• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Ascona B 1978

SanguiniusNL

Detailing trainee
22 apr 2012
247
47
35
Vandaag wederom de auto van een vriend (Huub) gedaan!
Ik had toevallig een keer poetsspullen achterin de auto liggen en had hem dus wat voorgedaan op zijn auto, waarna hij enthousiast ging bestellen en we afspraak maakten dat ik hem zou gaan uitleggen hoe alles zo`n beetje werkt.

Zo gezegd zo gedaan...
Helaas was ik de spiegelreflex camera vergeten mee te nemen, dus jullie zullen het met een paar telefoon-foto`s moeten doen.

Hier begon het mee:
20120708_113225.webp

Wat hebben we gedaan;

-afspoelen met (regen)water
-Wassen met 2 emmersysteem, flinke scheut Meg`s APC, PB Washmitt
-velgen te lijf gegaan met bovengenoemde APC en een velgenborstel
-afspoelen met wederom (regen)water
-auto binnen gezet om vervolgens in te spuiten met IronX (binnen gedaan zodat het niet meteen door de regen weer wegspoelde!, wel met de garagedeur helemaal open natuurlijk :-& )
-auto buiten wéér afgespoeld met (regen)water...
-binnen geduwd om af te drogen, wat nog geen makkelijk klusje was... auto was dusdanig vervuild dat de Delirium en Senza Acqua droogdoeken beiden 'vastgehaakt' zaten haha.
-vervolgens gekleid met Monello klei & Meguiar`s Quick Detailer (1 deel QD/ 5 delen water)
-nogmaals gewassen met 2 emmersysteem, scheutje APC en verse PB washmitt.
-afgedroogd met verse Delirium doek
-behandeld met een laagje PB Black Hole
-afgemaakt met een laagje Dodo Juice Rainforest Rub :love
-rubber/kunststof delen met PB Trim Restorer gedaan
-alle ramen binnen en buiten schoongemaakt mat Adam`s Glass Cleaner
-banden gedaan met PB Bold `n Bright

Hierbij nog een paar fotootjes;

Huub zelf aan het werk
IMG-20120708-WA0000.webp

IronX heftig aan het werk! 8-o
20120708_122453.webp

20120708_122502.webp

20120708_122525.webp

20120708_123506.webp

20120708_123733.webp

1/2 kofferklep na 1 'hit' met de monello klei, had 2 hits nodig :auw dit goldt voor alle liggende delen.
20120708_135929.webp

Na 2e maal wassen;

Lak zelf in verassend goede staat;
20120708_154520.webp

20120708_154824.webp

Eindresultaat;

IMG-20120708-WA0010.webp

IMG-20120708-WA0013.webp

IMG-20120708-WA0019.webp

IMG-20120708-WA0017.webp

In totaal hebben we er met z`n 2en 7 uurtjes aan gewerkt.
Gelukkig konden we terecht in het nieuwe bedrijfspand van m`n vader, want het was echt slecht weer zeg :s
auto is er in ieder geval verschrikkelijk van opgeknapt, waar de lak eerst aanvoelde als schuurpapier is het nu lekker glad.
we hadden wel even een WTF momentje op het moment dat de IronX werd opgespoten.... binnen 3 tellen was de hele auto donkerpaars.
eerst eventjes laten inwerken, toen nog met een vochtige washmitt over de auto geweest en daarna nog een klein beetje opgespoten op de liggende delen (flanken was geen tot weinig reactie).

Al met al zijn we beiden tevreden over het resultaat!

Enjoy :-)

Die is zeker weer mooi opgeknapt!

Alhoewel op de eerste foto zie ik toch de perfecte wetlook :lol

Die is lekker opgeknapt! Mooi ook zo'n vrijwel originele Ascona, de meesten zijn helaas naar de kl..en geholpen.....

Netjes. Ziet er trouwens goed uit voor zijn leeftijd. Doet me weer denken aan 'mijn' leswagen van vroeger.

Die auto ziet er nog goed uit! Leuk om al die old-timers voorbij zien te komen. Zo op het oog geen last van de roestduivel?!
Maar wat een mega reactie van de IronX, enig idee waar dit vandaan komt?
Hij staat er nu in ieder geval weer keurig bij.

Iedereen bedankt voor de positieve reacties! :)

@Sprinter; `tis een 1200 S die op de velgen en stuur na volledig origineel is!

@Yorick; hij heeft wel iets roest, de beide krikpunten voor moeten gedaan worden en op beide wielranden achter staan een paar kleine blaasjes..... beide deuren hebben aan de onderrand ook roest, maar dat is bij vrijwel elke opel uit die tijd :P
Wat betreft de heftige reactie van de IronX, het is natuurlijk overduidelijk dat alle liggende delen vol zaten met ijzerdeeltjes.... waar het vandaan komt? geen idee.
auto staat in een buurt met bomen en Tata Steel is een eindje weg.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar (die m altijd binnen heeft laten staan) ook het een en ander geslepen in de garage ofzo, wie weet....

@Aficior; een DAP staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje, `tis inderdaad het enige wat ik nog echt mis aan het detailen!
waarschijnlijk gaat de (aparte/ bijzondere) kleur dan ook wat beter tot zijn recht komen!

Ziet er weer netjes uit! Flink met de Iron-X, goed bezig!! :-)^

Jeroen86 zei:
Mooi resultaat:-)^

Waar ironX wel niet goed voor is:-"

Is wel goed tegen ijzerdeeltje op de lak, niet om je interieur mee te reinigen.. :)_[] ]d~^

Aardig klusje ! :cool

(deze had ik gemist omdat ik toen in Frankrijk zat )

Ik vind zo'n auto wel iets hebben..........omdat ik er toevallig ook 1 gehad heb ? :-b

Was mijn eerste auto ooit : 1.9 benzine , achterwielaandrijving , luchtvering , fluwelen zetels zelfs ( en een versnellingspook van hier tot ginder )

Luchtvering op een Opel Ascona B?
Had je dit er dan onder, Danny?
axor_chassis_twin-bellows-air-suspension_465x245.webp

Zit wel onder mijn vrachtwagen, maar mijn beide Ascona's (1.9SR+2.0S) hadden echt geen luchtvering:no