• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar CarClean producten voor leren eetkamerbank + stoelen + stoffen zitbank

MCMan

Detailing addict
9 okt 2012
60
65
Wederom een kleine side-step van het reguliere autospul maar goed, probeer CarClean zo vaak mogelijk te bezoeken en ik heb "maar" 1 auto :)

Dit jaar maar niet op vakantie geweest om de de inboedel te kunnen vernieuwen.
Heb dus een nieuwe eetkamerbank (donker grijzig) + (licht bruine) stoelen gekocht van ongecorrigeerd buffel-leder + een 2x3-zits stoffen bank.

Alles moet nog binnen komen maar was ondertussen erg benieuwd welke spulletjes ik uit het carclean assortiment kan scoren om eea te beschermen tegen spijkerbroek strepen, vlekken, vocht etc.
Als dit het verkeerde subforum is dan bij voorbaat excuus maar had zo'n gevoel dat ik hier goed zou zitten qua advies..

BTW: Ben er zaterdag ook bij (Duster Gris Platine)

Ik durf niet te zeggen of dit alles op jou mooie nieuwe spullen ook zo is maar voor mijn leren bankstel (buffeleder) gebruik ik de set van Mothers (cleanen en voeden) en voor stoffen fabric coat van bijvoorbeeld Gyeon.
nogmaals, ik hoop dat er iemand meer ervaring heeft en ik kan/ga je niks beloven maar ik zou in deze richting gaan kijken voor spullen

Is dat buffelleer ruw of glad? De set van Mothers is volgens mij alleen voor glad leer. Wellicht dat de Leather Coat van Gyeon beter is voor ruw leer

Glad if memory serves me right..(alles komt binnen over 1.5 maand)..heb ik wanneer het spul nieuw is echt een set nodig van Mothers of kan ik ook wegkomen met alleen Mothers Wax - Leather Conditioner https://www.Carclean.com/product/Mothe...l_06312_100212? (of heb ik de verkeerde van Mothers voor ogen?)

Mijn buffelleder is idd glad.
ik vond vooral de reinigende werking van de cleaner erg fijn, de pasta is ff wennen maar alles is weer heerlijk soepel daarna...de borstel heb ik eerst even over wat
schuurpapier gehaald om de loszittende haartjes te verwijderen.
ik heb deze set https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Care_Kit_102507

Zit ook naar de set te kijken maar aangezien de stoelen + bank nieuw zijn , heb ik (nog) geen cleaner nodig mag ik hopen...heb alleen spul nodig die het leer vocht en vuil afstotend maakt..(dus conditioner?)

Als je het echt vuil afstotend wilt hebben kun je denk ik beter voor de gyeon leather coat gaan.

de mothers is wel een erg fijne conditioner.

Wellicht is het inderdaad niet nodig om al gelijk het leer schoon te maken en is voor nu alleen de conditioner nodig. Aan de andere kant is het toch wel nodig om de meubels twee keer per jaar (?) schoon te maken en te voeden, dus dan is het handig als je ook de cleaner al in huis hebt.

Verder heeft Maupie00 denk ik gelijk wat betreft vuilafstotendheid en is Gyeon Leather Coat een betere optie.