Dit weekend had ik een Opel Corsa 1.4 Cosmo op het programma staan. De auto heeft een parelmoetlak, Pepper Dust. Aangezien de auto nog zo goed als nieuw is verwachte ik niet zoveel RDS en swirls. De auto is 2 keer gewassen in de winterperiode door mij met behulp van het 2 emmersysteem. De auto heeft een full-detail voor het exterieur gehad.
Onderstaand de stappen en gebruikte producten.
- Foamen met Magifoam
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Inspuiten met Iron-X
- Goed afspoelen
- Kleien met Poorboys Elastic Clay en Dodo Juice Born Slippy
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Drogen met de Delirium Orange
- Droog blazen met compressor
- Afplakken met blauwe 3M tape
- Polijsten met Monello Finale op de Monello Green Light Polishing
- Dodo Juice Lime Prime Lite op de Monello Black Finishing Pad (DAP)
- Met de hand 2 lagen Chemical Guys Lava Luminous Glow Infusion
- Trims met SmartGel
- Grille met AutoGlym Vinyl en Rubber Care
- Bandjes met Bold & Bright Gel
- Wheelwax op de velgen
Als eerste begin ik maar met de voor foto’s zoals de auto bij me aankwam.
Na een eerste rondje om de auto maar begonnen met het foamen.
Vervolgens heb ik de auto schoongespoten met de hogedrukreiniger. Na het schoonspuiten heb ik met behulp van het twee emmers systeem de auto gewassen met Surf City Garage Pacific Blue en een CSF Washmitt. Na het wassen heb ik de auto behandeld met Iron-X en daarna gekleid. Ik had verwacht dat er niet zo heel erg veel verontreiniging op de lak zou zitten aangezien de auto net een half jaar oud is en nog 2500 kilometer op de teller heeft. Nou dat viel toch heel erg tegen.
Na het kleien vervolgens de auto nogmaals gewassen en naar binnen gereden. Eenmaal binnen de auto goed gedroogd. Na het drogen alle naden droog geblazen met behulp van de compressor. Nadat de auto droog was werd het tijd om de nodige blauwe striping aan te brengen.
Na een nachtje slapen ben ik begonnen met het polijsten van de auto. Aangezien er geen swirls en RDS aanwezig waren heb ik gekozen voor de lichtste combinatie, Monello Inizio Finale op de Monello Green Light Polishing PAD. Onderstaand het resultaat na het polijsten
Na het polijsten was het tijd om een glaze aan te brengen. Hiervoor had ik de Dodo Juice Lime Prime Lite op het oog. Na de de Lime Prime Lite heb ik twee lagen Chemical Guys Lava aangebracht met de hand. Er zat ongeveer 12 uur tijd tussen het aanbrengen van de twee lagen Lava. Onderstaand een foto tijdens het curen van de Lava.
Na het aanbrengen van de Lava heb ik de trims behandeld met SmartGel, de bandjes met Bold & Bright Gel van Poorboys en de velgjes in de WheelWax. Ook de ramen nog even gereinigd en toen was het plaatje klaar. Nog even weer wat onderdelen monteren en naar buiten voor de fotoshoot
Hoe zijn mijn ervaringen met de Lava… Het is een pain in the ass wax om aan te brengen. Aangezien het niet echt een hardwax is is het moeilijk om de wax in een dunne laag aan te brengen. Qua structuur is het wel een beetje te vergelijken met een pasta. Tijdens het aanbrengen zie je haast niet waar je de Lava hebt aangebracht. Maar dat is met meer waxen zo. Het curen van de Lava gaat redelijk snel. Het buffen gaat relatief eenvoudig. De lak voelt na het aanbrengen van de wax niet heel glad zoals hij andere soorten wax vaak wel zo is. Je voelt als het ware de wax op de lak zitten. Tja en glans… Ik moest de zonnebril er bij opzetten. Nu afwachten hoe de standtijd is. Voor mij is dit vooralsnog een blijvertje.
Nu maar de plaatjes na het praatje.
Onderstaand de stappen en gebruikte producten.
- Foamen met Magifoam
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Inspuiten met Iron-X
- Goed afspoelen
- Kleien met Poorboys Elastic Clay en Dodo Juice Born Slippy
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Drogen met de Delirium Orange
- Droog blazen met compressor
- Afplakken met blauwe 3M tape
- Polijsten met Monello Finale op de Monello Green Light Polishing
- Dodo Juice Lime Prime Lite op de Monello Black Finishing Pad (DAP)
- Met de hand 2 lagen Chemical Guys Lava Luminous Glow Infusion
- Trims met SmartGel
- Grille met AutoGlym Vinyl en Rubber Care
- Bandjes met Bold & Bright Gel
- Wheelwax op de velgen
Als eerste begin ik maar met de voor foto’s zoals de auto bij me aankwam.
Na een eerste rondje om de auto maar begonnen met het foamen.
Vervolgens heb ik de auto schoongespoten met de hogedrukreiniger. Na het schoonspuiten heb ik met behulp van het twee emmers systeem de auto gewassen met Surf City Garage Pacific Blue en een CSF Washmitt. Na het wassen heb ik de auto behandeld met Iron-X en daarna gekleid. Ik had verwacht dat er niet zo heel erg veel verontreiniging op de lak zou zitten aangezien de auto net een half jaar oud is en nog 2500 kilometer op de teller heeft. Nou dat viel toch heel erg tegen.
Na het kleien vervolgens de auto nogmaals gewassen en naar binnen gereden. Eenmaal binnen de auto goed gedroogd. Na het drogen alle naden droog geblazen met behulp van de compressor. Nadat de auto droog was werd het tijd om de nodige blauwe striping aan te brengen.
Na een nachtje slapen ben ik begonnen met het polijsten van de auto. Aangezien er geen swirls en RDS aanwezig waren heb ik gekozen voor de lichtste combinatie, Monello Inizio Finale op de Monello Green Light Polishing PAD. Onderstaand het resultaat na het polijsten
Na het polijsten was het tijd om een glaze aan te brengen. Hiervoor had ik de Dodo Juice Lime Prime Lite op het oog. Na de de Lime Prime Lite heb ik twee lagen Chemical Guys Lava aangebracht met de hand. Er zat ongeveer 12 uur tijd tussen het aanbrengen van de twee lagen Lava. Onderstaand een foto tijdens het curen van de Lava.
Na het aanbrengen van de Lava heb ik de trims behandeld met SmartGel, de bandjes met Bold & Bright Gel van Poorboys en de velgjes in de WheelWax. Ook de ramen nog even gereinigd en toen was het plaatje klaar. Nog even weer wat onderdelen monteren en naar buiten voor de fotoshoot
Hoe zijn mijn ervaringen met de Lava… Het is een pain in the ass wax om aan te brengen. Aangezien het niet echt een hardwax is is het moeilijk om de wax in een dunne laag aan te brengen. Qua structuur is het wel een beetje te vergelijken met een pasta. Tijdens het aanbrengen zie je haast niet waar je de Lava hebt aangebracht. Maar dat is met meer waxen zo. Het curen van de Lava gaat redelijk snel. Het buffen gaat relatief eenvoudig. De lak voelt na het aanbrengen van de wax niet heel glad zoals hij andere soorten wax vaak wel zo is. Je voelt als het ware de wax op de lak zitten. Tja en glans… Ik moest de zonnebril er bij opzetten. Nu afwachten hoe de standtijd is. Voor mij is dit vooralsnog een blijvertje.
Nu maar de plaatjes na het praatje.