• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oldtimers, hoe en wat?

The Musicman

Detailing rookie
19 jul 2009
264
0
Ik moet binnenkort 2 oldtimers poetsen, respectievelijk uit 1973 en 1975 en ik moet een opel corsa uit 1984 even "opknappen". :-"

Kleien lijkt mij geen probleem. Ik neem aan dat de lak zachter is dan tegenwoordige lakken. Auto's vanaf bouwjaar 2000 zijn meestal wel hard genoeg en kan je zonder problemen polijsten.

Normaal gebruik ik PB ssr serie om te polijsten met de DAP500 maar kan ik dit ook allemaal gebruiken op oldtimer lakken? En de volgende vraag is dan: Kan ik de Dap500 gebruiken op deze lakken? En als laatste zou ik graag willen weten welk product het beste is om chroom te behandelen.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik zou het dan graag horen.

Alvast bedankt!
 
testspotje maken en licht beginnen, dat het een oldtimer betreft maakt niet uit.

Voor het chrome zou ik de smartwax blue b gone proberen, heb er zelf goede ervaringen mee, zie: https://forum.Carclean.com/cc_postst4203/Jeep-Wagoneer-1978.aspx

Ps wat voor oldtimers zijn het?
 
The Musicman zei:
Ik neem aan dat de lak zachter is dan tegenwoordige lakken.


dat kan je dan nog wel eens flink tegenvallen ;)

ondanks dat altijd beginnen met een testspot icm de lichtste stap
verder is er geen handleiding hoe en wat bij dat of dat type auto.

voor chroom en blanke metalen kies ik voor een chemische reiniger zoals chemical guys all metal shine...veeeeeel goedkoper als de smartwax-variant (pokke klein flesje ;)
 
Met dat pokke klein flesje heb ik al aardig wat chrome behandeld, de chemical guys all metal shine verwerkt die net zo makkelijk als de blue b gone?
 
tsunami69 zei:
Ps wat voor oldtimers zijn het?


Een MG en een Volvo, types weet ik er (nog) niet van.

En de tip over licht beginnen, neem ik aan gewoon met PB SSR1 op witte pad??

Verder heb ik geen ervaringen met chroom, dus zal aan hand van jullie reacties wel een keuze moeten maken.
 
Vergeet ook niet dat de kans redelijk aanwezig is dat een auto uit de jaren 70 inmiddels al eens een keer is overgespoten ;)

Wellicht heb je gewoon met moderne lak te maken.

Misschien eerst even informeren hoe en wat? :)
 
@ tsunami

bbg werkt ook erg goed maar is gewoon te duur.
chemguys doet hetzelfde, en voor minder geld heb je een halve liter.
 
Arjan Verkade zei:
Vergeet ook niet dat de kans redelijk aanwezig is dat een auto uit de jaren 70 inmiddels al eens een keer is overgespoten ;)

Wellicht heb je gewoon met moderne lak te maken.

Misschien eerst even informeren hoe en wat? :)


Goede tip, zal ik zeker even informeren.
Bedankt!!
 
tsunami69 zei:
@Harold, heb je toevallig een link, ik kon het zo guaw niet vinden in de webshop of op de site van CG


https://www.Carclean.com/product/Chemical_Guys/Extreme_Shine_Metal_Shine_473ml_SPL_102_16_100921