• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoudsplan voor een vriend

themnjo

Detailing guru
7 jun 2015
91
110
43
Zoetermeer
Goedendag allen,

Van de week was een goede vriend van mij langs gekomen om een aantal krassen weg te halen. Hij wilde graag weten hoe zijn auto goed te onderhouden zonder polijsten. Hem zoveel mogelijk uitgelegd en verwezen naar dit forum met alle mooie handleidingen in combinatie met de shop.

Hij zag de bomen niet meer door het bos en wilde meer verheldering, hij is langs geweest en heb hem alles laten zien en zal een korte “easy”handleiding voor hem schrijven vanuit mijn ervaring.

Zie bijlage voor de handleiding.

Wat ik wil weten of dit een goede handleiding is? Mis ik nog dingen, klopt alles? Alle feedback is welkom.

Thx,:blush:
 

Bijlagen

  • auto onderhoud handleiding sander.docx
    9,2 KB · Weergaven: 0
Het eerste wat ik mis zijn leestekens, hoofdletters en overzicht. :p

Als hij de bomen door het bos niet meer ziet, zal hij hier niet veel wijzer van worden, lijkt mij.

* Wassen - Hoe gebruik je het twee-emmer-systeem? Dodo Juice, niet Dodo. Monello heeft verschillende mitts. Welke verhoudingen van de shampoo?

* Kleien - Welke klei is van welk merk en hoe hard/zacht? Hoe gebruik je de klei? Optioneel een doek als de auto droog is en je gaat kleien? (Huh?)

* Waxen - Badstof applicator? (Disco Duo?) Swipetest uitleggen?


- Gebruiken jullie beiden geen vorm van voorwas? (Zo niet, eerst afspuiten alvorens wassen)
- Gebruiken jullie geen reinigers op de lak en velgen? (De-ironizer/teer/hars/etc)

En zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Timm
ik denk dat het stappenplan bedoelt is voor de beginnen, ikzelf begin ook altijd heel enthousiast te vertellen hoe je zaken moet aanpakken met welke stappen. Meestal kijkt de ontvanger mij dan aan met een vragende blik.

Je zou een junior en een senior versie kunnen maken, waarbij mocht dit een senior versie zijn ik mij aansluit bij @Quantoxx is het een beginners versie dan kan hij nog worden vereenvoudigd.
 
  • Leuk
Reactions: themnjo
Het eerste wat ik mis zijn leestekens, hoofdletters en overzicht. :p
Haha
Als hij de bomen door het bos niet meer ziet, zal hij hier niet veel wijzer van worden, lijkt mij.

* Wassen - Hoe gebruik je het twee-emmer-systeem? Dodo Juice, niet Dodo. Monello heeft verschillende mitts. Welke verhoudingen van de shampoo?

* Kleien - Welke klei is van welk merk en hoe hard/zacht? Hoe gebruik je de klei? Optioneel een doek als de auto droog is en je gaat kleien? (Huh?)

* Waxen - Badstof applicator? (Disco Duo?) Swipetest uitleggen?


- Gebruiken jullie beiden geen vorm van voorwas? (Zo niet, eerst afspuiten alvorens wassen)
- Gebruiken jullie geen reinigers op de lak en velgen? (De-ironizer/teer/hars/etc)

En zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen. ;)

Mmm duidelijk iets te gehaast en enthousiast op het forum geplaatst, oeps.


* Tekstverwerking:relieved: niet mijn sterkste kant, ga hem zeker nalopen.
* Voorwas helemaal vergeten, ja ik foam eerst de auto af maar dat heeft hij niet, zal het afspoelen met hogedruk wel erbij vermelden.
Super bedankt voor de feedback, en alweer duidelijk dat een goede how to schrijven niet zo makkelijk is.
* Emmer uitleg is een goeie en de shampoo dosering.
* Ja ik gebruik teer en ijzer remover, zal ik er ook nog bij vermelden
* Swipetest had ik hem al uitgelegd en laten zien maar moet er idd ook tussen
* Merken idd duidelijker vermelden
* Klei uitleg kan idd gedetailleerder.

Nog meer? Ohjee. Hij wilde het zo makkelijk mogelijk. Hem uitgelegd dat de kwaliteit wordt beïnvloed door het werk wat je erin steekt.

Super bedankt voor de feedback, en alweer duidelijk dat een goede how to schrijven niet zo makkelijk is.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
ik denk dat het stappenplan bedoelt is voor de beginnen, ikzelf begin ook altijd heel enthousiast te vertellen hoe je zaken moet aanpakken met welke stappen. Meestal kijkt de ontvanger mij dan aan met een vragende blik.

Je zou een junior en een senior versie kunnen maken, waarbij mocht dit een senior versie zijn ik mij aansluit bij @Quantoxx is het een beginners versie dan kan hij nog worden vereenvoudigd.
Ja klopt het is een beginner, maar denk wel dat het goed is om zoveel mogelijk erin te vermelden voor een zo goed mogelijk resultaat. Ik heb ook al voorgesteld een keer samen zijn auto te doen.