wel eens gaan barsten.
(zie hier - onderaan Eigenschappen)
Precies dit is bij de koplampen van mijn Ibiza gebeurt inderdaad. Heel veel kleine barstjes (crazing). Schijnt dat VAG koplampen hier ook gevoeliger voor zijn…
Bottom line: plexiglas en ipa is geen goede combi..