Op zich geen spannende auto, deze Corsa 1.2 Twinport semi-automaat uit 2005.
Wel een mooie kleur (Misty Morning, wat een naam!).
Het is de auto van mijn schoonmoeder. Ik probeer de auto zo'n tweemaal per jaar een beurt te geven. Door omstandigheden was het nu wat langer geleden: in oktober 2010 had hij zijn laatste beurt gehad, dus het werd hoog tijd.
De auto staat altijd buiten, maar gelukkig niet in de buurt van veel bomen. Sinds oktober was de auto slechts eenmaal door de wasstraat gegaan. Doorgaans gebeurt dat niet. Ik heb mijn schoonmoeder weten te overtuigen dat ze hem beter vuil kan laten staan dan door de wasstraat halen.
Allereerst wat foto's voor de werkzaamheden:
Smerige velgen.....
Smerige zijkant:
Ingedroogde volgeldrek op de motorkap:
Nog een smerige velg:
Achterklep met vuil en krasje:
Welke producten heb ik gebruikt?
Hier de lijst:
Voor het wassen:
Twee emmers uiteraard, waarvan de spoelemmer een Grit Guard van Meguiars is
Katoenen was handschoen
Meguiars Gold Class car wash shampoo
Autoglym aquadry zeem en PBW super waffle dry towel
Voor de banden:
Wassen met de Tyre Brush van Mothers en Tyre & Rubber Cleaner, eveneens van Mothers.
Voor het kleien:
Clay bar van Meguiars
PBW Spray & Wipe, in een verhouding 50/50 met water. Dit bevalt mij beter dan Spray & Wipe onverdund; dat is me te vettig, dit mengsel is veel wateriger en werkt lekkerder met de klei.
Ik had verwacht dat er veel troep op de klei zou achterblijven, maar dat viel reuze mee; slechts een lichte groene waas en hier en daar wat vuil, meer niet.
Voor het polijsten:
DAP 900 Dual Action polijstmachine
Monello compressorpads
PBW SSR2 voor dak en motorkap
PBW SSR1 voor de gehele auto
PBW Professional polish voor de hele auto
Afplaktape van 3M
Als Glaze: PBW White Diamond
Afgerond met EX-P Sealant van PBW
Behalve de Sealant heb ik alles met de DAP aangebracht; uitpoetsen doe ik altijd met de hand. Vooral de Glaze aanbrengen werkt heel fijn met de machine; ik gebruik dan een zachte pad (zwart van Monello) op stand 2 en blijf bewerken tot er weer glans doorkomt. Dat geeft het beste en duurzaamste resultaat.
Ik had na de Sealant nog een pure wax willen toevoegen, maar daarvoor ontbrak de tijd.
Wielen behandeld met Iron-X, wat een geweldig spul is dat toch!
Alle kunststof delen (wielkap randen en side-skirts) met Bumper Care van Autoglym. Ook zo'n top product!
Hier een plaatje van de spullen:
Dit zijn plaatjes van de auto na het polijsten en polishen:
Zoals je op de plaatjes kunt zien kwam de lak prachtig schoon tevoorschijn. Vlekjes en krasjes keurig verdwenen, wel was de lak erg stroef na al dit gepolijst, dus tijd om de zaak te voeden.
Na de Glaze was er meteen ook meer glans en was de lak weer superzacht.
Nabehandelen met de Sealant en schoon was de Corsa weer. Ziehier het resultaat:
Mooi resultaat van een lekker dagje detailen.
Wel een mooie kleur (Misty Morning, wat een naam!).
Het is de auto van mijn schoonmoeder. Ik probeer de auto zo'n tweemaal per jaar een beurt te geven. Door omstandigheden was het nu wat langer geleden: in oktober 2010 had hij zijn laatste beurt gehad, dus het werd hoog tijd.
De auto staat altijd buiten, maar gelukkig niet in de buurt van veel bomen. Sinds oktober was de auto slechts eenmaal door de wasstraat gegaan. Doorgaans gebeurt dat niet. Ik heb mijn schoonmoeder weten te overtuigen dat ze hem beter vuil kan laten staan dan door de wasstraat halen.
Allereerst wat foto's voor de werkzaamheden:
Smerige velgen.....
Smerige zijkant:
Ingedroogde volgeldrek op de motorkap:
Nog een smerige velg:
Achterklep met vuil en krasje:
Welke producten heb ik gebruikt?
Hier de lijst:
Voor het wassen:
Twee emmers uiteraard, waarvan de spoelemmer een Grit Guard van Meguiars is
Katoenen was handschoen
Meguiars Gold Class car wash shampoo
Autoglym aquadry zeem en PBW super waffle dry towel
Voor de banden:
Wassen met de Tyre Brush van Mothers en Tyre & Rubber Cleaner, eveneens van Mothers.
Voor het kleien:
Clay bar van Meguiars
PBW Spray & Wipe, in een verhouding 50/50 met water. Dit bevalt mij beter dan Spray & Wipe onverdund; dat is me te vettig, dit mengsel is veel wateriger en werkt lekkerder met de klei.
Ik had verwacht dat er veel troep op de klei zou achterblijven, maar dat viel reuze mee; slechts een lichte groene waas en hier en daar wat vuil, meer niet.
Voor het polijsten:
DAP 900 Dual Action polijstmachine
Monello compressorpads
PBW SSR2 voor dak en motorkap
PBW SSR1 voor de gehele auto
PBW Professional polish voor de hele auto
Afplaktape van 3M
Als Glaze: PBW White Diamond
Afgerond met EX-P Sealant van PBW
Behalve de Sealant heb ik alles met de DAP aangebracht; uitpoetsen doe ik altijd met de hand. Vooral de Glaze aanbrengen werkt heel fijn met de machine; ik gebruik dan een zachte pad (zwart van Monello) op stand 2 en blijf bewerken tot er weer glans doorkomt. Dat geeft het beste en duurzaamste resultaat.
Ik had na de Sealant nog een pure wax willen toevoegen, maar daarvoor ontbrak de tijd.
Wielen behandeld met Iron-X, wat een geweldig spul is dat toch!
Alle kunststof delen (wielkap randen en side-skirts) met Bumper Care van Autoglym. Ook zo'n top product!
Hier een plaatje van de spullen:
Dit zijn plaatjes van de auto na het polijsten en polishen:
Zoals je op de plaatjes kunt zien kwam de lak prachtig schoon tevoorschijn. Vlekjes en krasjes keurig verdwenen, wel was de lak erg stroef na al dit gepolijst, dus tijd om de zaak te voeden.
Na de Glaze was er meteen ook meer glans en was de lak weer superzacht.
Nabehandelen met de Sealant en schoon was de Corsa weer. Ziehier het resultaat:
Mooi resultaat van een lekker dagje detailen.