• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

op blinken na polish

nickske

Detailing rookie
20 nov 2011
4
0
beste,
ik ben sinds kort in het bezit van een zwarte wagen. van kleur dan $$)
nu heb ik hem willen polishen en waxen voor de winter maar het probleem is dat ik na het aan brengen van polish of de wax(met de hand) het zeer moeilijk vond om het aangebrachte product te verwijderen. ik heb dit gedaaan met een microvezel doek. is dit wel goed om dit te doen of gebruiken julie iets anders om de wax of polish na het aanbrengen te verwijderen??
en hoelang moet je eigenlijk wachten voor alleer je het product mag verwijderen...
alvast bedankt

Een MF doek is daarvoor prima, maar met dit weer zit de luchtvochtigheid vaak tegen.
Ik denk dat je vooral daarvan last hebt gehad.

Polijstmiddel verwijderen kan je met verschillende middelen. Spruzo bijvoorbeeld
De wax uitpoetsen is een ander verhaal, daar moet je de juiste temperatuur voor hebben

polish mag je na het aanbrengen en verwerken direct afnemen.

Ter info : om wat voor auto gaat het en welke polish heb je gebruikt ?
Er zijn voorbeelden waarbij een combinatie niet lekker uitpakt (zoals Saab & Kia icm Monello)

op aanraden van de winkelier heb ik Mer gebruikt een duits product. deze was trouwens niet te spreken over kleuren wax of iets dergelijks... (wat is mss julie mening)
het gaat hier over een skoda octavia van 2007 thanks voor de supper snelle reacties, idd de luchtvochtigheid begon ook parten te spelen(rond 4 uur al)

Kleuren wax ben ik ook niet zo'n voorstander van.

Over de polish kan ik weinig zeggen / toevoegen omdat Mer geen merk is wat hier (veel) gebruikt wordt.

van waar ben je , van mij mag je gerust ff langskomen om het een en ander uit te testen

heb je de wagen ook gekleid?? , laatst was er iemand uit mijn straat ook z'n auto in de "wax" aan het zetten (met zo'n apparaat van 20 euro

uit aldi,auto5,carrefour, .....) en heb deze kerel ff voorgedaan dat ie toch beter ff zou kleien om daarna met een handpad de wax aan te

brengen:ja

voelt je lak ook echt glad als je er met je hand over wrijft?? die kerel dacht namelijk echt dat zijn auto supergoed gepoetst was tot hij mijn

stukje voelde en terug het..zijne 8-())

ik ga je niks opdringen , maar je zal hier op het forum wel andere merken tegenkomen die waarschijnlijk veel beter zijn dan die dat jij nu

hebt gebruikt.

@doekje : een gewoon mf-doekje is meestal niet zacht genoeg hoor , ik kan je aanraden om ff te shoppen in de cc winkel of kijk eens rond in een speciaalzaak in jouw buurt.(moeilijk te vinden in Belgie hoor :-" )

Danny

ik had gelezen van commandant en meguiar's. deze producten had de verkoper ook maar vond hij persoonlijk te agressief....
ik lees ook veel over detailers wat is dit eigenlijk? is dit water met autoshampo/wax in een spritzer? of zit ik er volledig naast?

ik zit ook met een hoop vragen eigenlijk over wax, kan ik deze in dit topic vragen of moet ik dit elders een nieuw openen,
nl je hebt vaste wax en ook vloeibare, welke van de twee verkiezen julie?

Kijk eerst eens in het gedeelte met handleidingen. Daar kun je al een hoop informatie uithalen.

Voor detailer sprays (a.k.a. detailers): kijk eens hier. Daar staat het volgende
Met een detailer kan je de laatste hand leggen aan de uitstraling van je auto! Detailers halen gemakkelijk stof, vingers, zeemstrepen, watervlekken en lichte vervuiling weg. Sommige geven extra glans en/of extra bescherming.

Qua vaste wax vs. vloeibare: dat is iets persoonlijk. Sommigen zweren bij vaste waxen, terwijl anderen liever vloeibare willen.
Het hangt verder helemaal af van wat je van een wax verlangt.

ja deze had ik al eens gelezen maar vroeg mij eigenlijk meer af wat er inzat,^^
de verkoper had ook nog suma inox classic voorgesteld om voor de winter te gebruiken, hij zei dit legt een beetje een vettige laag over je wagen maar beschermt heel goed tegen zouten en regen... maar het is inox cleaner lees ik hier en daar, is dit dan niet bijtend of iets dergelijke? maar denk wel dat hij bedoelde voor velgen en uitlaat

Mer is een all-in-one product en niet eens zo een verkeerde.
All-in-one product betekent ook meteen dat je concessies doet aan het eindresultaat. Het product moet tenslotte van alles een beetje kunnen, te weten: polijsten en beschermen. (Vermoedelijk vult het ook nog lakdefecten).

De meesten hier gebruiken voor iedere stap een apart product, zodat ze per stap (product) het resultaat kunnen bepalen.

Mer wordt inderdaad bikkelhard, dus ik zou het gewoon niet te lang laten drogen, maar zeer kort na opbrengen weer afnemen. Of eerst het product gebruiken voor het polijsten, dan afnemen en daarna nogmaals heel dun opbrengen om de bescherming toe te passen. Deze zeer dunne laag niet al te lang daarna weer afnemen.