Afgelopen zaterdag stond er een zwarte mercedes W123 op het programma uit 1982.
De bedoeling was een exterieur detail en de eigenaar wou zelf ook meehelpen en kreeg dus meteen een kleine clinic.
De auto bij aankomst:
De auto is in prachtige staat en ook het interieur was als nieuw, hier was dan ook geen detail nodig
Na een bakkie koffie een emmer gevuld met water en een emmer gevuld met shampoo plus en een scheut vaatwasmiddel. Dit om de oude waxlagen goed te kunnen verwijderen.
Eerst even de velgen gereinigd met APC 1:10 , dit is beter voor het chroom dan een velgenreiniger.
Na het wassen de auto gedroogd en we zijn samen naar de loods gereden om daar de auto verder te behandelen. Deze ruimte hebben we in de toekomst helaas niet meer tot onze beschikking en we moeten dus op zoek naar een andere ruimte.
Eenmaal aangekomen de auto samen met de eigenaar gekleid met de supernatural klei van dodo met last touch als lubricant.
En de wagen voorzien van de bekende striping. Meteen maar even een plaatje geschoten van de toch wel bekraste lak
Terwijl de eigenaar verder ging met afplakken van het kunststof , ben ik begonnen met het maken van een testspot. Eerst maar (bijna standard) de dap met een witte pad voorzien van mezzo en maar eens kijken wat het doet. Er kwam wel glans maar de krassen bleven..
Uiteindelijk uitgekomen op de rotary voorzien van de cut & shine woolpad en de monello inizio. Gevolgd door een mirror glaze foam pad voorzien van M205
Onderste deel van het portier behandelt met wool en boven de strip nog niet. Foto gemaakt door mijn zoon Tommy die zich vooral bezig heeft gehouden met het chroom.
De achterzijde hier heeft ook het foam met de M205 al gezien en laat dat al lekker merken door een frisse glans
Dat ook Tommy (11) het detailen al aardig onder de knie begint te krijgen is bij het aanschouwen van deze velg al meteen duidelijk. Gereinigd en behandeld met de poorboys professional polish.
Hoewel geen 100% correctie mogelijk was, begon ook de motorkap de allures van 30 jaar geleden weer uit te stralen
Na het foam op de rotary hebben we nog een rondje op de dap gedaan met groene pad voorzien van monello finale. Ook de eigenaar heeft lekker met de dap gestoeit en is ook van plan om een dap aan te gaan schaffen.
Ikzelf aan de achterzijde van de auto terwijl de eigenaar aan deze zijde met de dap en finale op groen aan de gang is.
De bandjes verder in de bold en bright gezet en dit zelfs 2 keer gedaan, de eerste keer werd de dressing meteen in het rubber gezogen, dus na het waxen hebben we de banden nog een keer behandelt.
De lak gevoed met blackhole en als wax toch weer voor de collinite 476 gekozen vanwege de lange standtijd en bescherming. De rubbers in de autoglym bumpercare gezet en alle randen en kieren nagelopen met last touch.
En uiteindelijk:
Bedankt weer voor het lezen!
De bedoeling was een exterieur detail en de eigenaar wou zelf ook meehelpen en kreeg dus meteen een kleine clinic.
De auto bij aankomst:
De auto is in prachtige staat en ook het interieur was als nieuw, hier was dan ook geen detail nodig
Na een bakkie koffie een emmer gevuld met water en een emmer gevuld met shampoo plus en een scheut vaatwasmiddel. Dit om de oude waxlagen goed te kunnen verwijderen.
Eerst even de velgen gereinigd met APC 1:10 , dit is beter voor het chroom dan een velgenreiniger.
Na het wassen de auto gedroogd en we zijn samen naar de loods gereden om daar de auto verder te behandelen. Deze ruimte hebben we in de toekomst helaas niet meer tot onze beschikking en we moeten dus op zoek naar een andere ruimte.
Eenmaal aangekomen de auto samen met de eigenaar gekleid met de supernatural klei van dodo met last touch als lubricant.
En de wagen voorzien van de bekende striping. Meteen maar even een plaatje geschoten van de toch wel bekraste lak
Terwijl de eigenaar verder ging met afplakken van het kunststof , ben ik begonnen met het maken van een testspot. Eerst maar (bijna standard) de dap met een witte pad voorzien van mezzo en maar eens kijken wat het doet. Er kwam wel glans maar de krassen bleven..
Uiteindelijk uitgekomen op de rotary voorzien van de cut & shine woolpad en de monello inizio. Gevolgd door een mirror glaze foam pad voorzien van M205
Onderste deel van het portier behandelt met wool en boven de strip nog niet. Foto gemaakt door mijn zoon Tommy die zich vooral bezig heeft gehouden met het chroom.
De achterzijde hier heeft ook het foam met de M205 al gezien en laat dat al lekker merken door een frisse glans
Dat ook Tommy (11) het detailen al aardig onder de knie begint te krijgen is bij het aanschouwen van deze velg al meteen duidelijk. Gereinigd en behandeld met de poorboys professional polish.
Hoewel geen 100% correctie mogelijk was, begon ook de motorkap de allures van 30 jaar geleden weer uit te stralen
Na het foam op de rotary hebben we nog een rondje op de dap gedaan met groene pad voorzien van monello finale. Ook de eigenaar heeft lekker met de dap gestoeit en is ook van plan om een dap aan te gaan schaffen.
Ikzelf aan de achterzijde van de auto terwijl de eigenaar aan deze zijde met de dap en finale op groen aan de gang is.
De bandjes verder in de bold en bright gezet en dit zelfs 2 keer gedaan, de eerste keer werd de dressing meteen in het rubber gezogen, dus na het waxen hebben we de banden nog een keer behandelt.
De lak gevoed met blackhole en als wax toch weer voor de collinite 476 gekozen vanwege de lange standtijd en bescherming. De rubbers in de autoglym bumpercare gezet en alle randen en kieren nagelopen met last touch.
En uiteindelijk:
Bedankt weer voor het lezen!