• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra GTC Sport 2006

Wow! Top!
Mag ik u vragen, met welke pad precies heeft u uw voor en achter lampen gedaan?
 
Wat een mooi resultaat en dito kleur!! Alleen is wolletje inizio, oranje inizio en wit mezzo niet teveel van het goede? Of was de lak zo verschrikkelijk hard dat er geen andere mogelijkheid was? inizio>mezzo>finale ligt voor mijn gevoel veel meer voor de hand;)

Maar een prachtige auto hoor!!!
 
Je weet idd zeker dat het nu goed is. En nu niet teveel voor het raam zitten kwijlen naar de mooie kleur maar de vrouw ook de aandacht blijven geven he;)
 
Netjes gedaan hoor!
Velgen sieren hem ook maar ik zou nog iets doen (omdat ik nu het verschil weet hehe)

Handig zo die kasten behandelen met brug!

Toffe klassieker ook naast die van jou.
 
martklanderman;339877 zei:
Waarschijnlijk is het wel wat overbodig inderdaad, maar het was gewoon een 'omdat het kan' momentje;) Ik had toch de tijd er voor en ik wou voor een 100% resultaat gaan.

Dat mooie resultaat had je ook gehad met mezzo op een witte of oranje pad op de pro, daar ben ik absoluut van overtuigd.
Nu sta je eerst "schades" te maken met Inizio icm de woolpad, die je dan vervolgens er eerst met Inzio en een oranje pad er weer moet uithalen, dan ga je de glans terug brengen met mezzo op een witte pad en dan nog een keer finishen.
Door mezzo op de pro te pakken had je met 2 vervolgstappen op de DAP uiteindelijk hetzelfde resultaat gehad, je had dan zelfs helemaal zonder cutting kunnen finishen als je toch de tijd had gehad.

Wat ik gisteren ook al aangaf : mijn inziens haal je jezelf een heleboel werk op je hals (zeker anderhalf uur) en je haalt nu lak weg die je helemaal niet weg had hoeven halen door de zware combinatie's waar je mee start.
Natuurlijk is het resultaat strak, dat kan ook niet anders als je zo'n lak zo zwaar polijst. Vraag is alleen of je er verstandig aan doet. Straks pak je een deel wat "zachter" is overgespoten of een auto met een zachte lak en dan ga je door op deze manier te werk te gaan enorm nat.

Wat ik me verder afvraag : je geeft aan dat je ruim de tijd had, waarom dan niet meteen een orangepeel behandeling met de denim pads ? Ik begrijp uit je verhaal dat je de pads en de machine hebt ? Na die orangepeel behandeling was je ook zeker van de swirls afgeweest.

Nogmaals, resultaat blijft erg netjes en de glans is zeker terug.
 
Hij had ook Mezzo op de pro kunnen pakken en er vervolgens achter komen dat je hier niet het resultaat mee behaalde dat je verwachten en alsnog zwaarder moet polijsten, weg 1,5 uur die je in jou ogen dan had bespaard ;) Bovendien zaten er aardig wat diepe krassen in waardoor ik het heel logisch is dat hij met een wolletje starte (testspot gedaan met Inizio op oranje zonder resultaat, veel rds).
Hij heeft bij deze auto gewoon het zekere voor het onzekere genomen en alle stappen langs gelopen bij het terug bouwen voor een optimaal resultaat aangezien hij toch met de zware combinatie moest starten.

Verder had hij nog één denimpad over van zijn vorige auto en die gebruikte hij voor de koplampen. voor de hele auto had hij een hele lading extra pads nodig waar nogal een prijskaartje aan zit en dat vond hij niet nodig.

En hij pakt natuurlijk niet elke auto zo aan. Er wordt altijd gestart met een testspot. Dus een auto met een zachtere lak zal die ook anders behandelen, kijk zijn show-offs maar terug.
Er leiden meerdere wegen naar Rome he Juffer ;)

Ik ben overigens Mart zijn broer, vandaar dat ik iets meer inside information heb.
 
Mooi resultaat!

