• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa D OPC, Zwarte spikkels op/in lak

L1ber8

Detailing trainee
12 aug 2017
15
45
36
Beste detailers,

Op mijn OPC'tje zitten (voornamelijk aan de linker voorkant) zwarte spikkels op de lak.
Bij de één voel ik het wel met mijn nagel als ik er over heen ga en bij de ander niet, lijkt wel in de lak te zitten.
Weet iemand wat dit kan zijn.? En hoe ik deze kan verwijderen.? Heb er net een paar foto's van gemaakt.
Alvast bedankt.. :D:cool:
 

Bijlagen

  • IMG_20170828_170510.jpg
    IMG_20170828_170510.jpg
    141 KB · Weergaven: 560
  • IMG_20170828_170524.jpg
    IMG_20170828_170524.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 558
  • IMG_20170828_170537.jpg
    IMG_20170828_170537.jpg
    134,3 KB · Weergaven: 487
  • IMG_20170828_170601.jpg
    IMG_20170828_170601.jpg
    154,7 KB · Weergaven: 777
  • IMG_20170828_170738.jpg
    IMG_20170828_170738.jpg
    156,2 KB · Weergaven: 624
  • IMG_20170828_170938.jpg
    IMG_20170828_170938.jpg
    194,2 KB · Weergaven: 892
Lijkt me op het eerste zicht teer te zijn, maar kan me vergissen...
Een teerverwijderaar kan dus helpen. Elk merk heeft wel zo'n dedicated product in z'n gamma. Carclean webshop eens afschuimen
 
  • Leuk
Reactions: L1ber8
Lijkt op teer. Maar kan ook vliegroest zijn.

Probeer eens Non Ferro erop te sluiten. En kijken of dat reageert.
Zo niet, dan een teer verwijderaar nemen zoals die van Valet Pro (Tar and glue).

Is het dan nog niet weg, dan zou ik het proberen met detailing klei.
 
Lijkt me ook teer, op telefoon te zien.

Ik zou eerst met VP Tar & Glue aan de gang gaan. Daarna kleien.

(Dacht eerst een inslag van hagel buks te zien op foto 2 en 5...)
 
Dank voor de snelle reacties..
Auto staat momenteel binnen, wachtend op de kentekens. Was er vanmiddag om het leer van de stoelen te verzorgen, helaas geen HD voor een volle exterieur behandeling..

Als de auto bij huis staat was inderdaad de bedoeling om de auto te behandelen met non ferro + kleien..

Had al van die handpompen met zo'n nevelstand gekocht bij de action vanmorgen om non-ferro mee te verdunnen (1:1) en de hele auto er mee te doen. De hele auto doen met 't standaard flesje verbruikt me teveel.

Kan teer in de lak gaan zitten..? Of lijkt/voelt dat alleen zo.?
 
Je zult versteld staan wat er allemaal "in" lak kan zitten als je aan het kleien gaat.

Een dun en plat stukje teer lijkt in de lak te zitten, maar als dat zo is heb je een deuk. Het zal erop liggen, zie fotootje.
27b78c316ca7bc61d9b2f84439a26142.png
 
Non ferro verdunnen is geen goed idee. Dat hebben mensen wel eens vaker geprobeerd en dat werd geen succes.
 
+1 voor @Jansen

Non-Ferro verdunnen werkt niet echt lekker. Ook verlies je zo het her-activeren van het product. Met andere woorden; Je verliest een hoop kracht door het verdunnen én je kan er niet meer lekker mee soppen. :D
 
+1 voor @Jansen

Non-Ferro verdunnen werkt niet echt lekker. Ook verlies je zo het her-activeren van het product. Met andere woorden; Je verliest een hoop kracht door het verdunnen én je kan er niet meer lekker mee soppen. :D

Ah oke, ik las ergens dat je er dan beter minder op kunt spuiten op een hele auto en dat uitwrijven met een natte spons. Klopt dit.?

