• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra Aquarium

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.005
193
45
Afgelopen woensdag kwam een Astra rijder een bakje doen in de loods en om te vragen of ik zijn matten een droog kon zuigen met de extractor want die waren toch wel erg vochtig.

De matten voelde inderdaad "vochtig" aan dus de extractor er maar opgezet. Bij het zuigen kwam het water er echter met glazen vol naar boven waardoor we besloten om maar eens onder de vloebedekking te gaan kijken :


P1000135.jpg


P1000134.jpg


P1000133.jpg


P1000132.jpg


P1000131.jpg


P1000130.jpg


P1000129.jpg


Er stondt zeker 2 tot 3cm water tussen de carosserie en de schuimrubberen matten waar de vloerbedekking op gelijmd zit.
Ik heb zoals jullie kunnen zien zoveel mogelijk delen gedemonteerd en ook de doppen die voor het verzinkproces worden gebruikt verwijderd.
Het verwijderen van zo'n dop gaf hetzelfde effect als wanneer je de stop uit het bad trekt. Er werdt gewoon een hele kolk getrokken 8o

Inmiddels heb ik al zo'n 4 liter water uit de matten ed kunnen zuigen maar vooral het schuim blijft lastig droog te maken.

De auto staat er nu zo bij :
12102011274.jpg


Hebben jullie een idee hoe ik het verdamp proces kan versnellen ? Om de voorste vloerbedekking er ook uit te halen moet ik het gehele dashboard incl. kachel huis ed ook gaan monteren dus die laat ik liever zitten.
We hebben zelf al zitten denken aan een kachel, al is dat niet zo handig ivm het omvallen ed. Daarnaast is het een daily ride en wordt de auto ook gebruikt voor woon-werk verkeer.

Daarnaast vraag ik me af wat er gebeurd met schimmels / geurtjes ed en hoe ik dat tegen kan gaan ?
Heef het zin dat ik het ozon- kanon er straks inzet ?

De oorzaak is inmiddels gevonden in de vorm van een kabeldoorvoer die door een rubberen dop heenliep en op miraculeuze wijze naar binnen is gedrukt. Hierdoor is al het water wat in de parafaanplaat terecht komt tussen de carosserie en het schuim naar beneden gelopen.
Inmiddels is de dop teruggeplaatst en er rondom ook een tube siliconenkit leeggespoten aan weerskanten.

Gr. Arjan
 
Motor laten draaien en volle bak verwarming op met raamkes op een kier ?

+ een lange rit , dan is er nog meer luchtverplaatsing ?


met bvb perslucht en een (grote) compressor enkele spuiten het werk laten doen ?

in de oven zetten(garage-spuitcabine) met alle deuren open


- andere ......

- met een delirium :D

Danny
 
- Denk niet dat de kachel genoeg warmte + druk kan opbouwen om de bekleding zo te verwarmen dat ook het schuim warm wordt ?
- Perslucht gat het ook niet worden aangezien je het probleem dan verplaatst ?
- Spuitcabine heb ik ook niet in de schuur staan
- Delerium / handdoeken is al gedaan echter kun je lang niet overal achter en onder komen.
 
Ik heb het een paar jaar terug gehad met mijn Ibiza, toen nog niet in bezit Extractor.
Heb er toen zoveel mogelijk water uitgehaald en toen een paar weken met kranten onder de matten rond gereden. De kranten elke dag vervangen en dan word het aardig droog, en de airco steeds aangehouden, droogd ook lekker. Of elke avond even een electrisch kacheltje in de auto plaatsen met de raampjes op een kiertje.
 
Ik heb het ook gehad in mjin vorige wagen..
Blijkbaar was bij de eerste eigenaar de voorruit vervangen geweest en is deze niet goed afgekit geweest..

Echt niet tof als je tot deze ontdekking komt..
 
Astra Aquarium :D

Om de wagen droog te krijgen kun je eens denken aan zo'n bak "vochtvreter". O.a te koop bij je lokale bouwmarkt of Blokker.
 
Heb al goed gelachen maar nu ernstig :

om slakken weg te houden gebruikt men zout :ja (daar drogen ze van uit...............ideetje?? )

een kilo of 10 moet genoeg zijn , een alleszuiger erna en ....................................droog ??

Danny
 
Mocht de auto even stil mogen staan, dan kan ik aanbevelen om de deuren open te laten staan en een tafelventilator er doorheen te laten blazen.
 
bartr123 zei:
Mocht de auto even stil mogen staan, dan kan ik aanbevelen om de deuren open te laten staan en een tafelventilator er doorheen te laten blazen.

Dat vindt ik wel een goed idee Bart ! Volgens mij de meest simpele oplossing !
 
+1 met Bart, overdreven veel ventileren doet een hoop.

Moet wel zeggen dat het er momenteel niet echt de temperatuur voor is, op een mooie zomerdag zal het meer doen.

Maar iig zorgen dat er veel lucht langs kan stromen om het vocht af te voeren.
 
Gebruik zelf altijd een elektronische luchtontvochtiger, weet je zeker dat hij droog word. Zijn niet gek duur. Toen wij de ur quattro kochten was deze ook zeer vochtig van binnen, een week dat apparaat erin en hij was nagenoeg droog.
 
WouterP zei:

Zoals al eerder aangegeven is dat geen optie.
Er is geen plek waar de kachel kan (blijven) staan en waar deze geen gevaar kan opleveren icm de bekleding.
Als dat ding omstuitert om welke reden dan ook fikt gelijk de auto af.
 
Nog een klein detail: Rubber en siliconen laten elkaar altijd los. Niet direct, maar je kunt er op wachten. Je kunt beter een kit op rubberbasis op de doorvoer zetten, anders kun je straks weer gaan drogen. Ook niet bij de bouwmarkt een bitumenkit halen, want dat heeft hetzelfde effect.
 
1 week terug hetzelfde gehad met een Bmw E30, deze had een verstopte afvoer onder de parafaan plaat, waardoor het op de zelfde manier naar binnen kwam
als bij deze astra.

oplossing om het vocht het snelst weg te lozen is het creeren van een luchtstroom/tocht.

dat schuimrubber heb ik aan het plafond in een carport gehangen en kon zo een beetje drogen.


binenn 2 dagen is hij droog :)

een simpele extractor beurt is genoeg om schimmels endergelijke weg te laten.
 
Goedenavond,
Helaas hier ook last van hetzelfde probleem..:confused:. Auto aan de bijrijderskant en bij de achterbank (voetenstuk) helemaal nat. Nu wil ik in één weekend de gehele vloermat gaan drogen, zoeken waar het lek/water vandaan komt en hopelijk ook verhelpen. Nu ben ik gaan 'googlen' en kwam ik dit CC forum uit.
Heb jij misschien tips? @Juffer1 met het demonteren van de interieurdelen, stoelen, matten ,etc.? Hoe heb jij het gedaan met de airbags in de stoelen en gordijn airbags? Helaas kon ik nergens een soort van How-to vinden..