• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa 2011

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
Dit weekend had ik een Opel Corsa 1.4 Cosmo op het programma staan. De auto heeft een parelmoetlak, Pepper Dust. Aangezien de auto nog zo goed als nieuw is verwachte ik niet zoveel RDS en swirls. De auto is 2 keer gewassen in de winterperiode door mij met behulp van het 2 emmersysteem. De auto heeft een full-detail voor het exterieur gehad.

Onderstaand de stappen en gebruikte producten.
- Foamen met Magifoam
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Inspuiten met Iron-X
- Goed afspoelen
- Kleien met Poorboys Elastic Clay en Dodo Juice Born Slippy
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Drogen met de Delirium Orange
- Droog blazen met compressor
- Afplakken met blauwe 3M tape
- Polijsten met Monello Finale op de Monello Green Light Polishing
- Dodo Juice Lime Prime Lite op de Monello Black Finishing Pad (DAP)
- Met de hand 2 lagen Chemical Guys Lava Luminous Glow Infusion
- Trims met SmartGel
- Grille met AutoGlym Vinyl en Rubber Care
- Bandjes met Bold & Bright Gel
- Wheelwax op de velgen

Als eerste begin ik maar met de voor foto’s zoals de auto bij me aankwam.

IMG_6142-s.jpg


IMG_6143-s.jpg


IMG_6148-s.jpg


IMG_6153-s.jpg


Na een eerste rondje om de auto maar begonnen met het foamen.

IMG_6154-s.jpg


IMG_6155-s.jpg


IMG_6156-s.jpg


Vervolgens heb ik de auto schoongespoten met de hogedrukreiniger. Na het schoonspuiten heb ik met behulp van het twee emmers systeem de auto gewassen met Surf City Garage Pacific Blue en een CSF Washmitt. Na het wassen heb ik de auto behandeld met Iron-X en daarna gekleid. Ik had verwacht dat er niet zo heel erg veel verontreiniging op de lak zou zitten aangezien de auto net een half jaar oud is en nog 2500 kilometer op de teller heeft. Nou dat viel toch heel erg tegen.

IMG_6157-s.jpg


Na het kleien vervolgens de auto nogmaals gewassen en naar binnen gereden. Eenmaal binnen de auto goed gedroogd. Na het drogen alle naden droog geblazen met behulp van de compressor. Nadat de auto droog was werd het tijd om de nodige blauwe striping aan te brengen.

IMG_6176.jpg


Na een nachtje slapen ben ik begonnen met het polijsten van de auto. Aangezien er geen swirls en RDS aanwezig waren heb ik gekozen voor de lichtste combinatie, Monello Inizio Finale op de Monello Green Light Polishing PAD. Onderstaand het resultaat na het polijsten

IMG_6172.jpg


Na het polijsten was het tijd om een glaze aan te brengen. Hiervoor had ik de Dodo Juice Lime Prime Lite op het oog. Na de de Lime Prime Lite heb ik twee lagen Chemical Guys Lava aangebracht met de hand. Er zat ongeveer 12 uur tijd tussen het aanbrengen van de twee lagen Lava. Onderstaand een foto tijdens het curen van de Lava.

IMG_6174.jpg


Na het aanbrengen van de Lava heb ik de trims behandeld met SmartGel, de bandjes met Bold & Bright Gel van Poorboys en de velgjes in de WheelWax. Ook de ramen nog even gereinigd en toen was het plaatje klaar. Nog even weer wat onderdelen monteren en naar buiten voor de fotoshoot

IMG_6178.jpg


Hoe zijn mijn ervaringen met de Lava… Het is een pain in the ass wax om aan te brengen. Aangezien het niet echt een hardwax is is het moeilijk om de wax in een dunne laag aan te brengen. Qua structuur is het wel een beetje te vergelijken met een pasta. Tijdens het aanbrengen zie je haast niet waar je de Lava hebt aangebracht. Maar dat is met meer waxen zo. Het curen van de Lava gaat redelijk snel. Het buffen gaat relatief eenvoudig. De lak voelt na het aanbrengen van de wax niet heel glad zoals hij andere soorten wax vaak wel zo is. Je voelt als het ware de wax op de lak zitten. Tja en glans… Ik moest de zonnebril er bij opzetten. Nu afwachten hoe de standtijd is. Voor mij is dit vooralsnog een blijvertje.

Nu maar de plaatjes na het praatje.

IMG_6217.jpg


IMG_6215.jpg


IMG_6209.jpg


IMG_6193.jpg


IMG_6190.jpg


IMG_6186.jpg


IMG_6212.jpg


IMG_6213.jpg


IMG_6221.jpg


IMG_6194.jpg


IMG_6189.jpg


IMG_6188.jpg


IMG_6197.jpg


IMG_6197-HDR.jpg
 
Erg mooi resultaat hoor !

Die Lava wax is toch die "speciale" wax die tot 150 graden verwerkbaar was (meen ik in de bijsluiter gelezen te hebben) ?
Wat betreft de verwerking, daar heb ik al meer opmerkingen over gehoord.
Ben erg benieuwd naar de standtijd.
 
De Lava wax is inderdaad de "speciale" wax. De verwerking is denk ik voor de beginner zeker een drama. Voor mij viel het wel mee omdat ik toch al wat meer ervaring heb. De standtijd gaan we zien. Ik heb de auto toch in onderhoud dus kan het goed in de gaten houden.
 
Mooie auto met een gevoelige lak, heb er hier al diverse voorbijzien komen, beste is een c-quartz behandeling toe te passen.
 
nicknameless zei:
De wax is hittebestendig tot 150 graden ;)

Dat was het inderdaad ! Ik had laatst een "discussie" met een wederverkoper die deze wax helemaal de hemel in prees omdat die verwerkbaar was tot 150 graden.
Toen ik vroeg of ie ook een applicator pad bijleverde die tot 150 graden geschikt was werd ie om de een of andere reden kwaad :-"

Zoals eerder gezegd, zeker geen beginnerswax...
 
Bedankt voor de complimenten.

De Lava is inderdaad bestand tegen temperaturen tot 150 graden celcius. Dat is volgens mij gewoon een verkooppraatje en is iedere wax wel bestand tegen dat soort temperaturen. Neemt niet weg dat het resultaat van de wax erg goed is.
 
Mooi resultaat!

En de lava is gewoon een goede wax waarbij ze alle testresultaten hebben vermeld wat het een leuk beeld geeft.
Maar temperaturen van deze waardes zullen niet snel op je lak behaald worden.
Misschien in Amerika in Death valley :-"