• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Opel Corsa en een Peugeot 308 SW

VinnyRietbroek

Detailing addict
5 jun 2016
114
50
28
Coevorden , Drenthe
Beste Forumleden,

het weekend is al weer een dagje achter de rug maar kon nu pas de tijd vinden om even achter de laptop te klimmen voor een verslagje.
Ik ben het weekend ook weer lekker bezig geweest met wassen , polijsten nog een beetje met klei lopen spelen ect. ect....

Ik heb de voor foto's gemaakt met mijn mobiel en de na foto's met het fototoestel, heel leuk allemaal alleen ben ik de voor foto's kwijt :( sorry!

als eerste de 308 SW best een formaatje dit is de auto van een collega van me hij wast hem precies 2 keer per jaar in de wasstraat, maaaaar wel een heele goede hier krijg je geen krassen van (yeah right) altijd leuk als je er dan een led lampje opzet :D

Hierbij de foto's, helaas dus alleen de na foto's.
helaas ook geen close up van de swirls of nouja geen swirls meer dus....
DSCF8361.JPG
DSCF8362.JPG
DSCF8363.JPG
DSCF8364.JPG

1: Als eerste begonnen met het interieur wat APC (PB) samen wat doekjes borstels kwastjes en de heele mik mak..
Vervolgens al het plastic weer netjes in de dressing gezet (Chemical Guys Silk & Shine)
2: een kwastje met APC (PB) doet wonderen op een smerig motortje!
3: De velgen netjes gewassen met een dedicated washmitt en een kwastje, de banden en wielkasten meegenomen met een borstel en een... juist afwasborstel...
4: wassen met 3 ermmertjes met elk een grid guard, monello washmit en Megs shampoo.
5: Zo nu is de auto schoon zei mijn collega waarop ik begon te lachen! juist kleien die franse gokkast :D(PB clay i.c.m. clay lube.
6: Nu is hij pas schoon ! met de SSR 2 2 hits op orange vervolgens 1 hit met wit op SSR 1
7: zo nu is hij klaar zei mn collega, waarop ik zei pak nog maar een bak koffie ! in de wax gezet met PB Nattys Blue.
8: ruitjes schoon gemaakt, tire dressing van wolfgangop de bandjes en in de wielkasten en hier en daar nog wat kleine dingetjes, je kent het wel....
vervolgens met een lampje nog alles na gelopen op vergeten wax stukjes en geloof me dat is nog wel wat op zilver :mad:
Tot Hier de verhuis ehh ik bedoel gezins auto uit het mooie Frankrijk.

Aanschouw een lief klein 12 jaar oud duitsertje:
DSCF8371.JPG
DSCF8368.JPG
DSCF8370.JPG
DSCF8372.JPG
DSCF8369.JPG


Hier zit een verhaal achter....
Een hele goede vriend van mijn vader is helaas terminaal ziek, hij is helemaal gek van motor rijden, kijken, dromen ect. ect.
En waar hij nog meer fan van is is die kleine Italiaan op dat blauwe motortje, ja precies Valentino Rossi !
Ongeveer een maand geleden heeft mijn vader de instantie Dreams For You ingeschakeld om te kijken of er iets mogelijk was voor de toen aankomen TT op Assen.
Dit was allemaal veel te kort dag en dus niet echt mogelijk, maaar... toen hebben ze het voor elkaar gekregen om te zorgen dat afgelopen weekend bij de Sachsenring in Duitsland (6.5 uur rijden :joy:) de Italiaan een handje te geven en met hem op de foto!
dit was natuurlijk helemaal super ze zijn naar ons gekomen en in de auto van mn ouder daarheen gereden voor een weekend.
Toen ik vrijdag middag na werk in de garage stond te dagdromen viel mijn oog op mijn nieuwe machine ( Clover uit China) vervolgens op de Corsa en toen weer op de machine, dat moest ik toch maar eens even gaan doen...

Zo gedacht zo gedaan... hij was heeeeeel erg blij toen hij terug kwam en zag hoe zijn 12 jaar oude beestje erbij stond!
Vanwege het gebrek aan een sleutel dus alleen de buitenkant gedaan.
dezelfde stappen als bij de Peugeot alleen 2 hits op geel met PB SSR 2.5 en 1 hit met PB SSR 1

Ik hoop dat jullie tot hier zijn gekomen met lezen waarvoor bedankt !

Gr Vinny

PS: moest ik mn eigen auto ook maar weer eens wassen, als we dan toch bezig zijn......
DSCF8384.JPG
DSCF8393.JPG
 

Bijlagen

  • DSCF8365.JPG
    DSCF8365.JPG
    238,7 KB · Weergaven: 161
  • DSCF8366.JPG
    DSCF8366.JPG
    215,1 KB · Weergaven: 163
  • DSCF8373.JPG
    DSCF8373.JPG
    131 KB · Weergaven: 166
  • DSCF8374.JPG
    DSCF8374.JPG
    127,6 KB · Weergaven: 168
  • DSCF8375.JPG
    DSCF8375.JPG
    83,2 KB · Weergaven: 147
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan! Dat was een druk weekend zo te lezen! Ik had persoonlijk liever mee naar Valentino gegaan :yum
Zou zelf nooit een grijze auto nemen ;) Daar komt het detailen minder mee tot z'n recht. En zoals je zegt, je ziet maar moeilijk waar je blijft met waxen. De pedalen van de Peugeot zo gelaten, of waren ze echt niet zwart te krijgen?
Je moet natuurlijk wel oppassen dat je ze niet glad maakt ;)
Mooie locatie voor een foto shoot van de Astra!
 
  • Leuk
Reactions: VinnyRietbroek
@dannydehert Ik ben het helemaal met je eens !
Ik heb zelf gezworen nooit een zilveren auto te kopen vind het ook niet mooi.. En inderdaa het komt veel minder tot zn recht.. Eindstand rij nu zelf in een zilveren auto :joy:

De locatie is gekozen door de fotograaf (mijn vader)

En de pedalen :neutral: vergeten viel me gister avond ook al op oeps....
 
mooi werk, mooi verhaal... enne errug mooie astra! is er dat een met een panoramische voorruit? zo lijkt het wel
 
Ze zien er weer top uit, hoelang doe jij over 1 auto vanaf stap 1 tot het eind, alleen aan de buitenkant dan, ik vind het best veel werk en ik moet er niet aan denken om de volgende dag er nog 1 te doen.
Na 1 auto ben ik total loss:confused:
 
@gogo dankjewel ! Ik zeg wel een dag maar, ik zorg dat hij klaar staat om te polijsten vroeg in de morgen.
Doe de avond ervoor al het was, klei en schoonmaak werk zodat ik zaterdag of zondag ochtend gelijk kan beginnen ik denk dat ik toch wel zon 7 uur per auto bezig ben geweest.
De opel heb ik alleen de buitenkant kunnen doen en was het was geen 100% swirl removal ik denk dat ik daar 3 a 4 uur mee bezig ben geweest, eerlijk gezegt is dit allemaal een ruwe schatting en let ik er niet echt op hoeveel tijd ik er mee bezig ben :weary_face:
Gister had ik weer een project daar was ik van 8 uur sochtens tot half 6 savonds mee bezig samen met de eigenaar!
Ligt er maar net aan hoeveel werk er moet gebeuren.
Maar ik doe er liever 2 uur langer over als dat ik ga afraffelen! Dus ik neem lekker de tijd
@Istnogferarie sterker nog gister weer een grijze ! Sneak peak
image.jpeg
Ps het voorste randje is nu ook weer zwart gemaakt
 

Vergelijkbare onderwerpen