Van het weekend ook maar weer eens bezig geweest. Ben wel jaloers op al die mensen met hun nieuwe DAP. Die moet er binnenkort bij mij ook maar eens komen
Heb de auto van mijn pa maar eens aangepakt. Dat ding heeft sinds hij de fabriek verlaten heeft niet meer dan af en toe eens een wasbeurtje en in 9,5 jaar tijd misschien een handjevol polish en wax ineen beurtjes gehad (universeel voor boot, caravan en auto etc.) :weetniet
Let a.u.b. niet teveel op de modder in de wielkasten en de ranzige banden. Morgen gaat ie toch de polder weer in. Helaas zit de hele auto onder de krasjes, schaven en kleine deukjes. Maarja voor mijn vader is die al afgeschreven en het maakte hem allemaal niet zo veel meer uit. Tot ik vandaag heb laten zien hoe die er nog uit kan zien na een 6-stappenplan (met de hand)
De behandeling was als volgt:
Wassen (NXT shampoo)
kleien (niet normaal hoe vaak de klei gewoon donkerbruin a zwart was)
Polishen (Poorboys Professional Polish (de paarse gloed werd weer donkerblauw)
Voeden (Poorboys White Diamond, bij gebrek aan black hole) Half uurtje laten curen
Seal (Poorboys EX-P) 1,5 uur laten curen vanwege de wat koudere temperatuur.
Wax (Dodo Juice Blue Velvet) Uurtje laten curen ook vanwege de temperatuur.
Gelukkig had ik de garage ter beschikking. Zaterdag werd het buiten detailen bruut verstoord door een plens bui die ik gelukkig net voor was :-"
De Poorboys EX-P heeft de metallic in de lak weer naar boven getoverd. Als de auto nu in de zon staat kun je het weer mooi zien. Was de eerste keer dat ik deze stap toe heb gepast bij gebrek aan een sealent bij mijn vorige behandelingen en was erg benieuwd wat het effect zou zijn naast de bescherming.
Hieronder volgen de foto's:
Voor
Na het wassen
Na het kleien:
Na het sealen:
Na het waxen:
Vanwege het vertrekken van de zon besloegen op een gegeven moment alle liggende delen
Heb de auto van mijn pa maar eens aangepakt. Dat ding heeft sinds hij de fabriek verlaten heeft niet meer dan af en toe eens een wasbeurtje en in 9,5 jaar tijd misschien een handjevol polish en wax ineen beurtjes gehad (universeel voor boot, caravan en auto etc.) :weetniet
Let a.u.b. niet teveel op de modder in de wielkasten en de ranzige banden. Morgen gaat ie toch de polder weer in. Helaas zit de hele auto onder de krasjes, schaven en kleine deukjes. Maarja voor mijn vader is die al afgeschreven en het maakte hem allemaal niet zo veel meer uit. Tot ik vandaag heb laten zien hoe die er nog uit kan zien na een 6-stappenplan (met de hand)
De behandeling was als volgt:
Wassen (NXT shampoo)
kleien (niet normaal hoe vaak de klei gewoon donkerbruin a zwart was)
Polishen (Poorboys Professional Polish (de paarse gloed werd weer donkerblauw)
Voeden (Poorboys White Diamond, bij gebrek aan black hole) Half uurtje laten curen
Seal (Poorboys EX-P) 1,5 uur laten curen vanwege de wat koudere temperatuur.
Wax (Dodo Juice Blue Velvet) Uurtje laten curen ook vanwege de temperatuur.
Gelukkig had ik de garage ter beschikking. Zaterdag werd het buiten detailen bruut verstoord door een plens bui die ik gelukkig net voor was :-"
De Poorboys EX-P heeft de metallic in de lak weer naar boven getoverd. Als de auto nu in de zon staat kun je het weer mooi zien. Was de eerste keer dat ik deze stap toe heb gepast bij gebrek aan een sealent bij mijn vorige behandelingen en was erg benieuwd wat het effect zou zijn naast de bescherming.
Hieronder volgen de foto's:
Voor
Na het wassen
Na het kleien:
Na het sealen:
Na het waxen:
Vanwege het vertrekken van de zon besloegen op een gegeven moment alle liggende delen