Detailing BMW530i
Zaterdag een BMW mogen behandelen die al vaker bij mij is geweest. De eigenaar komt 1 keer per jaar langs en het liefst in september zodat zijn bolide weer beschermd de winter in kan.
Hij heeft enkele adviezen ter harte genomen om de lak in goede staat te houden en het was dan ook wereld van verschil in vergelijking met de eerste keer dat hij de auto bracht.
Van wassen met Andy wordt hij lekker schoon…maar bescherming…
Tegenwoordig gebruikt hij een goede shampoo en betere technieken.
Eerst maar eens de velgen aangepakt en na de wheel brightener van Meguiars de velgen behandelt met iron-x
Na de velgen ben ik de rubbers en kieren en het embleem nagelopen met APC 1:10 en enkele delen met APC 1:4
Na het wassen en kleien de auto nagelopen voor een lak inspectie. Het aantal swirls viel erg mee maar hier en daar zat een wat diepere kras
De gehele auto behandelt met de rotary en een meguiars polishing pad voorzien van monello mezzo en de probleem gebieden aangepakt met wol en inizio
Een aantal krassen aangepakt dmv wetsanden.
Hier een voorbeeld van een kras behandelt met korrel 1200
In de wolk is de kras nog zichtbaar. Daarna nog behandelt met korrel 1500 en korrel 300.
Na het wetsanden de cut&shine woolpad op de rotary geplaatst en gewapend met inizio behoort de kras nu tot het verleden. Op deze foto nog licht te zien maar na het afwerken met de polishing pad was hij weg.
Na de polishing pad op de rotary de gehele auto behandelt met de dap en finale op de groene pad en daarna met de dodo juice lime prime de lak wax-klaar gemaakt
De trims in de autoglym bumper & trim care voor een perfecte afwerking, waarbij iktijdens het maken van de foto erachter kwam dat de rand net boven de trim niet geheel clean was.
(waar een foto al niet goed voor is)
De bandjes in de bold & bright en de lak in de collinite levert het volgende op
Bedankt weer voor het lezen!
Zaterdag een BMW mogen behandelen die al vaker bij mij is geweest. De eigenaar komt 1 keer per jaar langs en het liefst in september zodat zijn bolide weer beschermd de winter in kan.
Hij heeft enkele adviezen ter harte genomen om de lak in goede staat te houden en het was dan ook wereld van verschil in vergelijking met de eerste keer dat hij de auto bracht.
Van wassen met Andy wordt hij lekker schoon…maar bescherming…
Tegenwoordig gebruikt hij een goede shampoo en betere technieken.
Eerst maar eens de velgen aangepakt en na de wheel brightener van Meguiars de velgen behandelt met iron-x
Na de velgen ben ik de rubbers en kieren en het embleem nagelopen met APC 1:10 en enkele delen met APC 1:4
Na het wassen en kleien de auto nagelopen voor een lak inspectie. Het aantal swirls viel erg mee maar hier en daar zat een wat diepere kras
De gehele auto behandelt met de rotary en een meguiars polishing pad voorzien van monello mezzo en de probleem gebieden aangepakt met wol en inizio
Een aantal krassen aangepakt dmv wetsanden.
Hier een voorbeeld van een kras behandelt met korrel 1200
In de wolk is de kras nog zichtbaar. Daarna nog behandelt met korrel 1500 en korrel 300.
Na het wetsanden de cut&shine woolpad op de rotary geplaatst en gewapend met inizio behoort de kras nu tot het verleden. Op deze foto nog licht te zien maar na het afwerken met de polishing pad was hij weg.
Na de polishing pad op de rotary de gehele auto behandelt met de dap en finale op de groene pad en daarna met de dodo juice lime prime de lak wax-klaar gemaakt
De trims in de autoglym bumper & trim care voor een perfecte afwerking, waarbij iktijdens het maken van de foto erachter kwam dat de rand net boven de trim niet geheel clean was.
(waar een foto al niet goed voor is)
De bandjes in de bold & bright en de lak in de collinite levert het volgende op
Bedankt weer voor het lezen!