• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ONderhoud velgen en whitewalls

falcongek

Detailing addict
13 feb 2013
38
52
Hoi Allemaal.
Heel lang niet gepost, sorry.
Er is even eea in real life langs geflitst.
Ontslag, andere baan, vrouw 2x in ziekenhuis, avondopleiding, kind opvoeden.

Affijn. Het moge duidelijk zijn dat de Falcon wat minder aandacht heeft gehad (ze begint inmiddels goed wraak te nemen). Ik heb haar gelukkig nog wel.
Al deed een brand in de opslag in augustus goed z'n best, maar ik heb haar met de brandweer er op tijd er uit gekregen.
Uiteindelijk is mijn garagebox gelukkig gespaard gebleven.

Zo annyhow. We gaan beginnen met wat herstelwerkzaamheden. Het lage fruit zal bestaan uit nieuwe banden, nu met white wall, in 185/80R13 (het hoger hangend fruit zal helaas gaan bestaan uit verwijderen ramen, laswerk, plamuren enzovoort).
Ik zal de velgen opnieuw spuiten, eerst stralen en daarna met 2 comp primer, kleurlak en 2 comp blanke lak afwerken.
Ik heb dog dish covers van gepolijst alu met deels lakwerk.
Dan komt nu natuurlijk la question du jambon, oftewel de hamvraag. Mijn wielen bestaan na dit proces uit:
- Velg met lak
- Wieldop van gepolijst alu met deels lakwerk
- Band, zwart en wit

Hoe ga ik dit fatsoenlijk schoonhouden, zonder dat ik bijvoorbeeld de whitewalls verpest met bandenzwart, of de covers met een verkeerd middel behandel.
Heb net al even zitten rondzoeken maar ben nog niet heel veel verder gekomen.

Ik hoor t graag.

Groet,
Rinke
 
Ok.
Dat zal ik onthouden als het zo ver is.
Begrijp ik het goed dat geyon een soort silica laagje over de lak en het rubber legt?
Houdt dat dan bij bv flexwerking vd band?
Grt Rinke
 
Dat begrijp je goed, maar dat laagje is zo dun dat het meebuigt
Wel vooraf de ondergrond goed schoon en droog maken
 
De band kun je gewoon met je favoriete bandendressing behandelen. Het white wall lijntje is goed wit te houden met wasbenzine en een geduldige vinger.
 
Aha,

Dank beiden voor de informatie.
Nu nog even wachten totdat de banden binnen zijn...