• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud van lak na een poetsbeurt.

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Hallo mede detailers

Heb 2 week geleden mijn audi s4 een volledige peotsbeurt(polijsten, voeden waxen e.d.) gegeven.
Wat kan ik doen op dit optimaal te onderhouden:
- lak voorzien van een wax laagje na iedere wasbeurt?
- of iets anders.

Alvast bedankt voor hulp

Gewoon wassen, drogen en eventueel behandelen met een quick detailer spray zoals de QD+ (deze bevat ook nog carnauba, dus boost je waxlaag een beetje). Ik gebruik dan eens in de zoveel tijd de QW+.
Je hoeft echt niet iedere wasbeurt te waxen, vind ik onzin. je zou het eens in de maand kunnen doen als je daar zin in hebt.

Elke keer waxen gaat wat ver. Kan wel natuurlijk als je de tijd hebt en er lol in hebt. Wat ik doe na het wassen is de auto nalopen met Poorboys Quick Detailer, Quick Wax of Spray & Wipe. Merk je aan de beading dat de waxlaag aan het afnemen is, dan zou ik de lak nogmaals een wax behandeling geven.

Ik gebruik na het wassen DJ Red Mist of PB Spray & Gloss. Ik wax de auto's 1 keer per maand/full detail. Wekelijks gewoon wassen en uitzuigen + detailerspray.

Zoals mijn voorgangers melden is voor tussendoor een detailer voldoende. Zelf gebruik ik vaak Dodo Juice Red Mist.

Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk ;-)