• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

onderzijde & wielkasten beschermen

Thomas996

Detailing rookie
22 feb 2018
7
15
55
Bloemendaal
Ben nieuw hier (heb me voorgesteld :) ) en kom er via de zoekfunctie niet helemaal uit. Ik heb de wielen en wielkuipen gedemonteerd en wil mijn auto er weer als nieuw uit laten zien. Heb een algemeen middel van Glymm gebruikt, om alles te reinigen, so far so good.
Ik zocht een kleurloos beschermmiddel voor de binnenzijde van de wielkasten en stuitte op een middel van Valvoline, maar dat zit er nu op maar blijft heel erg plakkerig. Ongetwijfeld gaat dit vuil aantrekken in plaats van afstoten. Ik ga dit weer verwijderen, maar wat adviseren jullie als beschermmiddel (kleurloos)? Een Sealant / Coating, welk merk? Moet wel handmatig aan te brengen zijn.
Hartelijk dank voor de hulp. Wordt erg gewaardeerd.
 
Een product voor ongelakt kunststof. :) Denk aan dressings zoals Revive, Vinyl & Rubber Care, etc. Of aan een coating die veel langer mee zal gaan, zoals Gyeon - Trim.

Maar... Zonder de Valvoline te kennen en als dit specifiek voor ongelakt kunststof is, dan kan het helpen om na het aanbrengen en laten inwerken alles na te wrijven met een doek. (Afnemen eigenlijk)
 
Benieuwd wat voor een product je gebruikt hebt van Valvoline. Is het een product dat moet drogen of juist niet?
Moet het plakkerig blijven of juist niet?

Is het te beschermen deel van kunststof?

Die delen op de auto hebben na het loopvlak van je banden het meeste te leiden. Dat wordt altijd vies.

Maar jij wilt dat dus zo eenvoudig mogelijk schoon kunnen maken en dat het er dan maximaal mooi en goed uitziet?
 
He wat goed zeg, mensen die allemaal meedenken :). Het Valvoline produkt heet Tectyl Glashelder, rode spuitbus. Resultaat is erg plakkerig. Het gaat mij om de binnenzijde van de wielkasten, veelal staal met een fabrieksbescherming, maar die zit er al 18 jaar op. Het Glym product dat ik heb gebruikt om te reinigen het Engine & Machine cleaner (goed spul). Wat adviseren jullie als nieuwe bescherming voor het staal? thanks again! Thomas
 
De Tectyl die je hebt gebruikt moet behoorlijk uitdampen
Met te koude omstandigheden lukt dat niet en dan kan het lang plakkerig blijven
Ik zou (bij afwezigheid van binnenschermen) kiezen voor een steenslagcoating
Die kan je ook in (bijna) de autokleur overspuiten, zie je er niets meer van

In alle gevallen goed drogen en bij kamertemperatuur aanbrengen
 
Tectyl droogt inderdaad niet in kou. Blijft ook vuil aantrekken als het 'droog' is.Ik deed mijn mini er altijd mee. eens in de paar jaar opnieuw aanbrengen ook. Er zitten altijd stukjes steen in of afhankelijk van je rijstijl stukjes band ;) en remstof. Werkt well erg goed omdat het vrij fllexibel is uit ervaring.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar alternatieven
 
564A0C2C-BDD7-4EBB-8D8D-F5B8C8F4CD08.png
Deze, als je het dun spuit kan je het met lak overspuiten

Edit, foto vervangen, deze is de rubberen versie
 
Laatst bewerkt:
Tectyl is een productnaam van meerdere producten

Dit is een rubberachtig product en overspuitbaar
Maar te dikke laag van dit spul geeft breuk in de lak als er kracht op komt
 
  • Leuk
Reactions: Houseman
Ik zocht een kleurloos beschermmiddel voor de binnenzijde van de wielkasten en stuitte op een middel van Valvoline, maar dat zit er nu op maar blijft heel erg plakkerig. Ongetwijfeld gaat dit vuil aantrekken in plaats van afstoten.

Ik gebruik Aerospace 303 Protectant. Ik weet dat dit eigenlijk een product is om te beschermen tegen UV stralen en uitdroging te voorkomen, maar het werkt goed als middel op wielkuipen. Het zal vuil niet afstoten maar even met de hoge druk in de wielkuip en ze zijn weer als nieuw. Moet ik wel bijzeggen dat mijn wielkuipen van hard plastic zijn in plaats van zo'n 'tapijt' structuur.