• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

onno's collectie :)

onno11

Detailing addict
9 aug 2010
98
62
net een maandje begonnen en het is nu al verslavend :-" :-"

in woord :
:-b :rules

CARCLEAN:)^

bestelling 1
*Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition € 179,00 € 179,00
*Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 18,99 € 18,99
*Monello - Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad € 12,00 € 12,00
*Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! € 27,99 € 27,99
*Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5 € 16,49 € 16,49
*Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 3,49
*Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm € 3,75 € 0,00
*Cobra - Yellow All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm € 3,75 € 0,00
*Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml € 9,98 € 9,98
*Poorboys World - Trim Restorer - 473ml € 16,49 € 16,49
*Mothers Wax - California Gold Car Wash - 473ml € 7,98 € 7,98
*Cobra - 'The Bone' Spons € 9,98 € 9,98
*CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49
*Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99

bestelling 2
*Dodo Juice - Supernatural 2.0 panel pot - 30ml € 20,99 € 13,99
*Rain-X - Rain-X - 200ml € 11,95
*Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Gel - 150ml € 8,95 € 8,95
*Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator € 1,75 € 1,75
*Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml € 8,98 € 8,98
*Autoglym - Engine Cleaner - 1 Liter € 10,98 € 10,98
*Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth € 8,48 € 8,48
*Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 8,98
*Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49

bestelling 3
*Poorboys World - Black Hole - 473ml € 16,99 € 16,99
*Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 5,99
*Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml € 17,99 € 17,99
*Poorboys World - Flesje met sprayer - 250ml € 2,99 € 2,99
*Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml € 14,99 € 14,99
*Poorboys World - Professional Polish - 473ml € 17,99 € 17,99
*Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49 € 11,66
*Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling

ACTION:party:

* W5 velgenreiniger
* power sponsjes
* velgenborstel
* 5 mini microvezeldoekjes
* 6 microvezeldoeken
* Ramenreinigerset

EBAY:)_[]
* Nigrin velgenreiniger
* BMW Stone Chip Paint Scratch orient blue
 
:grinning: ja als je eenmaal bezig bent dan kom je steeds wat te kort}:)w
nu maar wat rustiger aan gaan doen :slotje
en gaan poetsen rofl
 
Bartezzz zei:
mooie collectie hoor, vind het knap dat mensen altijd zo'n grote bestelling in 1x doen :)^
tsja was ook niet de bedoeling in eerste instantie :schaam maar op de een of andere manier heb je t toch allemaal nodig ;)

PS 3 bestellingen in korte tijd :p
 
Amaai, dat is ineens een hele hoop mooie spullen !
Ik heb bijna alles ondertussen, denk ik steeds ma ik heb al 3 keer besteld ...8o
Hopelijk heb je der ook veel plezier van. Ik heb mijn auto eens grondig laten doen door focusio , iemand met véél ervaring.
Daarna ben ik ook begonnen , gewoon met wassen, ma ja... dan wil je ook een DAP enz...
Ben ondertussen helemaal afgekicked van het gamen, en alleen nog aan m'n motor en auto bezig, is wel beter voor de fysiek ! o:)
Ik wens je veel plezier met alles , en laat is wat mooie foto's zien hé !
Mijn autooke staat in de show off C-crosser.
 
ik heb alleen een paar vragen nav mijn produkten:
wie kan onderstaande vragen beantwoorden/heeft ervaring hiermee?


1] ik heb de PB professional polish ; kan ik hiermee een auto die bv een maand geleden gepolijst is hiermee behandelen (na deze eerst gewassen en evt gekleid te hebben)en dan weer een glaze >>sealant>> wax aanbrengen? of is dit produkt daar niet voor bedoeld ?

2a] Pb Blackhole ( hoelang curen??) kan dan erna meteen EXP op gedaan worden?
>>2b] PB EXP (hoelang curen ??) kan erna meteen een wax op gedaan worden(heb ergens gelezen dat beter is 2 dgn te wachten eer je met een wax erover gaat?
>>>2c] WAX?? welke HECHT t beste na EXP? :
*natty's blue (cuurtijd?),
* collinite's 845(cuurtijd?) ,
*Dodo juice supernatural 2.0 panel pot(cuurtijd)
 
He, nog een hagenees!

