• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar quick detailer / rinseless wash

JZProductions

Detailing trainee
21 sep 2017
9
45
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een goede quick detailer / rinseless wash. Momenteel gebruik ik carpro ech2o maar deze heeft voor mij niet voldoende schoonmaak capaciteit.
Waar ik het voor nodig is voor op het circuit, tussen races door. Het product moet rubber, vuil en vingerafdrukken makkelijk kunnen verwijderen maar de auto dan ook wat later glimmen voor de volgende race. Echt wassen gaat niet, en meerdere producten gebruiken ook niet. Heeft er iemand suggesties? Het liefst een product dat kan worden verdund.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te lezen zoek je eigenlijk een schaap (met 5 poten). De eisen die je stelt, zijn nogal een extreme combinatie: je wilt maar 1 product gebruiken als een rinseless wash, maar ook bijvoorbeeld ook (banden?)rubber goed verwijderen. Ik ken het product van carpro niet, maar ik denk dat iedere quick detailer of rinseless wash hier grote moeite mee zal hebben. Voor het verwijderen van vastzittend rubber zoals bandensporen op lak gebruik ik normaal een kleikit, en dat geeft vaak onverwacht goede resultaten, maar is niet geschikt om een vuile auto met bijvoorbeeld zandkorrels weer netjes blinkend te krijgen.

Ik wens je veel succes met je zoektocht maar verwacht dat je zult moeten kiezen tussen óf meerdere producten, óf lagere eisen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Cordoba al aangeeft is dit een lastige taak voor 1 product. Ik zou toch meerdere producten pakken.
Dodo Juice Tar & Glue Remover voor de rubber vlekken en Dodo Juice Time to Dry voor de vingervlekken en een beetje glans.
 
Het gaat in principe alleen om de lak. Er is alleen vaak geen tijd om meerdere producten te gebruiken jammer genoeg.

Wat is naar jullie mening de best schoonmakende quick detailer?
 
We brengen ze altijd in de quick detailer naar het circuit. De rijders van de historische klasse vinden het mooi wanneer het glimt.