• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Omdat het mooi weer was, even gewassen en een plaatje geschoten

Maarten86

Detailing rookie
13 okt 2014
9
12
tips&tricks zijn welkom.
conv_1590.webp
conv_1591.webp

je ziet zo weinig auto, ik snap dat je de reflectie wil laten zien maar dat kan je ook op andere manieren doen kijk bevoorbeeld naar ShuttersPeet zijn foto's.

maar je kan ook een algemene foto vd auto maken en met de juiste diafragma en handmatige scherpstelling komt de glans er ook mooi uit.

Bijlagen

• conv_1598.webp
    conv_1598.webp
    88,9 KB · Weergaven: 96
astrakoen zei:
je ziet zo weinig auto, ik snap dat je de reflectie wil laten zien maar dat kan je ook op andere manieren doen kijk bevoorbeeld naar ShuttersPeet zijn foto's.

maar je kan ook een algemene foto vd auto maken en met de juiste diafragma en handmatige scherpstelling komt de glans er ook mooi uit.
Je auto valt om (scheef is niet mijn ding).

Als je met scheptediepte kunt spelen, dan zou ik de achtergrond meer onscherp maken. Vooral bij de eerste foto is de achtergrond weinig interessant.

Ik kan je nummerplaat trouwens nog prima lezen. ;)

ja klopt tim ik ben daar nog mee aan het oefenen alleen ik moet half in de heg liggen voor deze foto's dus doet dat liever als die anders staat ;)
en van de kentekenplaat , ik gok dat jij iets van een mac of ander high tec iets hebt thuis op mn laptop is het bijna niet te lezen. alleen eigenlijk als je het weet.

Ik kan hier ook vanaf een "normale" laptop je kenteken lezen, vooral op de laatste foto, van de achterzijde van je auto.

Bij de eerste foto die je hebt geplaatst, valt mijn blik niet direct op je auto...Dit komt omdat je auto vrij donker oogt op de foto op een vrij drukke achtergrond. Met andere woorden...als eerste valt mijn oog op de witte bestelauto en daarna op het huis en daarna pas op de auto :ja

Door of met scherpte/diepte te spelen of een rustigere omgeving op te zoeken,

Heb zelf een 5 jaar terug deze foto gemaakt,...

035c3a58dd75a872ca2b45e2aac27c12_zps2f33d7b9.webp

vind het nog altijd steeds de mooiste,... Destijds gemaakt met een of andere digitale camera van toen al een jaar of 6. Hierna nooit meer een camera gebruikt, en eigenlijk bijna alles met de iPhone. Merk wel dat dat minder is, maar met handige programma's zou je ze mooi kunnen maken, mar dat is het ook net weer niet vind ik.

Sinds die tijd ben ik nooit meer zoiets leuks bij mezelf tegengekomen qua foto's,... :roll

+1 voor het kenteken ;-)
als men zich af vraagt hoe minder scherpte-diepte in te stellen (dus auto scherp, achtergrond onscherp). Dit kan door je diafragma verder open te zetten. Openingstijd natuurlijk wel aanpassen (meestal automatisch).

auto gewassen dus kon weer oefenen deze vond ik het beste.
met de tips aan de gang gegaan, achtergrond had nog wat onscherper gemoeten maarja dat lukte nog niet.
voorderest nog tips voor belichting?

conv_1848.webp