• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oceanblue Opel Vectra

Silver_Ibiza

Detailing rookie
18 okt 2008
97
0
Van het weekend ook maar weer eens bezig geweest. Ben wel jaloers op al die mensen met hun nieuwe DAP. Die moet er binnenkort bij mij ook maar eens komen :-d

Heb de auto van mijn pa maar eens aangepakt. Dat ding heeft sinds hij de fabriek verlaten heeft niet meer dan af en toe eens een wasbeurtje en in 9,5 jaar tijd misschien een handjevol polish en wax ineen beurtjes gehad (universeel voor boot, caravan en auto etc.) :weetniet

Let a.u.b. niet teveel op de modder in de wielkasten en de ranzige banden. Morgen gaat ie toch de polder weer in. Helaas zit de hele auto onder de krasjes, schaven en kleine deukjes. Maarja voor mijn vader is die al afgeschreven en het maakte hem allemaal niet zo veel meer uit. Tot ik vandaag heb laten zien hoe die er nog uit kan zien na een 6-stappenplan (met de hand) :lol

De behandeling was als volgt:

Wassen (NXT shampoo)
kleien (niet normaal hoe vaak de klei gewoon donkerbruin a zwart was)
Polishen (Poorboys Professional Polish (de paarse gloed werd weer donkerblauw)
Voeden (Poorboys White Diamond, bij gebrek aan black hole) Half uurtje laten curen
Seal (Poorboys EX-P) 1,5 uur laten curen vanwege de wat koudere temperatuur.
Wax (Dodo Juice Blue Velvet) Uurtje laten curen ook vanwege de temperatuur.

Gelukkig had ik de garage ter beschikking. Zaterdag werd het buiten detailen bruut verstoord door een plens bui die ik gelukkig net voor was :-"

De Poorboys EX-P heeft de metallic in de lak weer naar boven getoverd. Als de auto nu in de zon staat kun je het weer mooi zien. Was de eerste keer dat ik deze stap toe heb gepast bij gebrek aan een sealent bij mijn vorige behandelingen en was erg benieuwd wat het effect zou zijn naast de bescherming.

Hieronder volgen de foto's:

Voor

Image192.webp


Na het wassen

Image194.webp


Image195.webp


Image196.webp


Na het kleien:

Image198.webp


Image1910.webp


Na het sealen:

Image1911.webp


Image1912.webp


Na het waxen:

Image1913.webp


Image1914.webp


Image1916.webp


Image1917.webp


Image1918.webp


Image1919.webp


Vanwege het vertrekken van de zon besloegen op een gegeven moment alle liggende delen
Image1920.webp


Image1921.webp
 
Die ziet er weer zeer netjes uit zeg! Komt ook goed van z'n plaats volgens mij!
 
Komt met een beetje toeren maken inderdaad wel goed van zijn plek en het geluidje uit het vooronder is ook heerlijk. Het koppel onderin valt wel een beetje tegen voor hedendaagse begrippen, maar dat kan ook komen omdat ik nu zelf in een TDI rijd :lol Heb in ieder geval kunnen regelen dat ik deze nu mee op de wintersport kan nemen :jippie Ideaal want en station en het is echt een auto afgestemd voor cruisen over de snelweg.

De curetijden heb ik expres wat langer gedaan omdat ik gelezen had dat koude temperaturen niet echt ideaal zijn hiervoor. Ik werkte wel in een garage maar dat scheelde niet bijster veel met de buitentemperatuur.

De White Diamond ging er na een half uur nog zo vanaf. De sealant was iets lastiger na 1,5 uur maar nog steeds vrij gemakkelijk (volgens de beschrijving moest deze tussen de 30 en 60 minuten curen). De Dodo Juice hard wax is echt mijn favoriet. Die heb ik nog nooit te dik op kunnen brengen en te hard laten worden. Dan zie je je auto in een keer van dof naar super glanzend gaan bij het uitpoetsen 8-)

Ik vond het ook een erg mooie kleur om te behandelen. Zit inderdaad lekker veel diepte in.

Van het voorjaar ga ik mezelf ook maar eens een DAPje aanschaffen. Dan wil ik eens kijken of ik nog wat lichte krasjes kan behandelen.
 
Voor een bijna 10 jaar oude auto vind ik hem heel netjes uit zien! op de foto's zijn amper krasjes te zien, netjes!
ziet er goed uit.
 
Goed om te weten, dat de White Diamond and Black Hole niet hoeven te curen. Meestal begin ik ook met een paneel en ga zo de hele auto rond. Daarna begin ik met het eerste paneel weer af te nemen. Dus dan zit het er ook niet zo lang op.

Als je de auto in het echt ziet dan schrik je wel hoor van alle kleine deukjes en krassen van bijvoorbeeld de achterbumper en achterklep. De voorbumper en voorlip van de motorkap zijn helaas ook al op aardig wat punten aangetikt geweest. Mijn vader heeft dat op de meeste plekjes wel met een lakstiftje aangestipt maar mooi is anders.

De staat van de lak zelf is na bijna 10 jaar inderdaad nog erg goed. Het universele polish & wax spul (kostte 10 jaar geleden al 29,50 gulden) heeft blijkbaar wel een aardige bescherming geboden alleen nooit voor een mooie gloed gezorgd. Ze hadden hier thuis in ieder geval nooit gedacht dat ie er ooit nog zo uit zou komen te zien :)