• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Numatic George Tips/vragen

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste forumleden,

Ik wil misschien een extractor gaan kopen, mijn oog is hierbij gevallen op de numatic George. Maar naast de autostoelen en bekleding wil ik hem ook voor wat andere zaakjes gebruiken daarom heb ik een aantal vragen aan mensen die ervaring hebben met een extractor.

Allereerst welk schoonmaakmidde gebruiken jullie? Ik lees veel over dat mensen apc voor PB gebruiken maar zijn er nog andere suggesties? Numatic verkoopt ook veel verschillende spullen.

Daarnaast wil ik hem nog gebruiken bij de zaak van mijn stiefvader om soort van bioscoopstoelen te reinigen. Maar als ik dat doe moeten die stoelen dezelfde avond weer droog zijn. Dus mijn vraag hierbij is hoe droog krijg je het met een extractor? Helemaal op van die redelijk dikke stoelen. Wordt het echt helemaal kurk droog of is het na een uurtje drogen ook weer helemaal droog?

Hopelijk hebben jullie de antwoorden! :)
 
Met een extractor wordt het echt niet kurkdroog.
Gaat je no-way lukken om dat na 'n uurtje droog te hebben denk ik.
 
Na een nachtje drogen moet het toch wel weer redelijk droog zijn (kamertemperatuur en voldoende ventilatie...)
 
Wat @ivo's zegt. Als ik de auto na behandelen vol in de zon zet dan zijn de stoelen na een uurtje wel droog, maar ik neem aan dat je die stoelen niet in de zon kan zetten. Laatst heb ik een bankstel gereinigd dat mijn broertje gratis had gekregen en die was na 12 uur weer droog.
 
wat ivo's en Jansen zeggen, dat moet zeker nog wel eventjes drogen. Je kan 1 stoel testen en kijken of die stoel op tijd droog is.

Ik heb zelf ook de Valet Pro Classic Carpet Cleaner gekocht voor in de George. Nog niet gebruikt.
Ook de Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner Plus (APC) kan je gebruiken voor in een extractor.
 
Gewoon apc, heb bij de bouwmarkt een elec kacheltje gehaald. Auto is dan in 3-4 uur goed stoken wel zo goed als droog.
 
Bedankt voor al jullie reacties!
Nog klein vraagje zou het helpen de klimaatregeling op ontvochtigen te zetten?
Misschien is het een stomme vraag maar zou het dan niet sneller in de lucht wegtrekken?
 
Ik zou eerder denken aan het volgende; De stoelen of wat dan ook niet in 1x te nat maken. Het gaat immers om het oppervlak wat je in eerste instantie schoon wilt maken en water/schoonmaakmiddel wat heel diep in de stoelen trekt, dat zal je ook met een extractor niet volgas eruit trekken.

Ik heb zelf niet een extractor in bezit, maar heb ze wel eens gebruikt. Ik maak bijv. stoelen schoon met APC+D waarbij ik de stoelen benevel en laat inwerken. Vervolgens neem ik het met droge doeken af en als ik dan nog nét niet alles weg heb qua vuil, dan doe ik het opnieuw. Kortom, ik spuit dus niet de stoelen zeiknat want ik wil alleen de oppervlakte reinigen.
Toen ik bovenstaande deed met een extractor, toen duurde het niet al te lang voordat de stoel op de tast alleen nog maar vochtig aanvoelde. Alsof je met je zweetreet erop had gezeten, zeg maar.. :p



Greetz
 
Ik zelf heb ook een Numatic George, wat auto's betreft; als een auto airco heeft laat ik deze een kwartier met de airco lopen en dan zijn de stoelen zo goed als droog. Dus als je in jouw geval de klimaatregeling op ontvochtigen zet moet dit zeker helpen in het droogproces. En nog een tip: spuit gecontroleerd water, je hoeft niet de hele tijd volop water bij te spuiten. Ik zelf spuit overigens eerst wat APC op het te reinigen oppervlak, even in laten trekken en dan met de extractor 'spoelen'.