• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onbekende krassen met DAP900 behandelen. Zo doe je dat!

Xa4

Detailing trainee
7 dec 2015
14
45
Heb mijn huidige auto nu bijna 1 jaar, en bij het wassen vielen me een paar krassen op die op onbekende manier daar terecht gekomen zijn.

IMG_0025.JPG

Dit is het voorspatbord na wassen en kleien.

Aan de slag gegaan door eerst te foamen, wassen met 2 emmer methode. Daarna kleien met poorboys en spray & wipe 1:1 (eerste keer). Kleien is me overigens zeer goed bevallen en viel me goed mee. Toen afplakken van de trims en beginnen maar de de DAP.
Na de eerste keer kleien was dit weer een zweetmomentje. Eerst maar licht beginnen met de witte pad en finale. Weinig tot geen resultaat :-(. Was al bang voor de reactie van het vrouwtje die al had gezegd dat het wel weer zo een telsell verhaal zou worden. Veel beloven maar geen resultaten.
Echter toen maar opgeschroefd naar oranje met veloce.
WOW de voelbare kras was na 1 hit verdwenen. Onder een bepaalde hoek is nog iets te zien wat op een zeer fijn sneetje lijkt. Mijn vrouw kon het echter niet meer zien. Beide dus helemaal verbaast en helemaal gelukkig.
Toen nog een hit gedaan met wit en finale. Vervolgens black hole glaze erover en meg NXT waxje (sorry heb niets anders op dit moment).
Vervolgen nog wat andere krassen weggewerkt op dezelfde manier, naar volle tevredenheid.

Resultaat is hieronder te zien.
Comments en verbeterpunten zijn altijd welkom ;)

IMG_0026.JPG


Weet trouwens niet waarom de foto's ondersteboven zichtbaar zijn. Zal wel aan mijn telefoon liggen.
 
@Istnogferarie
Tipvoor de volgende keer
Je hoeft je auto niet op zijn dak te leggen om makkelijker bij het spatbord te kunnen. Gewoon recht op zijn wielen en zittend op een krukje...

Haha jij maakt mijn dag weer helemaal goed :p heb weer even moeten lachen haha
 
Hahaha, nu weet ik wel hoe de krassen op mijn Qashqai panoramadak komen . Verslaving is idd begonnen. Na een week jeukt het om de regenvlekken weg te poetsen, terwijl de vorige auto (fiesta) een zomer en winterwasbeurt met de welbekende gele krasspons kreeg, en af en toe een krasstraat behandeling.

Ondertussen helemaal om, zo erg dat sommige mensen me voor gek verklaren. Maar ja, mijn auto glimt wel
 
  • Leuk
Reactions: PeterS