En heb nog een vraagje..
Ik wil dus mijn auto kleien en daarna behandelen met een wax die ik nog thuis heb liggen (https://www.carclean.com/nl/product...um_Paste_Wax_311g_101849?o=pgMTAwNDc0#reviews). Kan ik na deze wax de auto sealen met
Monello - Acquafobia.?
 
Ah oke, ik las ergens dat je er dan beter minder op kunt spuiten op een hele auto en dat uitwrijven met een natte spons. Klopt dit.?

Er zijn voor-en-tegenstanders van deze manier, maar ik vind het zo fijner werken. Voornamelijk omdat je anders veel product nodig hebt om alle lak te raken met de sprayer. Een vochtige washandschoen is voldoende.
Wanneer je het hebt verdeeld en laat inwerken, zal je donkere streepjes gaan zien als er ijzerdeeltjes op de lak zitten. Het product slaat paars uit als er roest word geraakt. Laat dit enkele minuten werken en dan kan je nogmaals met een natte washandschoen het product verdelen en het zal dan ietsjes gaan schuimen. dit kan je opnieuw even laten inwerken.
Vervolgens goed afspoelen. :D

En heb nog een vraagje..
Ik wil dus mijn auto kleien en daarna behandelen met een wax die ik nog thuis heb liggen (https://www.carclean.com/nl/product...um_Paste_Wax_311g_101849?o=pgMTAwNDc0#reviews). Kan ik na deze wax de auto sealen met
Monello - Acquafobia.? [/QUOTE]

Een wetcoat gebruiken wanneer je nét gewaxed hebt is niet aan te raden. Is ook niet nodig! Je ''sealed'' de auto al met de wax. :D Gebruik de wetcoat dan bij je volgende wasbeurt.
 
Er zijn voor-en-tegenstanders van deze manier, maar ik vind het zo fijner werken. Voornamelijk omdat je anders veel product nodig hebt om alle lak te raken met de sprayer. Een vochtige washandschoen is voldoende.
Wanneer je het hebt verdeeld en laat inwerken, zal je donkere streepjes gaan zien als er ijzerdeeltjes op de lak zitten. Het product slaat paars uit als er roest word geraakt. Laat dit enkele minuten werken en dan kan je nogmaals met een natte washandschoen het product verdelen en het zal dan ietsjes gaan schuimen. dit kan je opnieuw even laten inwerken.
Vervolgens goed afspoelen. :D

En heb nog een vraagje..
Ik wil dus mijn auto kleien en daarna behandelen met een wax die ik nog thuis heb liggen (https://www.carclean.com/nl/product...um_Paste_Wax_311g_101849?o=pgMTAwNDc0#reviews). Kan ik na deze wax de auto sealen met
Monello - Acquafobia.?

Een wetcoat gebruiken wanneer je nét gewaxed hebt is niet aan te raden. Is ook niet nodig! Je ''sealed'' de auto al met de wax. :D Gebruik de wetcoat dan bij je volgende wasbeurt.

Heb vanavond van alles geprobeerd de zwarte spikkels te verwijderen, helaas zonder resultaat.
- Foamen
- Wassen
- Non-Ferro (geen verkleuring, niks, nada)
- Dreft (Geen resultaat)
- WD40 (Geen resultaat)
- Sonax teer verwijderaar (Geen resultaat)
- Auto weer natgemaakt, kleien met PB S&W (1:1) en demi-water (geen resultaat), zat ook helemaal niks op de klei na een kwart dak en bovenkant deurpanelen.

Kan het een soort coating zijn.? De auto heeft ook aardig wat beading/sheating en de lak voelt erg glad aan. Klei gleed er overheen.
Denk dat de zwarte spikkels tussen de lak en coating zit.?

Ik weet t ff niet meer..
 
Zijn het geen ingebrande korrels van trams, als je die uberhaupt in de buurt hebt? Den Haag staat vol met zwartgespikkelde auto's hiervan(vanaf bovenleiding)