• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ook even voorstellen

mark479

Detailing rookie
1 jul 2009
9
0
Hallo,
Na wat zoekwerk naar een goede autoshampoo, kwam ik via Google op dit forum terecht.
Na al wat uurtjes hier rond gelezen te hebben, heb ik me ook aangemeld voor dit forum.

Ik ben mark, ik ben 30 jaar en in bezit van een champagne kleurige Peugeot 206 SW uit 2006.

In mijn (wat) jongere jaren was ik verzot op autowassen en dat soort dingen, maar sinds het hebben van een serieuze relatie en kinderen en zo, bestaat het onderhoud van de auto niet meer uit dan 1x per half jaar wassen.:schaam

Na het lezen van vele berichten hier heb ik toch besloten eens wat meer aandacht aan mijn geliefde bolide te geven.o:)

Hoewel ik mijn auto en scooter nu was met turtle wax nano autoshampoo met spons en een oude zeem, heb ik mijn oog laten vallen op de Poor boy’s lijn.
Ik wil op den duur het poorboy’s starterpakket aanschaffen uit dit topic:

Omdat het bij elkaar een aardige duit kost, wil ik eerst beginnen om de Poorboys World Super Slick Suds Car Wash met de washmit en droogdoek en de Poorboys World Natty's Paste Wax met bijbehorende pats en doeken aan te schaffen en uit te proberen en dan langzaam maar beetje het pakket uit te breiden.

Misschien is dit niet het goede forumgedeelte maar heb 2 vragen.

1. Mijn auto is vorig jaar bij de schadehersteller gepolijst om een flinke schade weg te werken van een andermans autodeur. Hij kon dit niet helemaal weg krijgen omdat anders de lak te dun werd.
Kan ik deze plek nog bewerken met de genoemde producten? Of is het aan te raden om bepaalde stappen te laten?

2. Als polisch staat Poorboys World White diamond of Poorboy’s World Black Hole op het lijstje, dus voor lichte en donkere lakken.
Nu is mijn auto champagne kleurig en mijn scooter zwart en moet ik ze dus allebei bestellen.
Is er een vervangend product van Poorboy’s die ik op allebei de kleuren kan gebruiken of kom je dan aan een ander merk?

Dit was mijn verhaal tot nu.

Gr. Mark
 
Hoi Mark,

Het verschil tussen Black Hole en White Diamond is niet zo ontzettend groot. Met een van beide producten kun je op zowel de auto als de scooter goed gebruiken. De keuze welke het wordt is aan jou.
 
Hoi!

Ik ken het gevoel, zelf ben ik ook nog maar net herbegonnen met het correct onderhouden van mijn wagen en de inspanningen worden beloond, je zult er veel plezier aan beleven!

Even een opmerking, zowel de White diamond als de BH zijn glazes en geen polisches. Zij halen geen defecten weg maar ze maskeren kleine imperfecties en boosten de glans. Zelf heb ik de BH en gebruik het onder andere ook op een zilverkleurige auto met mooie resultaten! Naar ik begrijp verschillen beide producten niet zo veel dus beiden zijn een geldige keuze. Ze moeten wel nadien 'beschermd' worden onder een laagje sealant of wax.
 
Welkom op het forum! Om te weten of de lak echt dun is kan je maar op 1 manier echt weten: meten.
Woon je ver van Rotterdam? Anders kom je een keer langs en meten we de deur. (is deze origineel of overgespoten?)
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.:)

@ Soepergrover en Orbit.
Dan gebruik ik gewoon de black hole voor zowel de auto als de scooter en sluit het daarna af met een wax.

@ Dibbuz
Ik woon zelf in Duiven onder de rook van Arnhem, dat is dus wel een eindje van Rotterdam vandaan. Kunnen ze dit bij een gewone schadeherstelbedrijf ook meten?
Het is nog de orginele lak.

Gr. Mark
 
Hoi! Welkom! Als je alles wil hebben ben je inderdaad een hoop kwijt. Gewoon rustig aan beginnen, en steeds een beetje spullen die je nodig hebt erbij nemen...Zo heb ik mijn collectie bijelkaar gekregen in ieder geval...:)

en...fotootje ergens van je bolide?...:)
 
Vandaag wezen kijken hoe mijn collega met een auto bezig was en zijn hele collectie poetsmiddellen eens bewonderd.8-o
Dit resultaat hoop ik ook een keer te bereiken bij mijn auto, er kwam gewoon een nieuwe auto te voorschijn, jammer dat ik het eindresultaat niet heb kunnen zien.
Maar wel een mooie meevaller.
Omdat hij op een ander merk(en) is overgestapt kon ik een hoop dingen van hem overnemen supergoedkoop.

Smooth and service clay kit- alleen het padje was een keer gebruikt
nxt wash en wax kit- ongebruikt
trimdetailer- 1 bumpertje mee gedaan
paint cleaner- zo goed als vol.

Dit alles voor 35 euroHoewel ik zelf in eertse instantie de middelen van Poor boy's wou proberen, toch dit maar eerst proberen

PS Carclean.com de uitbreiding van mijn spullen worden de volgende keer gewoon bij jullie besteld;)