• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oldtimer mercedes W123 black is back

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Afgelopen zaterdag stond er een zwarte mercedes W123 op het programma uit 1982.
De bedoeling was een exterieur detail en de eigenaar wou zelf ook meehelpen en kreeg dus meteen een kleine clinic.

De auto bij aankomst:

DSC_0227.webp

DSC_0229.webp

DSC_0231.webp

De auto is in prachtige staat en ook het interieur was als nieuw, hier was dan ook geen detail nodig

Na een bakkie koffie een emmer gevuld met water en een emmer gevuld met shampoo plus en een scheut vaatwasmiddel. Dit om de oude waxlagen goed te kunnen verwijderen.

Eerst even de velgen gereinigd met APC 1:10 , dit is beter voor het chroom dan een velgenreiniger.

Na het wassen de auto gedroogd en we zijn samen naar de loods gereden om daar de auto verder te behandelen. Deze ruimte hebben we in de toekomst helaas niet meer tot onze beschikking en we moeten dus op zoek naar een andere ruimte.

Eenmaal aangekomen de auto samen met de eigenaar gekleid met de supernatural klei van dodo met last touch als lubricant.
En de wagen voorzien van de bekende striping. Meteen maar even een plaatje geschoten van de toch wel bekraste lak

DSC_0233.webp

DSC_0234.webp

DSC_0235.webp

Terwijl de eigenaar verder ging met afplakken van het kunststof , ben ik begonnen met het maken van een testspot. Eerst maar (bijna standard) de dap met een witte pad voorzien van mezzo en maar eens kijken wat het doet. Er kwam wel glans maar de krassen bleven..
Uiteindelijk uitgekomen op de rotary voorzien van de cut & shine woolpad en de monello inizio. Gevolgd door een mirror glaze foam pad voorzien van M205

DSC_0236.webp

Onderste deel van het portier behandelt met wool en boven de strip nog niet. Foto gemaakt door mijn zoon Tommy die zich vooral bezig heeft gehouden met het chroom.

DSC_0237.webp

De achterzijde hier heeft ook het foam met de M205 al gezien en laat dat al lekker merken door een frisse glans

DSC_0238.webp

Dat ook Tommy (11) het detailen al aardig onder de knie begint te krijgen is bij het aanschouwen van deze velg al meteen duidelijk. Gereinigd en behandeld met de poorboys professional polish.

DSC_0239.webp

Hoewel geen 100% correctie mogelijk was, begon ook de motorkap de allures van 30 jaar geleden weer uit te stralen

DSC_0244.webp

Na het foam op de rotary hebben we nog een rondje op de dap gedaan met groene pad voorzien van monello finale. Ook de eigenaar heeft lekker met de dap gestoeit en is ook van plan om een dap aan te gaan schaffen.

Ikzelf aan de achterzijde van de auto terwijl de eigenaar aan deze zijde met de dap en finale op groen aan de gang is.

DSC_0247.webp

De bandjes verder in de bold en bright gezet en dit zelfs 2 keer gedaan, de eerste keer werd de dressing meteen in het rubber gezogen, dus na het waxen hebben we de banden nog een keer behandelt.

De lak gevoed met blackhole en als wax toch weer voor de collinite 476 gekozen vanwege de lange standtijd en bescherming. De rubbers in de autoglym bumpercare gezet en alle randen en kieren nagelopen met last touch.

DSC_0249.webp

En uiteindelijk:

DSC_0251.webp

DSC_0252.webp

DSC_0256.webp

DSC_0263.webp

DSC_0261.webp

Bedankt weer voor het lezen!

Ja wadde!!! :-)^

Een hele verbetering, hoewel de auto bij aanvang erg mooi leek...

Ik vrees dat je ook weer iemand hebt besmet met het "detail" virus.

Knap gedaan !

Niet mijn type auto, maar als, dan graag in deze kleurstelling
Sjiek en ingetogen staat 'm prima. erg mooi resultaat

Erg mooie W123, vooral de chrome accenten op het zwart staan deze goed.
Verder een mooi uitgevoerde detail, TOP!

Prachtig stukje werk.
Ziet er weer prima uit de W123.
Het enige wat ik jammer vind, maar daar kan jij niets aan veranderen, is dat bij deze wagen bij import niet is gedacht aan een oud blauw kenteken.

Brings back memories....

Heb in de jaren tachtig tijdens mijn studietijd als bijbaantje in betreffende auto's gereden als taxichauffeur.

Robbedoes zei:
Prachtig stukje werk.
Ziet er weer prima uit de W123.
Het enige wat ik jammer vind, maar daar kan jij niets aan veranderen, is dat bij deze wagen bij import niet is gedacht aan een oud blauw kenteken.

In die periode (begin jaren tachtig) waren er al géén blauwe kentekenplaten meer.

Hartelijke groet,
Kees.

Ik vind het een erg geslaagde detail, en erg mooie auto!! Dit is nu een klassieker, en niet allemaal die 190D's die iedereen rijdt om belasting te ontduiken

Prachtig om zo'n oude Benz weer in zijn volle glorie te zien :-)^

Mooie uitgevoerde detail, heb er zeker van genoten.

Prachtige detail Cruiser, jammer dat we de loods niet meer kunnen gebruiken. Misschien toch maar eens vaart zetten achter de bouw van mijn garage. Wie weet krijg ik over een paar maanden wel een leuke sponsoring.:lol

Ben groot liefhebber van youngtimers, zeker in deze kleur!! Hij leek in goede staat, maar je ziet maar weer dat het altijd beter kan. Klasse..

Ben ik de enige die de schildjes op de grill verschrikkelijk vind??!?!?

Kom maar door met de volgende..

Robert

WaxWizard zei:
Prachtige detail Cruiser, jammer dat we de loods niet meer kunnen gebruiken. Misschien toch maar eens vaart zetten achter de bouw van mijn garage. Wie weet krijg ik over een paar maanden wel een leuke sponsoring.:lol

dat is idd heel erg jammer.
de reden die men ervoor opgeeft is ook wel weer te begrijpen, maar het blijft jammer!