• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Olievlekje in de kofferruimte

Happy Socks

Detailing rookie
21 mei 2008
18
0
Stond laatst met een collega te praten over detailing. Hij vertelde mij een klein probleempje te hebben met zijn kofferruimte...
Daar is onlangs een beetje motorolie in terecht gekomen (± 5 liter 8-()) )
Kwam doordat er een jerrycan niet goed was afgesloten en omgevallen....
Ik vertelde hem nog dat olie bijvullen meestal makkelijker gaat via de andere kan van de wagen, maar dat vond ie niet zo grappig :-"
Zijn er misschien tips en/of oplossingen die ik hem kan bijbrengen?

Alvast bedankt!

Groeten
Joop
 
Die kan wel een kannetje Meguiar's Super Degreaser gebruiken!

https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/Super_Degreaser_3780ml_D10801_100690

Ik zie dat bij ons nog steeds de omschrijving ontbreekt. :schaam

This superb heavy duty degreaser quickly breaks down even the toughest grease deposits. It's fast acting, free rinsing formula prevents unsightly white residue stains while its herbal fragrance creates a pleasant work environment.

Strong, and fast acting for the toughest jobs
Free rinsing, residue-free performance
Refreshing scent
Ideal for engine bay, wheel arches, tyres etc.
Dilute 4:1 for heavy duty degreasing
Dilute 10:1 for medium-duty degreasing
1 (US) Gallon / 3.78 Litre bottle
 
Hey hey TT-moderator!

EHm ik heb het eens met verf gehad: gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel wasbenzine. Bodem eruit, wasbenzine, afspuiten het HD reiniger.

Je ziet nog wel wat kleurverschil, maar wat wil je: het was zwarte verf op grijze kofferbak bekleding:-"

Edit: niet goed voor het milieu overigens :-&
 
Wasbenzine stinkt, geeft brandbare dampen af... lijkt mij geen aanrader voor dat soort dingen. Meguiar's Super Degreaser is een hele goede ontvetter en ruikt ook nog lekker bovendien. :ja :)^
 
stimpy68 zei:
Wasbenzine stinkt

Ja dat heb ik gemerkt ja... Maar wat ik zei: de bodem is bij mij van kunststof met daaroverheen de bekleding, dus ik kon m vervolgens netjes in een sopje zetten en afspuiten met HD reiniger --> stank en benzine weg.

Maar goed ik hou me mond verder wel :schaam
 
Heej Reinder!
was jij dat met dat verfongelukje:

2gy0pvq.jpg


:d

Ik zal hem eens die Meguiar's Super Degreaser gaan aanraden!
ThnX voor de tips!

Groeten
Joop
 
Happy Socks zei:
Heej Reinder!
was jij dat met dat verfongelukje:
Joop

Man wat denk jij: ik ga toch niet in een Opel Omega rijden :)

Maar wat vreselijk: volgens mij meer schade door de verf dan door de aanrijding :)
 
Er is niets mis met een Opel Omega.

Vooral niet als het een Evo 500 of een Lotus edition is.:D

on topic: als je wasbenzine gebruikt, krijg je dan geen verbleking van de behandelde delen? Ik zou het in geen geval op m'n bekleding durven/willen gebruiken.
 
Bij de lotus heet het geen Opel meer, maar is het een Lotus Omega geworden, maar dat geheel terzijde :ja
Overigens is de auto in kwestie een Astra Station.
 
PT Cruiser zei:
on topic: als je wasbenzine gebruikt, krijg je dan geen verbleking van de behandelde delen?

Het is niet gebeurd in ieder geval. Maar ik heb de benzine niet lang laten zitten natuurlijk: ik heb de benzine gebruikt om de verf los te 'weken' en vervolgens weer een sopje en hd reiniger gebruikt om de benzine eraf te spuiten.

Trouwens het gaat hier over een kofferbak hè. Die wordt bij ons sowieso smerig, met de vrouw van mij die ondertussen al tientallen zakken aarde en plantjes gehaald heeft :)
 
Ik blijf het spijtig vinden als je kofferbak er niet uitziet. Dus ik heb me zo'n plastic kofferbak-bak aangeschaft. Vloeistofdicht en een goed bescherming voor je tapijt.
 
Ja, die zat er bij mij standaard ook in. Gewoon schoonmaken met een sopje en klaar is Kees Rudi.

Gr. Rudi
 
Tjibbe zei:
Ja, die zat er bij mij standaard ook in. Gewoon schoonmaken met een sopje en klaar is Kees Rudi.

Gr. Rudi

Vind het er alleen niet uit zien :schaam :auw vooral niet als er een aardige install op staat...
 
:cool:

Netjes hoor, custom-fit laat het in elk geval heel goed uit zien! Heb het wel es anders gezien, slechtpassende, rondstuiterende bakken... :(