• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opbouw assortiment na 8 maanden detailen

Juultje16

Detailing chief
13 dec 2018
77
90
Beste detailers,

In december 2018 heb ik me voorgesteld aan het forum en de wens uitgesproken om een goede detailer te worden. Sindsdien ben ik eigenlijk niet meer te zien geweest op het forum.
Wel heb ik alle berichten met veel belangstelling gevolgd en ben bijna dagelijks op het forum aanwezig. Ik ben op nul begonnen en wellicht is het leuk te vermelden wat ik in die tussentijd aan middelen heb opgebouwd, Voor diegenen die dit minder interessant vinden slaan mijn bericht gewoon over. Ik kan erg genieten van het detailen van mijn auto, een
zwarte Volkswagen T-roc R line 2018. De eerste keer kleien was een beetje spannend maar na me goed ingelezen te hebben en voldoende clay lube te hebben gebruikt was dit
onderdeel van het detailen voor mij geen probleem. DAP 900 heb ik nog niet. Uit onwetendheid en gebrek aan ervaring sta ik hier nog een beetje huiverig tegenover maar dat gaat
zeker veranderen !! Wel heb ik gezien dat op de motorkap de eerste krasjes tevoorschijn komen ondanks het feit dat ik altijd probeer om zo "zuiver "mogelijk te werken. Zijn deze krasjes een normaal verschijnsel of poets en wax ik teveel ? Iets wat ik erg graag doe !! Zou ik deze krasjes ook gehad hebben als ik de auto steeds slechts gewassen zou hebben in
plaats van wassen en waxen ? Natuurlijk ga je dan voorbij aan het zo veel fijnere detailen !! Ik heb wel al voorzichtig geprobeerd om handmatig deze krasjes weg te polijsten met
gebruik te maken van Monello Mezzo en oranje handpad maar dat gaf geen resultaat. Proberen met Veloce? Hieronder vermeld ik hetgeen ik in deze tussentijd aan middelene heb opgebouwd :

Dodo Juicde Meguiar's Monello Turtle wax original en Turtle wax wheelbrite
Born to be mild shampoo Ultimate Wax and shine Lancia schuimlans setje borstels
Ferrous dueller Endurance tiregel en applicator Artico Magico foam Collinite 915
Microfiber wash engine dressing en cleaner Mezzo en Finale polijst 3 sprayflessen Kwazar
3 doeken Fantastic fur Clay kit 4 wit disco duo applicator pads Gloria handpomp verstuiver
Super natural clay lube 3 doeken microfiber towels 9 Peluche Verde 4 rollen maskingtape
2 doeken Supernatural microsuede 4 soft foam pads handpads oranje 3 x,wit 4x, zwart 4 x Madness Incredimitt washandschoen
Supernatural Clay 2 emmers Droogdoeken Gyeon Silk Dryer 3 x
Supernatural Window waffles Gyeon Prep, PB Blackhole,Prof Polish
mothers reflection Top Coat, Mothers Gold Wash
Nanolex glass cleaner, Sonax BSD, Nanolex insect remover
latex handschoernen en 30 zachte doeken
Metropolitan Air Force blaster 4 HP
 
Hey Juultje :D

Stel dat je perfect zou wassen, zonder swirls of wat dan ook, neem ik aan dat je ook met de auto rijdt, toch? Dat de auto ook gewoon buiten staat? Het normale gebruik kan uiteraard ook gewoon voor de nodige defecten zorgen. ;)

Als ik even het vooroordeel mag trekken dat jouw VW wel eens harde lak kan hebben, dan zal je handmatig + een medium-combi inderdaad niet veel kunnen bereiken binnen een normaal tijsbestek en effort.
Opschalen naar een grovere combi is dan inderdaad verstandig.

Een DAP in huis halen zal hier nog veel meer verandering in kunnen brengen.
 
Quantox bedankt voor je bericht. Ik heb ook je stappenplan 13-9-2017 gelezen en het stappenplan interieur. Heel veel informatie zeker voor een
beginnende detailer.Ook RoyR,Lawrencio,XD en PA 27506 bedankt voor jullie reactie. Groeten Juultje