• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Olie vlekken

Nicklazzz

Detailing rookie
10 apr 2010
61
0
Mocht dit fout staan, mijn excuses.

Probleem is als volgt, ik heb eergisteren op mijn wagen een onderhoud uitgevoerd en bij het vorig onderhoud is de plastic dop van men oliefilter te vast gedraaid waardoor ik deze heb overgedraaid bij het recentste onderhoud. Daar dit zaterdag namiddag is gebeurd en er geen Audi-dealer open was heb ik even de wagen moeten gebruiken en heb ik een aantal olie plekken op mijn oprit, nl. klinkers. Ondertussen is de plastic dop reeds vervangen.

Volgende stappen heb ik al uitgevoerd:

-Tinner
-Industriël kuisproduct
-Meguairs APC Puur
-Meguairs Super degreaser

De vlekken zijn reeds afgenomen in omvang en dikte maar ze zijn nog steeds zichtbaar.

De motorruimte daarin tegen heeft door dit voorval wel een volledige beurt gehad:lol

RST-Smurf zei:
Tegels ( of stenen ) omdraaien;)

Dit kan een optie zijn maar ik ben van gedachte gang oftewijl doe je het goed en anders niet ;) Telkens ik iets doe aan de wagen voorzie ik verscheidenen doeken/karton onder de wagen maar het heeft niet mogen baten. Ik had het pas opgemerkt wanneer het te laat was...

Combinatie van afwasmiddel en spiritus kom je ook een heel eind
Ruim opbrengen, kort in laten trekken en naspoelen met heet water

Vandaag na men werk even langs een autoshop gereden en remmenreiniger aangekocht. Heb het ondertussen een keer of 3 in gespoten en het neemt af in omvang en geleidelijk aan weg te trekken. Vermoedelijk na x-aantal keer herhalen zal het verdwijnen.

Kattengrind/zand/korrels is inderdaad enkel van toepassing als het vochtig is.

Wij hebben van die speciale korrels die het "opzuigen" maar die moet je er wel direct opgooien, misschien is dat een idee om in het vervolg het te voorkomen?

Quattro zei:
Wij hebben van die speciale korrels die het "opzuigen" maar die moet je er wel direct opgooien, misschien is dat een idee om in het vervolg het te voorkomen?

Ik werk in de industrië en kan redelijk gemakkelijk aan die absorberende korrels geraken. Het is ook zo dat ik bij elk werk aan de wagen grote verhuisdekens(dik) onder de gehele wagen leg om dit soort situatie's te voorkomen. Nu doordat ik in eerste instantie niet doorhad dat de plastic oliestop die de filter afsluit lek was had ik dit dus niet kunnen voorkomen