• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een nieuwe (wollen) wash mitt, welke raden jullie aan?

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe chenile washmitt van Poorboy's world. Ik heb nu een paar auto's gewassen met dat ding maar ik kan er echt niet aan wennen. Ik vind hem simpelweg te zwaar en heb niet het idee dat de 'dreadlocks' het vuil goed oppikken. Door zijn gewicht wil hij nog wel eens van je hand schieten!
Hiervoor had ik een washmitt van het 'huismerk' van Carclean.com en dat vond ik wel een fijne mitt. Dit was een wollen exemplaar. Deze kan ik echter nergens meer terugvinden:(

Ik ben dus op zoek naar een wollen washmitt en ben er al een paar tegengekomen maar daar zijn de recenties niet zo best van. Neem nu die mitt van Mothers. Is dit nu echt zo'n slechte kwaliteit?
Mijn vorige mitt heb ik ong. 2 jaar gehad en heb daar heeeeel veeeeel auto's mee gewassen. De mitt van Poorboy's heb ik vandaag gebruikt om de ramen van mijn huis mee te zemen dus deze komt voorgoed niet meer op mijn auto.

Alle tips en gebruikers-ervaringen zijn welkom. bij voorbaat dank!

Mvg Robin

Die van mothers doet zijn werk wel goed alleen is het probleem dat de mitt aan de stiknaad wel eens wil doorscheuren.

Zelf heb ik de 2 mitts van meg. Ik ben er zeer tevreden over want het eerste type heb ik al 4 jaar en natuurlijk ook veel gebruikt (rekening houden met een 3 auto's per week gemiddeld). Recent heb ik het nieuwe type met de zachtere vezels bijgekocht, ook deze werkt voorlopig naar behoren. Uiteraard is het ieders persoonlijke voorkeur om voor een bepaald type of merk van mitt te kiezen.

grtz

Zelf heb ik er al veel geprobeerd (oa. Dodo wash-pad, Dodo Wookie, PB's chenile, Cobra Bone) maar kom steeds terug bij de Meq's.
Overigens heeft Meq's er 2waarvan ik altijd diegene pak zonder stiknaad in het midden.

Ik heb mijn mitt van Mothers al zo'n 100 keer gebruikt en deze ziet er nog altijd hetzelfde uit als toen ik ze uit de verpakking deed.....

Danny

wel enkel geruiken tot op wielhoogte doe ik ermee:-"

Ik ben zeer te spreken over de Bone, gebruik hem al meer dan vijf jaar! In de zomer gebruik ik altijd de Wookie, mijn favoriete mitt. Als je geen swirls wilt moet je deze hebben! Het is wel een stevige drinker ;)

De washmitt van Mothers is een prima product. Heb er nu twee want de eerste had ik al één jaar in gebruik en ik vond het wel tijd worden voor een nieuwe. De nieuwe houd zich nu ook gewoon prima en de oude ook nog. Niks mis mee dus. ;)

Ik gebruik al 3 jaar de washmitt van Meguiars en ben er zeer tevreden over. De washmitt ziet er nog steeds goed uit, hij is alleen niet zo wit meer als toen ik hem voor het eerst uit de verpakking haalde :P Voor de dorpels en het onderste stukje van de deuren en bumpers gebruik ik eerst een goedkope dreadspons voor het dikste vuil en vervolgens nog eens nalopen met de Meguiars washmitt.

Ik heb nu een washmitt an dodo juice, de yeti's. Een erg fijne washmitt maar hij zuipt echt als een gek! :-b Je hebt zeker bij een gemiddelde auto 30L water nodig! 8-())
Maar dat geeft helemaal niets want hij is echt superzacht voor je lak!

Ik weet alleen niet hoe je dat beest moet onderhouden... :-"

Goed uitspoelen, NIET in de wasmachine! Daarna laten drogen, en dan kammen met een hondenkam met lange tanden. Zo voorkom je klitten.

En net als de Wookie is het inderdaad een grote innemer!

Zou ik wel doen, doe het ook bij de Merino wheel mitt. Schapenwol klit best wel gauw, zelfs de Merino heeft er last van.

Zoals de vorige post van mij in dit topic heb ik een wash mitt van dodo, de langharige. Het was al een moeilijke om te onderhouden. Maar laatst met die storm hing ie nog onder de carport aan een draadje... Ik trof hem toen dus aan op de grond... Krijg de troep er niet meer uit en moet dus een nieuwe kopen.
Welke raden jullie mij aan? Ik wil niet meer zon slurper en onderhoudvragende handschoen. Ik dacht zelf aan de mothers variant. Heb ik erder gehad en vond ik erg fijn.

Ik heb de short versie van de wookie, en de monello washandschoen.
Monello vind ik toch zeer fijn werken moet ik zeggen!

Casperpeek,

Is de short versie goed schoon te krijgen na een wasbeurt van vieze auto? De langharige was ik echt altijd heel lang bezig en toen dacht ik op een gegeven moment: Ik heb hier geen zin meer in.
En toen heb ik hem opgehangen onder de carport en toe kwam die storm en lag ie op de grond...

Ik heb overigens voor de onderkant of vieze gedeelten de meguiars mitt, ook erg fijn. Welke zal ik bestellen? Nog 1 van meguiars of de mothers wollen mitt?

Ik gebruik de Meguiars naar tevredenheid, als ik het plaatje van de Monello bekijk lijkt deze er wel heel erg op, dus waarom die niet een keer proberen...

Ik gebruik nu ook de witte Meguiar's mitt. The Bone heb ik ook als back up als ik 2 auto's doe. Maar de Meg's heeft de voorkeur. Misschien van de zomer eens een Wookie kopen...

EDIT: lees nu dat de wookie niet in de wasmachine mag. Dat is wel een voordeel van de Meg's. Als hij zwart (dorpeltjes als laatst) is gooi ik hem op 60 graden en hij komt er WIT uit.

Thegame1512 zei:
EDIT: lees nu dat de wookie niet in de wasmachine mag. Dat is wel een voordeel van de Meg's. Als hij zwart (dorpeltjes als laatst) is gooi ik hem op 60 graden en hij komt er WIT uit.

Microvezel dingen mag je niet warmer wassen dan 40 graden anders gaat de vezel kapot oid.