• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Oefen projectje, Daihatsu Cuore 2002

Blade

Detailing guru
5 jun 2016
981
153
34
Haarlemmermeer
Vandaag begonnen aan mijn eigen autotje die ik doordeweeks rijdt. Het is een heerlijk autotje om van a naar b te komen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik kan me niet herinneren wanneer ik de cuore voor het laatst heb gewassen, dus voordat ik begon met wassen bijna de hele auto in de APC gezet van procar (diadeem) niet verdund, puur erop. Daarna goed afgespoten en gewassen met lavare met 2x 10l emmers.

Vervolgens met spray en wipe en dolce verde de complete auto gekleid incl de ramen, er kwam zo veel rommel af dat ik ruim een uur aan het kleien ben geweest.

Trims en dergelijke afgeplakt met 3M tape.

Rondom 2 hits met s3 gegeven op de scholl paarse pad.

Rondom 1 hit met s17 op scholl oranje.

Ontvet met IPA

En als laatste een simpel waxje gebruikt voor een simpel autotje. Deze wax is mijn eerste wax ooit, en is nu zga op. Gelukkig zijn er 2 nieuwe (vaste) waxen onderweg.

Dit is mijn 3e auto die ik machinaal gepolijst heb, ik ben er wel aardig tevreden over. Totaal zon 9.5u bezig geweest vandaag.

Groetjes,
Blade.





IMG_4059.JPG

IMG_4062.JPG
IMG_4063.JPG
IMG_4067.JPG
IMG_4068.JPG
IMG_4071.JPG
IMG_4073.JPG
IMG_4077.JPG
IMG_4079.JPG
IMG_4102.JPG
IMG_4083.JPG
IMG_4085.JPG
IMG_4082.JPG
IMG_4095.JPG
IMG_4098.JPG
IMG_4099.JPG
IMG_4100.JPG
IMG_4101.JPG
IMG_4103.JPG
IMG_4105.JPG
IMG_4104.JPG
IMG_4091.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dank heren! Zonder les van de legende was ik niet zo ver gekomen. De padwasher is ook een super stukje gereedschap, geen gehannes met wisselen van pads.

@Istnogferarie je hebt helemaal gelijk kerel, trims heb ik deels gedaan met autoglym trim care ofzoiets :p een banden dressing heb ik helaas nog niet, op de zaak hadden we die ook niet helaas.
 
hartstikke mooi geworden! (ik rijd zelf ook Cuore). Het is wel komisch straks als jij met je strakke Cuore naast een grote, Duitse bak staat die onder de swirls en wasstraatkrassen zit, dan zie je eigenaar zo kijken van: wat heeft die Cuore wat ik niet heb... :)
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Bedankt voor alle positieve reacties! Leuk om te lezen.

Komende zaterdag zal ik er een full detail van maken, ik ben bijna een maand gestopt met roken en in de cuore werd er altijd gerookt. De asbak zit nog steeds vol, en ik kan me ook niet herinneren wanneer ik de cuore heb gestofzuigt voor het laatst. Dus nog even de puntjes op de i, en hij kan er weer even tegen aan.

Ook meteen maar een laagje desire erop smeren die gister binnen is gekomen!
 
  • Leuk
Reactions: Ries
@Ozy Wat grappig dat je ook een cuore rijdt, het zelfde model ook? Ik zie dat je in ijmuiden woont! Daar kan je hele lekkere spaghetti ijsjes krijgen :heart_eyes: ik heb ze regelmatig gegeten!
 
Ja qua ijs zitten we hier wel goed :)
Nee, jij heb nog het leuke modelletje, ik heb die nieuwere model is echter ook 9 jaar oud.
Er had een dame in gereden (natuurlijk) en het mos groeide in de rubbers, echt romdom en zelfw op de kunststofdelen aan de buitenkant.Toen ik ging zoeken wat ik daar tegen moest doen, kwam ik termen tegen als curen, dressen enzo en toen was het hek van de dam, dat inlezen heeft me nu een detailverslaving bezorgd... Maar ja, iedereen blij; Cuore blij, familie blij, bekenden, buren ook blij, allemaal gepolijste autootjes...