• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen

MarioT

Detailing trainee
24 apr 2020
6
32
Hoi forumleden,

ik ben Mario en wil mijn eerste stappen zetten in wassen en goed onderhouden van mijn camper. Ik heb al de nodige uurtjes gezocht en gelezen maar kan niet zo goed tot een juiste keuze komen, vandaar dat ik toch jullie mening waardeer.

Zoals gezegd gaat het om een camper. Nu zijn er al heel veel topics geweest en heb ik echt gezocht maar heb mogelijk door de vele topics niet gevonden wat ik zocht.

De camper heeft een Fiat Ducato wagengedeelte, dat is niet zo'n probleem, kom ik denk ik wel uit (hoewel advies altijd welkom). De opbouw is een ander verhaal. De opbouw is geheel van kunststof, het is een sandwich met een heel dun pvc laagje aan de buitenkant. Hier zit geen lak op, daar ben ik zeker van, het kunststof zelf is wit. Dit zijn de grote vlakken die ik machinaal wil gaan behandelen (wil daarvoor een dap aanschaffen) want het is een flinke oppervlakte.

Ik zou dan ook graag een advies willen wat ik het beste kan gebruiken, met name een stappenplan voor het beste resultaat voor wagen en opbouw, en ook dat het dan zo lang mogelijk netjes blijft.
 
Welkom... dit iets misschien:

Camper
tnx Gilster,

Ik heb veel draadjes gelezen met campers gelezen en ook bij deze kan ik eigenlijk niet achterhalen of de opbouw inderdaad helemaal van kunststof is, dat is voor mij eigenlijk nu het belangrijkste. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat het beter is om alleen een vorm van wax te doen en geen cleaning te gebruiken maar dat kan ik niet meer vinden.
 
Volgens mij zijn er ook 1 of 2 recente topics over een Hymer, dus zelfs met kunststof voorkant.
 
Ten 1e welkom op het forum, Mario!

Hoe weet je zo zeker dat de opbouw van kunststof is, en niet van aluminium wat gebruikelijk is?
(ik heb weinig verstand van campers en de gebruikte materialen, weet toevallig iets meer van caravans en tot nu toe weet ik dat er slechts 2 caravan-merken gebruik maakten van volledig kunststof = polyester: Lander en Biod).
 
Ten 1e welkom op het forum, Mario!

Hoe weet je zo zeker dat de opbouw van kunststof is, en niet van aluminium wat gebruikelijk is?
(ik heb weinig verstand van campers en de gebruikte materialen, weet toevallig iets meer van caravans en tot nu toe weet ik dat er slechts 2 caravan-merken gebruik maakten van volledig kunststof = polyester: Lander en Biod).
Hallo Kees,

Bij aluminium campers heb je altijd wel minuscule deukjes, krasjes etc, mijn panelen zijn nog helemaal strak, en dat na 8 jaar. Ander argument, wel niet zo'n sterke: ik heb pas een dakluik vervangen, toen de oude er af was kon ik in het bestaande gat precies zien wat het was, moeste de randen weer vastzetten. Rest van de camper voelt hetzelfde aan/klinkt hetzelfde.