• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhouden aluminium velgen in de winter

luuks

Detailing rookie
24 nov 2010
3
0
Dag samen,

Hoe onderhouden jullie aluminium velgen in hartje winter? Ik weet dat ik ze het beste eenmaal per week kan schoonspuiten. Is dit voldoende of moet je ze speciaal schoon schrobben met een of ander heilig middel? Ik wil graag voorkomen dat pekel e.e.a. aantast. Misschien dat jullie nog handige tips hebben?

N.B.: ik ben niet van plan mijn auto sinds vorige week nog eens te wassen voor het voorjaar. Misschien dat remstof al voldoende bescherming biedt? :weetniet

Gr. Luuk
 
Net als in de zomer eigenlijk: goed schoonmaken met velgenreiniger indien zéér vervuild zijn, anders voldoet een sopje meer dan voldoende.
Daarna in een velgenwax zetten, dit beschermd je velg met name tegen de remstof ( anders gaat dit in je velg bakken en dan heb je juist weer een prob er bij ( kleien / IronX etc om weer netjes te krijgen ).
Als je elke week je velgen afspuit en een klein emmertje met sop ( en een aparte washmitt ( dus niet waarmee je de lak doet ! )) de velgen weer netjes maakt dan ga je het wel redden hoor.
Na een X-tijd kan je weer een laagje wheelwax aanbrengen, dit beschermd dan niet alleen, het zorgt er ook voor dat je makkelijk alles weer schoon krijgt.
Ben je net door de pekelbende heen gereden ( jaja, het komt er weer aan ), kijk of je dan diezelfde dag er nog af kan spuiten met tuinslang oid, anders sopje .... is naargeestig voor je gehele auto
 
luuks zei:
ik ben niet van plan mijn auto sinds vorige week nog eens te wassen voor het voorjaar. Misschien dat remstof al voldoende bescherming biedt? :weetniet

Gr. Luuk

Lees ik nou goed dat je de auto niet weer gaat wassen totdat het voorjaar is 8-o Remstof beschermd echt niet, deze zal alleen maar invreten... Het kan ook zijn dat ik je vraag verkeerd interpreteer...
 
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zal eens op zoek gaan naar een goede velgenwax (of hebben jullie tips?).

Het was trouwens enigszins sarcastisch om de remstof te laten zitten Quincy ;)
 
Quincy zei:
Lees ik nou goed dat je de auto niet weer gaat wassen totdat het voorjaar is 8-o Remstof beschermd echt niet, deze zal alleen maar invreten... Het kan ook zijn dat ik je vraag verkeerd interpreteer...

Nouja,als het vriest kan het toch niet!:-"
 
Ik bzn verkocht voor de PB wheelsealant, makkelijk te verwerken. Vond 845 vervelend omdat je die moeilijk ziet zitten op lichte kleuren.
 
Voorheen in de M16, werkte perfect moet ik zeggen.
Nu de Migliore maar deze is knetterhard, maar na overleg met B.K. de optie om handmatig aan te brengen geprobeerd.
Gaat in elk geval een stuk beter moet ik zeggen
 
Na je velgen netjes gepoetst en gedroogd te hebben, ze netjes in de Poorboys world sealant zetten....werkt perfect.
Wekelijks even reinigen met je shampoo en borstel.....als het niet vriest natuurlijk.
 
corsawim zei:
Na je velgen netjes gepoetst en gedroogd te hebben, ze netjes in de Poorboys world sealant zetten....werkt perfect.
Wekelijks even reinigen met je shampoo en borstel.....als het niet vriest natuurlijk.
Juist klaar met de Corsa(om 16.00 nog aan begonnen:-" )en de wieltjes in de wheelwax gezet en afgetopt met Collinite 915.
Kunnen ze er weer even tegen:ja
De corsa zijn kasje ook even een Collinite 915 boost gegeven.
Ze geven immers winterweer:roll
 
@corsawim: ik snap de layering van wheelwax + 915 niet helemaal :(
De wheelwax is specifiek ontworpen voor 1 doel, de 915 voor een ander doel.
Is in jouw ogen de wheelwax niet afdoende als bescherming, je kan tzt toch nog een nieuwe laag geven als het aan het slijten is.
No flame oid, wellicht dat je mij kan helpen hiermee, wel benieuwd naar de achterliggende gedachte.
Mocht het "de gulden tip" zijn, dan kunnen we met z'n alleen deze gaan .... alvast thx !
 
Ik denk dat iedereen wel zijn/haar 'ultieme' waxmix heeft; de een zegt alleen 100% wheelwax, de ander zweert bij huis/tuin/keukenwax misschien.

Ik heb zelf een goed gevoel bij 2 lagen wheelwax en 1 laag 845; kan het niet onderbouwen anders dan dat dit lang meegaat en ik niet genoeg vergelijking heb met andere combinaties gedurende de wintermaanden.
 
Ik wil deze week de velgen ook even een dubbele wax laag geven.

Maakt het uit of ik eerst de wheelwax erop zet of de col 845 eerst doe?
 
mk-us zei:
@corsawim: ik snap de layering van wheelwax + 915 niet helemaal :(
De wheelwax is specifiek ontworpen voor 1 doel, de 915 voor een ander doel.
Is in jouw ogen de wheelwax niet afdoende als bescherming, je kan tzt toch nog een nieuwe laag geven als het aan het slijten is.
No flame oid, wellicht dat je mij kan helpen hiermee, wel benieuwd naar de achterliggende gedachte.
Mocht het "de gulden tip" zijn, dan kunnen we met z'n alleen deze gaan .... alvast thx !

hallo, ik denk dat je de verkeerde persoon aanspreekt....ik hou het bij de wheelsealant van PB alleen. Ik denk dat je focusio deze vraag beter stelt :-"
Nu vermoed ik dat je geen kwaad doet hoor met de sealant te layeren met een wax...zo doen we toch dikwijls de carrosserie ook hé...
 
mk-us zei:
Oei, mijn excuses: was idd naar Focusio bedoelt .... solly
Corsawim heeft juist op je vraag geantwoord.
ik top de velgen met de 915 omdat deze toch wel een hele goeie bescherming geeft.
En een beetje meer glans(maar dat kan misschien tussen de twee oren zitten:-" )
 
Lowlands zei:
Nouja,als het vriest kan het toch niet!:-"

Hoezo :-" ???

Ik heb regelmatig 's winters de auto gewassen, zelfs ijsvorming op het dak maar met warm water kom je een heel eind, dus komt niet aan met: als het vriest kan het toch niet :-" , yuck fou ! Zeker kan dat !