• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onverwijderbare lijmresten van sticker

OlivierScalais

Detailing rookie
20 dec 2009
18
0
Hallo iedereen,

afgelopen zaterdag mijn allereerste Porsche gaan afhalen. Het gaat om een polar-zilvere 993 C2 van 1996. De vorige eigenaar had i.p.v. het originele Carrera logo een 'Carrera RS' sticker (geen logo) gekleefd. Dit kon ik absoluut niet aanzien en wilde deze vervangen door het originele Carrera logo.

De sticker heb ik netjes kunnen verwijderen door deze te verwarmen met de haardroger en vervolgens af te nemen. Nu heeft de sticker wel zeer rare resten achtergelaten die ik op geen enkele manier weg krijg.

Ik heb het geprobeerd met haardroger en wrijven, Intensive Tar Remover van autoglym, klei, lichte polish, maar niets helpt ...

Hebben jullie een idee met welk product ik het nog kan proberen? Of een andere techniek? Met een zwaardere polish en DAP over de resten gaan?

Bedankt!
 
Zonder twijfel! Maar het is echt bijna onmogelijk om dit deftig op foto vast te leggen!

Het is precies of de sticker er nog is ... Maar dan als residu. Het is echt zeer moeilijk te omschrijven. Ik voel ook duidelijk een verdikking op de lak zitten die heel hard is. Als ik blijf wrijven op 1 zelfde plek zie ik wel kleine deeltjes oplossen maar het is onmogelijk om zo heel het logo te doen (ik heb er nu al blaren van gekregen).

Ik zal alsnog proberen om er vanavond een deftige foto van te nemen.
 
waarschijnlijk is de lijm "ingebakken"
Als je relief ziet/voelt is het eigenlijk niet te verwijderen.
Enige optie is dan wetsanden (mits er genoeg speelruimte is...)
 
Ik zou idd ook wasbenzine aanraden , je kan ook WD 40 gebruiken(blauw busje , vind je in elke doe-het-zelver-gereedschapswinkel :-b

In geen geval je nagels gebruiken :bad

eventueel kan je ook(gecontroleerd op doekje) white spirit proberen (gelijk laten verdampen en niet laten "weken"
 
Je zou het ook eens kunnen proberen met een caramelschijf op een (accu)boormachine.

daac4563.jpg


 
Ik dacht inderdaad hetzelfde als Nicknameless. Een caramelschijf. Als je het ziet denk je, dat ga ik echt niet op mijn auto doen. Maar het werkt echt. Ik heb er zelfs hele harde secondelijm mee van de auto gekregen. En voor kit resten werkt het ook perfect!
 
Sommige stickers lijken uit twee delen te bestaan.
De eerste laag is een zeer stevige laag met een enorm sterke lijm.
De tweede laag zit op die eerste geplakt.

Ik zou ook met wasbenzine aan de slag gaan en proberen een beginnetje te maken bij een stukje en dan langzaam verder werken.
Nadat je het dan schoon hebt, even kleien om het absoluut zuiver te maken.
Na wasbenzine is de lak wel totaal onbeschermd, dus niet verzuimen deze weer te beschermen met een Sealant en/of Wax.

Die caramelschijven zijn inderdaad ook bijzonder mooi.
 
Bedankt iedereen voor de hulp!

Ik ga vanavond na het werk wasbenzine halen. Moest het dan niet lukken ga ik zo een caramelschijf zoeken.

Wasbenzine gewoon op een MF en dan deppen op de resten en even laten inwerken?
 
Als de lak gewoon glimmend is, maar de sticker nog zichtbaar en voekbaar, is deze ingebrand.
Laatste optie is waarschijnlijk wetsanden, maar daar zou ik niet aan beginnen als je geen ervaring hebt!
 
OlivierScalais zei:
Zonder twijfel! Maar het is echt bijna onmogelijk om dit deftig op foto vast te leggen!

Het is precies of de sticker er nog is ... Maar dan als residu. Het is echt zeer moeilijk te omschrijven. Ik voel ook duidelijk een verdikking op de lak zitten die heel hard is. Als ik blijf wrijven op 1 zelfde plek zie ik wel kleine deeltjes oplossen maar het is onmogelijk om zo heel het logo te doen (ik heb er nu al blaren van gekregen).

Ik zal alsnog proberen om er vanavond een deftige foto van te nemen.

Als ik blijf wrijven op 1 zelfde plek zie ik wel kleine deeltjes oplossen doet dus vermoeden dat het wel afneembaar is.

Dat het vervolgens met Wasbenzine niet oplosbaar is kan.

Een goed gemaakte foto (gewoon je best doen) zou zo verschrikkelijk kunnen helpen.
 
Probeer de Valet Pro Glue & Tar remover eens, of de Dodo variant. Als dat niet werkt, dan zal het in de lak zitten (of de lak eromheen is verweerd en onder de sticker niet).