• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen

rfm

Detailing rookie
21 jun 2010
29
0
Mijn naam is rudy, 39 jaar.
Ik heb me nooit zo met detailling bezig gehouden, nooit aan gedacht eigenlijk. Mijn collega die een BMW Z4 coupe heeft, heeft me er eigenlijk op gewezen en dus wil ik het zelf ook eens gaan proberen. Ben al druk bezig met de juiste spullen te verzamelen.

Mijn vorige auto was een nissan 200SX S14 die ik behoorlijk goed onderhouden heb (en getuned, maar dat is een ander forum). Hij zat nog ontzettend goed in de lak ondanks dat het een rode auto is. Vaak gepoetst, maar eigenlijk altijd op de verkeerde manier (ben ik nu achter), als je goed keek dan zat de hele auto onder de swirls (hoewel het nooit echt meteen opviel).
Eigenlijk jammer dat ik niet eerder aan dat detaillen begonnen ben, maar het hele tuning gebeuren koste me al genoeg geld ;-)

rimg0082.webp


De S14 is vorig jaar verkocht en daarvoor in de plaats heb ik nu een Pontiac GTO uit 2005
Sommigen zullen hem misschien herkennen als een Holden monaro.

dsc02855.webp

rimg0070.webp

rimg0014.webp


Aangezien ik deze auto standaard hou kan ik me nu bezig gaan houden met de nieuwe hobby detaillen.
 
Dank u allen...

Ik wist eigenlijk niet waar ik mijn 1e indruk moest plaatsen, dus ik zet het hier maar even bij.

Vandaag het 1 en ander uitgeprobeerd. Eerst naar de plaatselijke carwash gereden om de auto een keer te schuimen, het foam pistooltje dat bij mijn hogedruk zit is niet zo geweldig, dus dit was even makkellijker.
Daarna de autobath van wolfgang in een emmer water (+ aparte afspoelemmer), geen idee of ik genoeg heb gebruikt, wat is 2 Oz. en hoe meet je dat met een spuitflesje (dat je recht in de straal moet spuiten) ?

Maar goed, auto gewassen met de mothers mitt, toch wel een erg makkelijk ding, beter dan dat gehannes met een spons.
Maar 1 probleempje hou ik nog, als ik de hele auto eerst helemaal was, dan is de andere zijde van de auto alweer zo goed als opgedroogd met bijbehorende kalkvlekken. Is het beter stukje voor stukje te doen, wassen/drogen, wassen/drogen, wassen/drogen, ...etc ?
Of gaan die vlekken toch wel weg als je de auto gaat polishen ?

Daarna de spoiler gekleid (sp?), toen ik de verpakking (wolfgang klei) opende viel het me wel op hoe plakkerig die klei is. Op zich prettig tijdens 1e gebruik en als de lubricant eenmaal overal zit dan is het ook over. Maar het kleien zelf ging erg goed, veel (wolfgang) lubricant gebruikt, flink op en neer gegaan en afgedroogd, en het voelt nu spiegelglad aan, met droge handen, maar ook met het boterhamzakje test, ik had mijn twijfels een beetje bij die zakjetest, maar je voelt echt een enorm verschil met de rest vd auto.
Blijkt maar weer dat alleen de auto wassen bij lange na niet genoeg is om het vuil eraf te krijgen.

En jawel hoor, had de waarschuwing meerdere malen gelezen en toch gebeurd me zoiets, de klei viel dus op de grond (nadat ik al klaar was met de spoiler overigens), dus die ligt nu in de vuilnisbak. Had ook maar een klein stuk gebruikt, dus niet het hele blok, maar toch zonde (en typisch iets wat mij moet overkomen).

Of ik dit weekend de hele auto kan doen is twijfelachtig, want hij staat het grootste gedeelte vd dag in de zon en het lijkt me niet verstandig om dan een zwarte snikhete auto te wassen/keien. En als ik moet wachten tot de zon laag genoeg staat dan ben ik waarschijnlijk in het donker 's avonds nog steeds bezig.
 
Welkom Rudy!

Ik vermoed dat de velen van ons al eens een stuk klei hebben laten vallen. Vroeg of laat gebeurt het gewoon een keer. Een zwarte auto detailen in de volle zon is niet aan te raden, zowel niet voor jezelf, maar ook niet voor de auto met deze temperaturen. Ik wil je adviseren deel voor deel te doen. Er is altijd wel een deel dat niet of nauwelijks warm is. Door deel voor deel aan te pakken krijg je uiteindelijk een veel mooier resultaat dorodat je alle energie in dat deel stopt in plaats van in no time de hele wagen afwerkt.
 
Rudy,

1 fl oz. = 30 ml
2 oz komt dus neer op 60 ml, maar probeer eens wat te spelen met de hoeveelheid shampoo die je gebruikt.
Vaak is de aangegeven hoeveelheid op het label wat veel.
Tip: schroef gewoon even het dopje van de Auto Bathe af, vul dit met shampoo en kiep de inhoud dan in je emmer
of houd dit onder de waterstraal. Een vol dopje is ca. 15 ml. (ik ga er even van uit dat je een 473 ml fles hebt)
Probeer anders een maatbekertje te vinden waarmee je tot op de milliliter kunt afmeten.