1:
Ik denk niet dat het nodig is om dit elke maand te gebruiken. Het is een chemisch polijstmiddel, en haalt dus alles weg wat je 4 weken geleden erop hebt gesmeerd. Beter wachten totdat de waslaag slecht begint te worden. Dan gebruik je PB PP. (wellicht eerst nog even klei-en)

2a. Curetijd blackhole? rtfm! Staat op de fles :) Maar de swipetest geeft pas echt resultaat (even zoeken @ forum)
2b. Zie 2a. Je kan na het afnemen meteen wax erop. Alle drie de waxen die je opnoemt kunnen er zo op.
3c. Als je ze alle3 hebt, doe gewoon eens verschillende panelen met verschillende soorten wax. Zo kan je in 1 sessie ontdekken wat jouw voorkeur heeft (een wax is nogal persoonlijk)

Mooie spullen, nu gaan gebruiken!

gr

dries
 
-Dries- zei:
He, nog een hagenees!

1:
Ik denk niet dat het nodig is om dit elke maand te gebruiken. Het is een chemisch polijstmiddel, en haalt dus alles weg wat je 4 weken geleden erop hebt gesmeerd. Beter wachten totdat de waslaag slecht begint te worden. Dan gebruik je PB PP. (wellicht eerst nog even klei-en)

2a. Curetijd blackhole? rtfm! Staat op de fles :) Maar de swipetest geeft pas echt resultaat (even zoeken @ forum)
2b. Zie 2a. Je kan na het afnemen meteen wax erop. Alle drie de waxen die je opnoemt kunnen er zo op.
3c. Als je ze alle3 hebt, doe gewoon eens verschillende panelen met verschillende soorten wax. Zo kan je in 1 sessie ontdekken wat jouw voorkeur heeft (een wax is nogal persoonlijk)

Mooie spullen, nu gaan gebruiken!

gr

dries
bedankt dus WAX kan wel meteen nadat EXP uitgepoetst is ..moet dus niet even drogen zoals bijv de wolfgang sealant die wel 12 uur moet drogen:zzz:
 
Nee. Die 12 uur curetijd is ook precies de reden dat ik de wolfgang sealant niet heb. EXP is vrij snel (meestal 30 miin (swipe-test...)) gecured.
 
Flinke collectie!

Ik weet nog wel tijdens de dapclinic dat je stomverbaasd was hoe smerig jou auto was, nadat de motorkap gekleid werd. :)
En u hebbie al de meest professionele spullen in huis :)

Maar die collectie die je nu hebt.. heb ik ook wel ongeveer.. kost een godvermogen, maarja, het resultaat mag er zijn toch? :heart_eyes:
 
Tsj a wie had gedacht dat ik ooit nog eens met klei ging spelen :D
weet iemand trouwens als je je ramen met spray en wipe schoon wilt maken of je dan S&W op de mint merkin (dodo glasdoek) of rechtstreeks op het glas moet sprayen en daarna afnemen met mint merkin doek??
of moet je S&W met een applicator aanbrengen en erna pas afnemen met mint merkin doek ?
 
Je kan de S&W op een MF applicatorpad sprayen, hiermee de ramen doen en nawrijven met de Dodo Mint Merkin.

Spray je rechtstreeks op de ramen, bij het eerste de beste zuchtje wind, zit het overal, behalve daar waar je het wilt hebben :no
 
je kunt het op de ruit spuiten en dan nawrijven met mint doek.
maar dan spuit je meestal de helft in de lucht, dus het werkt het best om het met een microfiber/badstof applicator aan te brenge (2 spuitjes op de pad) en dan direct na te wrijven met de mint.

EDIT +1
minuutje te laat :-"
 
nicknameless zei:
Je kan de S&W op een MF applicatorpad sprayen, hiermee de ramen doen en nawrijven met de Dodo Mint Merkin.

Spray je rechtstreeks op de ramen, bij het eerste de beste zuchtje wind, zit het overal, behalve daar waar je het wilt hebben :no
moet deze S&W onverdund zijn ?
DUS BIJ VIEZE BINNENKANT RAMEN DOE JE OOK DIT OF TOCH EERST EEN APC ?? en in welke verhouding??
 
nicknameless zei:
Je kan de S&W op een MF applicatorpad sprayen, hiermee de ramen doen
volgens mij heb ik nog veel meer pads nodig ??
dus vrees weer enen bestelling vrees ik ]-0 mooi padje die dodo , dat dan weer wel :p
kunnen mf doeken hier niet voor dienen?

oh nee heb de 5 mini MF sponsdoekjes van de ACTION nog :idee :-b
 
Nog beter is het om bijvoorbeeld de Meguiars NXT Glass Cleaner te gebruiken.

Of als je heel veel gebruikt, kun je ook de grootverpakking Glass Cleaner Concentrate nemen.

Vele malen goedkoper. ;)

Tip :!

Zet ook een flesje bij moeders onderin het keukenkastje. Perfect voor thuis gebruik. (glazen) tafel, spiegels, ramen enz.
 
Ik doe nu al een jaar met mn NTX cleaner, ben net iets over de helft. superzuinig dat spul, en werkt echt ontzettend goed.