• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Olievlek verwijderen uit tapijt?

Wok

Detailing addict
8 mrt 2010
48
52
In mijn (hobby)auto heb ik een vloertapijt liggen wat ik in de verkoop wil doen, aangezien ik er een ander tapijt in ga leggen. Er heeft zich al een gegadigde gemeld. Ik ga echter prat op eerlijkheid en ik heb de gegadigde daarom onder andere onderstaande foto laten zien:

full.jpg


Het gaat me om de twee diepzwarte vlekjes. Waarschijnlijk is dit olie of smeer (zaten er al in toen ik de auto kocht). De rest van de vuiligheid is er waarschijnlijk wel uit te krijgen met een extractor, maar zijn zulke olievlekjes er ook op een of andere manier uit te krijgen? Ik hoor het graag :ja
 
Ik zou op die vlekken APC puur proberen te gebruiken....test wel even op een onzichtbaar plaatsje of de rode kleur niet aangetast wordt!
Een extractor zal hier zeker wel helpen vermoed ik!
 
ik zou het deppen met wasbenzine en direct weer droogdeppen met een keukenrol.
verdunnen en opnemen dus.
Niet wrijfen en met schone, neutrale doek
(nieuwe wegwerp MF)

Vanuit mijn vak (ik verkoop oa tapijt)
http://www.james.eu/nl/tapijt-karpet/smeermiddelen.htm
 
dasty, ivm mogelijke verkleuring (waar ik nog nooit last van heb gehad) eerst even testen op een plekje uit het zicht.
chemical guys stain extractor is ook een goed product
 
Dank voor de tips! :cool: Overmorgen ga we het een en ander eens proberen. Update volgt!
 
poetsertje zei:
ik zou het deppen met wasbenzine en direct weer droogdeppen met een keukenrol.
verdunnen en opnemen dus.
Niet wrijfen en met schone, neutrale doek
(nieuwe wegwerp MF)

De methode met wasbenzine werkt inderdaad uitstekend! :party: De olievlekjes zijn daarmee al 99% verdwenen:
full.jpg


Nu nog een keer een extractor er overheen halen en dan heb ik weer een strak tapijtje :cool: