• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

old RS4 project, black/polished

at0ny

Detailing chief
7 apr 2015
50
75
Hallo,

Ik ben mijn set old rs4 velgen aan het opknappen. hart is hoogglans zwat en de spaken wil ik polijsten. De randen zijn geschuurd met wp2000k met wat lichte krassen door de vorige eigenaar. Dit is niet storen voor mij. Zo lang ze maar glimmend!

conv_1832.webp

Maar nn. Ik ben begonnen met het polijsten, een bruine polijstpasta blok met een grove polijst schijf(voorpolijsten) zoals beschreven. Als ik dus begin met polijsten komt er een donkere vettige laag op die heel lastig met een poetsdoek weg te krijgen is, hoort dit?

Het gaat alleen weg met bv een commandant? Of een jif bv.

Wat doe ik fout? Ik begin met de bruine pasta tegen de draaiende (in boormachine) schijf zodat er een beetje op de schijf komt, en dan op de velg. Zoals beschreven.

Doe ik dit bv , met een blauwe polijstpasta en een lappenschijf komt er een veel mindere vetlaag op met af en toe een zwart vettige streepje die later weg gepoets kan worden met een poetsdoek.

Hoor zelf ook veel over belgom alu, kan deze ook gebruikt worden met een lappenschijf op een boormachine bijvoorbeeld Ter vervanging voor de blauwe polijst pasta?

Alvast bedankt

Ik gebruik zelf ook deze polijst blokken (blauw en bruin), als je deze zwarte randen ziet gebruik je teveel. even met een oude doek zacht draaiend over de polijst schijf houden zodat die het meeste opneemt. Daarna verder gaan. Ik ga altijd terug over de zwarte strepen met de schijf om het opnieuw op te nemen.

Oke bedankt voor de informatie. Zal dit vanmidddag is proberen. Wat betreft belgom alu, is dit evt ook een optie om te gebruiken? Lees en hoor hier.goeie berichten over Verstuurd vanaf mijn SM-N9100 met Tapatalk

Heb dit idd ook langgelden gebruikt en is ook erg goed. Zie het als een fijner polijst middel. Dit is wel wat (moeilijk) met een machine, hiermee bedoel ik dat omdat het dunner is je meer sling krijgt als je teveel gebruikt en het is wat meer waterig. Recent deze AMG velgen gedaan met de bruine en blauwe blok. Deze waren erg gecorrodeerd.
3e2d031355f2055f3ff05bb94ac24070.webp
5395518ea9c3e607caee3f0c9c97fed2.webp
e5525211cd127c29db1148e017973ca8.webp

tembaco;420543 zei:
Heb dit idd ook langgelden gebruikt en is ook erg goed. Zie het als een fijner polijst middel. Dit is wel wat (moeilijk) met een machine, hiermee bedoel ik dat omdat het dunner is je meer sling krijgt als je teveel gebruikt en het is wat meer waterig. Recent deze AMG velgen gedaan met de bruine en blauwe blok. Deze waren erg gecorrodeerd.
3e2d031355f2055f3ff05bb94ac24070.webp
5395518ea9c3e607caee3f0c9c97fed2.webp
e5525211cd127c29db1148e017973ca8.webp
Ziet er goed uit, heb je hier na ook nog de belgom alu polish gebruik of alleen de polijst blokken? En welke schijf heb je gebruikt? Ik heb nu de linnenlappen schijf icm de blauwe pasta. De spakenvan mijn rs4 glimmen wel en zie ook een spiegeling. Toch heb ik het idee dat ze nog iets glimmender kunnen vandaar de belgom als nabewerking. Morgen moet ik toch even langs slager automaterialen, in de hoop dat zij een nieuwe polijstpasta (blauw) hebben, deze is gisteren helaas gevallen en door midden gebroken. Gelijk maar een potje belgom erbij. weekend maar weer is verder met polijsten. Zal dan wel een foto plaatsen van het polijsten met pasta en na bewerking met belgom. Ben wel benieuwd. Gr. Verstuurd vanaf mijn SM-T315 met Tapatalk

Bruine blok in combi met een vilt schijf en blauwe blok met lappen schijf. Dit is wat ik hier boven heb gebruikt. Je kan nog de lappen schijf (deze is zachter) in combinatie doen met Belgom.

Gisteren belgom alu gehaald, hier mee de velgen na behandeld. Super spul! Idd met een lappenschijf super glans gekregen! Helaas nergens in Dordrecht een nieuwe blauwe polijstpasta kunnen verkrijgen, deze zal ik dus ergens via een webshop moeten bestellen. Bedoeling is dus om elke winter de velgen weer te behandelen(scuren k2000, polijsten, poetsen etc) en zomers onder de auto te plaatsen. Verstuurd vanaf mijn SM-T315 met Tapatalk

Weet niet of het goed te zien is. Maar in de zon glimmen ze aardig goed! Vandaag btw de velgen gemonteerd.
de8c36a0d15e0a80e0f99afb769fd9a2.webp
Verstuurd vanaf mijn SM-N9100 met Tapatalk

Klopt idd! Al vind ik ze nu met de zon heel goed glimmen. Heb al complimenten gehad over de velgen. Nu op naar het volgende: auto poetsen en proberen de.lichte krassen weg te krijgen.... Verstuurd vanaf mijn SM-N9100 met Tapatalk