• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een andere wax/sealant

Rodney95

Detailing rookie
20 apr 2016
14
15
28
Lopik
Na een tijd Collinite 845 in volle tevredenheid gebruikt te hebben, ben ik op zoek naar een goede wax/sealant om deze wax op te volgen. Zelf had ik in eerste instantie Collinite 915 of 476 in gedachte, maar kwam deze week de waxen van Soft99 tegen. En dan met name de Fusso Coat, na wat reviews te hebben gelezen ben ik toch wel onder de indruk van deze wax, en ben nu zeer aan het twijfelen geslagen over welke wax ik nu aan wil schaffen.
Ik ben dus op zoek naar een betere wax qua beading/sheeting en evt ook standtijd dan 845, maar in een nog "normale" prijsklasse (dus zoiets als 915/476 of Fusso Coat) dus als iemand hier tips voor heeft hoor ik ze graag!
 
Bedoel jij onderstaande wax?
https://www.Carclean.com/product/Soft99/Fusso_Coat_Light_Wax_12_Months_200gram_00298_103455
Mijn maat heeft zo'n pot staan (dark/light maakt geen verschil) en hij is op zich wel positief qua resultaat/standtijd echter moet je em flinterdun aanbrengen ivm het afnemen van de wax.
Sommige mensen ervaren dat de wax wat "vlekt" op de lak waarvan ik het vermoeden heb dat ook in zo'n geval de wax te dik wordt opgezet.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Sonax Polymer Netshield doet het in mijn ervaring beter dan 845 qua beading en sheeting en kost ook niet zo veel.
 
Collinite 845 is de vloeibare variant van de 476. De 476 heeft een wat langere stantijd.
Ben je tevreden over Collinite dan kun je daarbij blijven. Ben je nieuwsgierig naar wat anders dan is Soft 99 Fusso Coat een leuke vervanger.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
 
Ben zelf erg tevreden over AF tough coat! Erg spaarzaam trouwens qua verbruik!!
Zou ook nog wel eens de nanolex nano one willen proberen.
 
ik heb met hetzelfde rond gelopen en ben toen naar de soft99 fusso coat 12 months gegaan
maar daar heb ik geen spijt van gehad hoor
geeft naar mijn mening een veel diepere glans dan de 845(die ook een erge goede glans en beadings heeft hoor)
beading en sheeting is beter en de standtijd is lager van de fusso coat

ga nog wel andere waxen aanschaffen want vind leuk om te vergelijken
 
Je kunt eventueel eens even in mijn topic kijken als je nog wat meer info wilt over de fusso.
Die heb ik toevallig vandaag voor de eerste keer gebruikt.

https://forum.Carclean.com/threads/ferdys-mini-cooper-f56.16510/page-2
 
Bedankt voor de reacties, na het lezen op verschillende fora en zien van verschillende filmpjes, toch vorige week de Soft99 Fusso coat 12 months gekocht. Van het weekend auto ff gewassen en motorkap in de Fusso Coat gezet (kon helaas niet hele auto doen omdat de regen in aantocht was helaas....) en moet zeggen dat ik toch zeer onder de indruk ben van deze wax :)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en deasha