Denders nou niet de tweede GSM uitgaan hangen :-&

Om nog even in te haken op het verhaal boven mij:
Zeg dan ook niet: Gewoon omdat het kan. Komt over alsof je niet weet waar je mee bezig bent. Terwijl je je stappenplan al bepaalt had door rekening te houden met meerdere factoren ;)
 
wow mooie auto!! mooi resultaat ook!!

dit is pas de 2e gtc met een panoramische voorruit die ik zie. enne wederom dat mooie kadettje op je foto's te zien. nice!
 
Woody;339927 zei:
Denders nou niet de tweede GSM uitgaan hangen :-&

Aaaaaand we have a winner :)

Ik was vergeten te zeggen dat ik overigens de foam-laag onder de maat vind, maar je hebt waarschijnlijk geen mogelijkheid om over een HD te beschikken?
Ach het zal best zijn werk doen...
 
Woody;339927 zei:
Mooi resultaat!

Om nog even in te haken op het verhaal boven mij:
Zeg dan ook niet: Gewoon omdat het kan. Komt over alsof je niet weet waar je mee bezig bent. Terwijl je je stappenplan al bepaalt had door rekening te houden met meerdere factoren ;)


Goed punt! Er was inderdaad wel degelijk over nagedacht.

Ik vond het foam laagje ook wel erg dun inderdaad. Het was de eerste keer dat ik de Gloria gebruikte. Ik had 10ml op een volle fles gedaan (1,25 liter) Ik denk dat ik de volgende keer maar een 2e fles vul. Het dekte in eerste instantie best wel goed maar het liep er niet mooi af.
Ik weet niet of er iemand is die ook een gloria gebruikt? Hebben jullie aan 1 fles voldoende of vullen jullie hem ook altijd nog een keer na?
 
Klanderman;339925 zei:
Hij had ook Mezzo op de pro kunnen pakken en er vervolgens achter komen dat je hier niet het resultaat mee behaalde dat je verwachten en alsnog zwaarder moet polijsten, weg 1,5 uur die je in jou ogen dan had bespaard

Helemaal niet weg 1,5 uur, want ik neem aan dat je daar na een 1/4 paneel al wel achter bent dat dat hem niet wordt ?
Wat ik probeer aan te geven is dat het (bijna) de zwaarste combinatie is die je kan gebruiken. Normaliter gebruik je dit op extreem harde lakken zoals BMW en niet op een gewone lak zoals dit type Astra.

De uitleg komt over alsof je gewoon met het zwaarste begint en dat je dan vanzelf een strak plaatje krijgt.
Wat ik probeer aan te geven is dat die keuze ook wel eens heel verkeerd kan gaan uitpakken als je op een deel komt wat niet zo hard blijkt te zijn als de overige lak. Soms is juist lichter beginnen een veel betere optie als zwaarder opschalen.

Klanderman;339925 zei:
Er leiden meerdere wegen naar Rome he Juffer

Zeker waar. Alleen of de snelweg altijd een betere keuze is, vraag ik me af.

Wat betreft het foam verhaal : dat is bij mij mede afhankelijk van het type foam wat ik erin gebruik.
Met de nieuwe Monello foams die ik afgelopen week heb getest heb ik aan 1 volle fles (1,25 liter) voldoende.
Gebruik ik bijvoorbeld SSF dan heb ik zeker anderhalve tot 2 flessen nodig omdat dat schuim veel dunner is en dus ook veel sneller wegloopt.
 
Juffer1;339936 zei:
Met de nieuwe Monello foams die ik afgelopen week heb getest heb ik aan 1 volle fles (1,25 liter) voldoende.
Gebruik ik bijvoorbeld SSF dan heb ik zeker anderhalve tot 2 flessen nodig omdat dat schuim veel dunner is en dus ook veel sneller wegloopt.

Zoveel? wat is je mengverhouding?
Met mijn HD/Karcher foam bottle heb ik van de SSF voor (mijn) auto aan 60mL op totaal 600mL water voldoende (in de fles dus) voor een dikke laag foam.
Met de "hand" is dus redelijk onvoordelig? Ik had begrepen dat de Monello wat dikker als nu uitgevoerd zal gaan worden.
 
Ik gebruik 10ml ssf op 1,25 liter dus zo onvoordelig is het niet. Bij twee flessen gebruik je dus maar 20ml voor een hele auto.