• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Olie uit washmitt halen

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Hoi,

ik zit dus met het volgende probleem:

IMG_5364.webp

vandaag liet de temperatuur het weer een beetje toe dus ben ik de auto maar gaan wassen,
ik gebruik altijd de meguiars washmitt voor de bovenste helft van de auto en de monello voor de de onderste helft.

nu ging ik dus met de monello langs de dorpel en er bleek daar nog een vervelende plek te zitten, het is in ieder geval een vettig goedje het lijkt op iets van olie ofzo.

hoe krijg ik dit er het beste uit.

wassen op 40 graden, delicaat wasstand en geen wasverzachter is normaal goed genoeg, maar dit lijkt mij wat meer nodig te hebben.

nu was mijn vraag wat kan ik hier het beste voor gebruiken?

moet ik iets van APC, al dan niet verdunt, gebruiken of kan iets van Vanish ook werken?
ik vraag het omdat ik niet graag heb dat de washmitt uit elkaar gaat vallen of dat hij minder gaat werken.

alvast bedankt

Bedankt RedCat voor de snelle reactie:-)^

heb er net wasmiddel op gedaan, over een uurtje spoel ik hem af

volgende keer voor de dorpels toch maar eerst met een oude doek erlangs gaan ?:weetniet

Meestal gebruik ik voor de dorpels een dreadlock mitt van de Xenos / Marskramer
Maar ooit wordt je Monello mitt wat ouder en kan je die "doorschuiven"

dat is een goede tip!, ik zal binnenkort eens bij de Xenos langs gaan.
en inderdaad de mitt wordt vanzelf een keer ouder en dan gaat ie dienen voor het vuilere werk.

heb hem in ieder geval net afgespoeld en het zwarte was voor een groot deel weg, hij zit nu in de wasmachine.
30graden, geen wasverzachter, scheutje azijn, fijne wasstand.

over een uurtje moet het klaar zijn eens kijken of ie dan schoon is, anders herhaal ik het trucje met de dreft nog een keer.

mocht dit niet werken, is een product als vanish vlekverwijderaar veilig om te gebruiken. dan heb ik het over de variant die je op de vlek kan smeren en niet die voor in de wasmachine ?

Veel sterker spul zou ik niet gebruiken
Als het er met wasmiddel niet uitgaat komt er ook niets uit bij gebruik
Dan is het dus verder alleen optisch niet mooi, maar verder gewoon bruikbaar

Ik zou me er niet druk maken om een washmitt die voor de vuile delen wordt gebruikt.
En zoals redcat al zegt, voor het oog is het niet fraai, maar hey, als de mitt maar zn werk doet. :ja

ja, klopt daar hebben jullie gelijk in.
dan moeten we er mee leren leven :-"

achja de machine is zo klaar dus dan kan ik het resultaat zien

bedankt :cool

Je krijgt het altijd wel weer schoon. Ik heb een washmitt van meguiars al 4 jaar en dat ding heeft al heel wat vlekken gehad. Toch ziet hij er nog als nieuw uit.
Mijn Sensa Aqua ziet er ook nogsteeds spierwit uit, al had ik dat vantevoren niet verwacht8-())