• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nylon borstel voor op boormachine

Patrickvdburg

Detailing addict
8 feb 2015
28
60
Leeuwarden
Hoi!

Onlangs deze borstel via carclean aangeschaft
drill_brush_grey_bristles_2.jpg
[URL='https://www.carclean.com/nl/carclean-com-nylon-borstel-voor-boormachines-medium.html']Nylon borstel voor boormachines - Medium
[/URL]
Medium variant en deze zou bekleding moet kunnen reinigen, nu heb ik in mijn eigen auto de armsteun ermee gedaan maar die is er zo uit komen te zien.
Voorop gezegd ik heb er geen druk op uitgeoefend gewoon losjes op de stof laten bewegen:
image0.jpeg

Nou dacht ik meteen aan dat de borstel wel degelijk te hard is voor dit soort bekleding.
Ik heb de borstel eigenlijk puur gebruikt voor de stoelen van mijn eigen VW en dan met name het middenstuk maar ik durf hem er eigenlijk niet op te zetten als de stoel er ook zo uit zou gaan zien.


Bestaat er een kans dat ik de armsteun misschien “te droog” heb lopen schoonmaken/borstelen?
Heb namelijk vandaag in de werkbus even een stukje geprobeerd: redelijk zelfde bekleding dan de armsteun en die heb ik wel natter gemaakt dan de armsteun en die is niet geruld.
image2.jpeg

Beide keren schoongemaakt met PB carpet and upholstery cleaner.
Moet het natter of is deze borstel dan wel degelijk te stevig voor mijn eigen stoelen?
Iemand ervaring hiermee?

Let me know
 
Dat ziet er niet best uit!
Ik heb een vergelijkbare borstel. Maar dan van tante alie.
Deze gebruik ik regelmatig voor interieur klusjes. En tot nu toe geen problemen mee ervaren. Ik vermoed dat deze dan inderdaad te hard is voor je stoffen bekleding.
 
Combinatie van type stof, slijtage die al heeft plaatsgevonden (armsteun), lubriactie en de snelheid van je Makita.

Ik zet mijn Makita op de langzamere stand wanneer ik borstel gebruik. Zelfs op de langzame stand, heb je best wel veel rotatie, wrijving, etc. Zeker wanneer je maar een klein oppervlak borstelt, kan dit snel teveel zijn.

Gezien de sling-off en dat het op zo'n klein stukje al flink schuimt, heb jij de schroeftol op sambal staan. :p
 
Ik heb ook van deze borstels maar gebruik ze zelfden. Altijd eerst met de hand proberen voor je "geweld" gaat gebruiken.
 
Combinatie van type stof, slijtage die al heeft plaatsgevonden (armsteun), lubriactie en de snelheid van je Makita.

IGezien de sling-off en dat het op zo'n klein stukje al flink schuimt, heb jij de schroeftol op sambal staan. :p

Ja klopt ik had de machine inderdaad op de snelste stand staan. Een beetje mede door de YouTube videootjes die ik van te voren meerdere keren heb bekeken

Heb de armsteun met een scheermes wel weer aardig knap gekregen maar je zult het wel altijd blijven zien natuurlijk.
Misschien de stoel dan toch maar eens op langzame stand proberen en goed nat maken dat het dan beter wilt…
 
Dat ziet er niet best uit!
Ik heb een vergelijkbare borstel. Maar dan van tante alie.
Deze gebruik ik regelmatig voor interieur klusjes. En tot nu toe geen problemen mee ervaren. Ik vermoed dat deze dan inderdaad te hard is voor je stoffen bekleding.

Heb je daar toevallig nog een link van?
 
Ik heb de Alie-borstels ook al een tijdje, in verschillende kleuren c.q. gradaties. Ik haalde de kleuren wel eens door elkaar in het begin en deed dan stoffen bekleding met de borstel die ik ook voor het bandenschrobben gebruikte. (Stugge borstel)

Dat liep ook niet helemaal lekker af, maar kwam er op tijd achter door een testspot gedaan te hebben. ;)

En ja, ook ik had de Makita toen ook nog wel eens op standje sambal. (Grote stappen, snel thuis) Maar dat leerde ik al snel af door dit soort fratsen, die jij nu ook hebt.
 
Ik kon die borstel niet eens vinden op CC... Maar ik gebruik een gelijkwaardige alleen voor de matten (stoelen Alcantara dus kan sowieso niet), en ook niet te vaak is alleen maar extra slijtage van de matten.
 
Ik gebruik de zachte variant van de borstel. Tot nu hele goede ervaringen mee. Lage snelheid en goed in het sop zetten.
 
Ik heb die borstel van cc ook maar zou hem eigenlijk op geen enkel interieur deel van de auto durven gebruiken, hooguit die standaard harde vloermatten maar zulke heb ik dan weer niet. Ligt dus al een hele tijd werkloos in de krat.
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Ik heb hem ook, gebruik hem geregeld voor interieur, (makita langzame stand en veeeeel water/zeep), verder heb ik ook een setje bij de action gehaald ooit voor "velgenporstels" die gebruik ik ook voor het interieur
 
Heb bovenstaand ook de op de mail richting CC gezet.
Naar aanleiding daarvan hebben ze de omschrijving van de borstel aangepast en er staat nu dus alleen nog bij dat die voor matten of kofferbak tapijten is.

Ook kreeg ik als dank voor de input een tegoedbon van vele malen meer dan het aankoopbedrag en dat is natuurlijk grote klasse.

Nu maar op zoek naar een zachtere variant
 
Die heeft Cc dus niet
Ik bedoelde de medium idd. Wist alleen nog dat het de zachte van de twee was.

Iets wat ik van te voren wel heb gedaan, doe ik met alle kwasten, is hem over een stuk schuurpapier draaien. De haren worden dan wat gladder en hebben geen "haakjes" meer. Eventuele losse haren zijn dan ook meteen weg.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i