• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

op idee gezet en beginnetje gemaakt van onze caravan ( fendt 490 )

Marcelca

Detailing chief
2 jan 2017
114
100
54
Almere, Flevoland, Nederland
Doordat CvW zo mooi zijn Wilk caravan had gedaan op het idee gekomen om ook onze caravan onder handen te nemen..

Deze Fendt 490 is uit 2012 en ziet er op zich goed uit maar nadat ik bij mijn auto van 3 maanden resultaat boekte dacht ik, ga ik het hiermee ook maar proberen, aangezien ik onregelmatig werk is het wel een beetje plannen maar het moet lukken..

Vorige week had ik al met overvloedig water de ramen gewassen en gepolijst met witte pad en PlastX, misschien beetje rare volgorde, want je zal normaal eerst de hele caravan doen en dan pas op het laatst dit maar na mijn auto beetje verslaaft aan de DAP en moest het gewoon proberen :), en wat een resultaat, de swirls in de ramen verdwenen als sneeuw voor de zon..

helaas heb ik hier geen foto van gemaakt.

Vanacht tot 2:00 gewerkt en vandaag moet ik weer om 13:00 beginnen, morgen vrij en heb ik in de planning om met de DAP en Mequiars marine RV cleaner / wax aan de gang te gaan dus dan maar vroeg op vanochtend en begon dus om 8:30 met de caravan te wassen, zo is die morgen volledig droog en kan ik los :):)


Zo begon ik er aan, oogaanschijnlijk een schone caravan maar niets is minder waar

DSC_0325_zpsbymny3cx.jpg


Begonnen met Monello artic foam een foam laagje erop te leggen, grappig dat je denkt dat je caravan schoon is dat er zo veel vuil losweekt

DSC_0328_zps2gwohlqn.jpg


DSC_0330_zpsd2cyubrz.jpg


Nadat ik een volledig gewassen had ergerde ik me eigenlijk aan de kunststof randen die ik nooit schoon kreeg bij het wassen, maar herinnerde me het topic van CvW waar hij APC gebruikte, nou had ik dit gelijk meebesteld ( had ik nog niet ) de laatste keer, dus mijn kans om het te proberen, 1:4 aangemaakt en met borsteltje de randjes doen, wauww dat gaat makkelijk en word mooi schoon

op de foto rechter helft alvast gedaan, linker moet nog

DSC_0332_zpscm1vnfay.jpg


Resultaat is nu een schone caravan die klaar is om morgen behandeld te worden met de cleaner en wax, morgen komt mijn schoonvader met zijn caravan ook nog langs want dan mag ik zijn ramen ook nog doen, hij vond het resultaat bij mij verbluffend

DSC_0334_zpsshgmau7r.jpg


Hij gaat morgen wel de tuin uit zodat ik lekker de ruimte erom heen heb
 
Laatst bewerkt:
Bij zo'n oppervlak moet je een beetje relativeren. Elke stap die je maakt heeft voor jaren werking
Zo haal je nu de achterstand in en de volgende keer ga je een tikkie verder
Neem de tijd voor een goede bescherming, dan gaat het vanaf nu alleen maar vooruit

Succes.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Marcelca
Dankbaar object ,rijden velen rond die er niet uitzien.
Zwarte lekstrepen en verwaarloosde lak zonde.
Hangt er straks weer een plaatje achter je auto
 
  • Leuk
Reactions: Marcelca
Yessss, vandaag een flinke start gemaakt maar niet afgekregen....

heb het dak volledig gedaan en de voor- en achterkant, die shinen al hardstikke mooi maar het begon zo warm te worden dat ik het niet op kon brengen om beide zijkanten ook nog te doen, ondertussen kwam mijn schoonvader ook langs met zijn caravan en heb ik zijn ramen ook behandeld, dus die zijn ook swirlvrij...

Uiteindelijk toch een vruchtbaar dagje en 1 dezer dagen beide zijkanten nog doen

heb op het dak trouwens de oranje pad gebruikt ipv de witte, er zaten verschillende zwarte pitjes die ik niet makkelijk eraf kreeg met de witte pad icm cleaner en wax, de oranje pad was de oplossing, dit scheelde enorm