• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen

Markie

Detailing rookie
17 jan 2011
18
0
Hoi mensen,

Ik zal me ook even voorstellen: Ik ben Mark, inmiddels 39, woonachtig in een dorpje in Noord-Brabant, in de buurt van Den Bosch.
Een aantal jaren geleden ben ik aan het poetsen geslagen. Had toen net een andere auto en het meguiars forum was toen net van start gegaan. Heb toen gelijk allemaal meguiars spullen aangeschaft. Ik heb destijds een polijstclinic gedaan bij Protech. Heb ook een rotary machine en heb toe redelijk vaak gepolijst ook. Na een jaar is het bergafwaarts gegaan met het poetsen. Mijn auto werd steeds ouder (dan krijg ik minder zin om er nog veel tijd in te steken) en ik kreeg het druk met andere bezigheden. In 2007 had ik voor hobby een site opgezet waarop men groepsaankopen deden met leden van autoforums van allerlei pluimage. Na een jaar ben ik daar mee gestopt omdat ik toen volledig zelfstandig ben geworden (zzp'er/freelancer)

In mijn werkzame leven ben ik werkzaam als lasser. De meest diverse dingen las ik eigenlijk. Dit doe ik al ruim 20 jaar inmiddels, en heb er nog steeds plezier in. Ik werk onder andere regelmatig in de tankbouw, vervaardig hijsmiddelen (klemmen etc.) en werk soms ook 's nachts, voor de spoorwegen, het zgn. bekist lassen van spoorrails. Ik ben zelfstandig geworden vanwege de relatieve vrijheid die je als zelfstandige hebt, en niet om snel rijk te worden. Rijk wordt je zoiezo niet met werken ^^. Ik vind de vrijheid en plezier in mijn werk het belangrijkste.

Zo ook met het poetsen. Ik heb sinds een week een andere auto, een zwarte golf V uit 2006 en wil die in een betere conditie brengen dan hij momenteel is. Vanmorgen dus langs geweest bij carclean en de nodige inkopen gedaan.

Ik hoop hier op het forum weer wat wijzer te worden. Voor wat betreft het polijsten, dit durf ik zelf niet meer aan met de rotary, dus ik denk dat ik een clinic ga doen zodra die er is.

Dit was het wel zo'n beetje geloof ik.

Grt. Mark
 
Dankje,

Ben gisteren bezig geweest. Heb een partij spierpijn nu, dat wil je niet weten ^^.
Alleen geen foto's gemaakt. Nu zit er weer een laagje stof op :s

Net even de auto van vrouwlief gefoamd. Zat onder de vogelstront. Toch nog vrij veel weg gekregen. Ik durfde de foam niet té lang in te laten trekken met dit weer. Hij stond in de zon. En de temperatuur is nu niet echt prettig om bij te werken. Zit liever binnen bij de airco nu.
 
[mod]Even je voorsteltopics samengevoegd[/mod]

Volgens mij heb ik me nog nooit voorgesteld. Misschien ook wel, maar ik kan mijn eigen berichten niet terugvinden.

Mijn naam is dus Mark, zojuist de mijlpaal van 40 bereikt en ik hou ervan om mijn auto netjes te houden. Ben ook een poos aktief geweest op het Meguiars forum, waar ik me net ook weer aangemeld heb. Daar is echter niet zoveel aktiviteit meer.
Hier wel dus ga me hier maar is verder oriënteren. Ik had veel spullen van Meguiars, maar heb eigenlijk enkele jaren weinig aan poetsen gedaan.
Wil mezelf ook niet echt een detailer noemen, maar er zijn op forums als deze altijd mensen met meer kennis waar je wat van kan leren. Tot slot ben je nooit te oud om te leren natuurlijk.
Zelf heb ik een punto evo die ik afgelopen november heb gekregen, en mijn vrouw heeft afgelopen weekend een zwarte grande punto tjet gekocht. Allebei dankbare objecten uiteraard.
Momenteel heb ik nog wat spullen van Meguiars, mothers en poorboy's. Hier moet ik een heel eind mee kunnen komen.
Mijn eigen evo is nog kras en swirlvrij en die van mijn vrouw heeft weinig krassen. Die wil ik morgen onder handen nemen. Hopelijk zit het weer een beetje mee.

Paar foto's zeggen meer dan woorden uiteraard:

Grande Punto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Punto evo:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Soepergrover zei:
Opnieuw welkom Mark.


Gevonden: https://forum.Carclean.com/cc_postst10868/Ook-even-voorstellen.aspx

Ja had hem nu ook gevonden! Door op mijn naam te klikken. Kon alleen geen bericht van mezelf vinden voordat ik dit postte :)

Maar heb weer 2 andere auto's nu, dus toch maar ff opnieuw voorstellen :p
 
Vandaag de gp van vrouwlief gedaan. Eerst gewassen met Meguiars goldclass shampoo.2 emmers uiteraard. Daarna geclayed met mothers klei icm Meguiars NXT detailspray (had niets anders helaas).
Toen stap 2 uit het Meguiars 3 stappenplan. Licht gepolijst zeg maar. En als laatste NXT 2.0 wax gebruikt. De pasta, niet de vloeibare dus. Het weer liet het toe om het buiten te doen dus dit was mooi.

Heb met mijn foon een paar pics gemaakt. Jammer genoeg vergeten om de spiegelreflex mee te nemen. Al met al 3 uur bezig geweest met zijn 2 en. Ik moet zeggen, die NXT 2.0 doet het erg goed op zwarte fiat lak!

Wielen zijn trouwens ook in de NXT wax van megs gezet. Die speciale voor wielen. Weet de naam zo snel niet meer...

Tijd voor een paar pics:


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]