• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een All In One product, welke?

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Ik ben voor mijn luie buurman op zoek naar een glaze om lichte krassen op te vullen en een wax of sealant in 1.

Is de Poorboys World Polish with Carnauba Blue - 473ml hier geschikt voor en of is er iets dat nog beter vult ?

Graag jullie mening.

Als je een filler bommetje zoekt is er in de CC shop maar 1 product voor :-b

Autoglym Super Resin Polish

En voor een super simpele sealant, sprayen en afvegen dat is alles wat je hoeft te doen met deze.

CarPro Reload spray sealant

De Autoglym Super Resin Polish is bedoeld als glaze, je moet er nog wel een sealant of wax overheen doen. Dat kan overigens ook een wax shampoo zijn.

Thanks heren ik heb de auto glym besteld voor de buurman, hij had nog een wax dat hij daarna zou aanbrengen, geen idee wat zal van valma of iets dergelijks zijn.
Wellicht zal ik in de toekomst een betere wax voor hem bestellen als hij dat wil.

Thanks voor de snelle reacties:-)^

Ewald zei:
De Autoglym Super Resin Polish is bedoeld als glaze, je moet er nog wel een sealant of wax overheen doen. Dat kan overigens ook een wax shampoo zijn.
SRP is een all in one, geen pure glaze. Hiermee bedoel ik dat er in SRP ook een vrij goede cleaner zit, iets wat een pure glaze niet heeft.
Verder zit er ook een sealant in die voor ong. 2 weken beschermt. Het is dus geen must, maar wel aan te raden om het binnen die periode te toppen met een sealant of wax.

Verder moet de buurman even kijken of die Valma wax geen cleanende eigenschappen heeft. Dat zou de fillers namelijk teniet doen.

Inderdaad SRP is een AIO, cleaner, glaze en bescherming in 1.

Verder moet de buurman even kijken of die Valma wax geen cleanende eigenschappen heeft. Dat zou de fillers namelijk teniet doen.

Ik weet bijna wel zeker dat dit het geval is (cleanende eigenschappen). Over SRP zet je een pure wax.

Ik heb zelf SRP een aantal weken geleden gebruikt op mijn zwarte Golf en ben er tevreden van, maar je moet geen te hoge verwachtingen hiervan hebben.
Alleen swirls worden dus opgevuld, andere krasjes blijven zichtbaar.
Maar doet dus waar het voor bedoeld is...
Heb de SRP op mijn wagen afgetopt met Collinite 915.

Thanks voor de aanvullende info heren ik zal eens kijken naar de wax die hij heeft staan anders moet die maar wat wax van mij overnemen:ja