• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa C 2001 Petrol Blue

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Afgelopen weekend druk bezig geweest met een full exterieur detail van deze Opel Corsa C uit 2001 met de kleur Petrol Blue.
De auto is in 2010 door mijn ouders gekocht en in 2017 naar een nichtje gegaan.
De lak is op een aantal punten best slecht, zoals het dak en de motorkap. Hier zitten veel ingebrande vlekken en steenslag. Ook was al het kunststof zwaar verweerd.
De auto zag er bij aan komst er zo uit.
IMG_0952.JPG


Zaterdag avond begonnen met het reinigen van de deursponningen, APC 1:10.
20210501_185429.jpg

Vervolgens begonnen met de velgen te reinigen, eerst alle velgen ingespoten met Great-Lion Velgenreiniger en vervolgen gewassen met Sam's Wheel Soap. Daarna waren de banden aan de beurt met Gyeon Tire Cleaner, Behoorlijke smurrie wat er uit die banden kwam.
20210501_193243.jpg
20210501_193758.jpg


Na het reinigen van de velgen was de lak aan de beurt. Eerst de auto ingefoamd met Monello Foam, vervolgen alle kieren met de Auto Finesse Feather Tip Brushes nagelopen. Vervolgens alles afgespoten en begonnen met het wassen met de twee emmer methode. Hierbij gebruikt gemaakt van de Sam's wash mitt en Gyeon Bath Essence.
20210501_195206.jpg


Na het wassen nog even een ronde gedaan met de Monello Non-ferro.
Hierbij was er weinig reactie zichtbaar.

20210501_201949.jpg


Toen is de auto de garage in gegaan. Eerst begonnen met het kleien van de lak, hiervoor heb ik Monello klei en Dodo Juice clay lube voor gebruikt.
IMG_0958.JPG


Ineens was het 23.10 behoorlijk lange dag geweest ook ivm met werk.

Zondag om 8.00 de wekker gezet zodat ik om 8.30 verder kon gaan.
Als eerste begonnen met al het kunststof af te plakken. Had geen zin om achteraf uren bezig te zijn met kunststof te reinigen.
Daarna begonnen met het polijst werk. test spot gemaakt op het dak waar ik tot de conclusie kwam dat ik met de Gyeon Cut pad samen met Mezzo goede correctie kon krijgen. Het dak en motorkap met de DAP 500 gedaan en de rest met de DAP EVO MINI. Enkele plaatsen met de whoolpad gewerkt voor forse krassen.
20210502_120730.jpg
20210502_124929.jpg


Zelf behoorlijk tevreden met het resultaat.
Na het polijst werk de lek geprept ter voorbereiding om de Collinite 476s.
IMG_0964.JPG


Na het waxen wat behoorlijk soep ging alle tape verwijderd voor het behandelen van de kunstof.
Het kunststof schoongemaakt met APC 1:10 en ook geprept. Het kunstof behandeld met Koch Chemie PSS, dit was de eerste keer dat ik het gebruikte. Is voor de prijs super spul.
Als laatste de ramen gereinigd en de banden behandeld met Gyeon Tire.

Het eindresultaat:


IMG_0977.JPG
IMG_0980.JPG
IMG_0976.JPG

(Eerste keer een show off)

Gr, Dyan
 
Lekker bezig geweest. De Corsa heeft de nodige liefde gekregen. :D

Als ik nog een tip mag geven; Doe al je reinigings-stappen in één keer. Dus bijv. ook het kleien meteen doen zodat je nog kan spoelen en/of wassen. Maar met name het kunststof reinigen met APC als alles al in de wax staat, dat zal je wax niet heel geinig vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
@Quantoxx
Gelukkig nog wat kunnen beteken voor de Corsa. Trvens ook een heel erg dankebare kleur om te detailen. Helaas niet overal 100% correctie kunnen krijgen, maar had ik ook niet anders verwacht. Het blijft een lak die 20 jaar ervaring heeft.

Bedankt voor de tips. Wax kan daar idd slecht tegen.
Klein vraagje, hoe zit het met lijmresten van de tape als ik het van te voren doe reinigen en vervolgens de tape erop plak?
 
Als het goed is zal je geen lijmresten krijgen. ;) Althans, ik gebruikte de groene en blauwe tape van CC en kreeg alleen lijmresten als ik het dagenlang liet zitten, in de hete zon de auto weg moest zetten, etc. Meestal gebeurt dit niet, dus dat moet goed gaan.

Stel dat je onverhoopt tóch wat lijmresten hebt, kan je wat stickerverwijderaar o.i.d. op de punt van een doekje doen en lokaal even boenen.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Als het goed is zal je geen lijmresten krijgen. ;) Althans, ik gebruikte de groene en blauwe tape van CC en kreeg alleen lijmresten als ik het dagenlang liet zitten, in de hete zon de auto weg moest zetten, etc. Meestal gebeurt dit niet, dus dat moet goed gaan.

Stel dat je onverhoopt tóch wat lijmresten hebt, kan je wat stickerverwijderaar o.i.d. op de punt van een doekje doen en lokaal even boenen.
Oke dankjewel. Gaat goed komen.
 
Mooi resultaat! De motorruimte heb je ongemoeid gelaten?

Wat ging er bij het waxen precies "soep"? Collinite 476 zou toch redelijk hufter-proof moeten zijn, dus ben wel benieuwd!

Voor een goed gebruikte 20-jarige staat de auto er weer keurig bij!
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Mooi resultaat! De motorruimte heb je ongemoeid gelaten?

Wat ging er bij het waxen precies "soep"? Collinite 476 zou toch redelijk hufter-proof moeten zijn, dus ben wel benieuwd!

Voor een goed gebruikte 20-jarige staat de auto er weer keurig bij!
Oef, dat moet een type foutje zijn geweest. 'Soepel'
Motorruimte alleen een doekje met APC overgehaald.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@johnwoo DDJ Borm Slippy is perfect. Vorig jaar aangeschaft nadat ik met de Perfetto had gewerkt als clay lube. Was best prijzig om bijna een halve fles kwijt te zijn aan 1 auto.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas