• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa exterieur detail.

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
215
153
In de buurt van Alkmaar
Nog een van de beloofde show offs. Vorig jaar de auto van mijn pa gedaan, een Opel Corsa uit 2011.
Tevens de eerste auto die ik van een Gyeon MOHS-coating heb voorzien.
Het object is zilvergrijs.
427CC.jpg


Een, voor detailers, vergevingsgezinde kleur, maar om te fotograferen een toch wat saaie kleur.
Staat altijd buiten en was dus voorzien van wat mosgroei, lichte swirls, en een aantal lakverfraaingen.
428CC.jpg


Waarschijnlijk een schuursponsje.
432CC.jpg


En nog wat creatief 'poetswerk'.
431CC.jpg


Daar waar de lak weg was, jammer, de rest toch nog redelijk kunnen corrigeren.
464CC.jpg


De hele auto met Scholl S3 en de spiderpad gedaan en door deze al redelijk richting finish te verwerken
volstond daarna de witte monellopad met Finale. Swirls waren verdwenen, alleen de plekken zonder lak en
bovenstaande poetsplekken waren niet (helemaal) te redden.
Auto na het polijsten lekker met Dreft gewassen. En hieruit blijkt wel weer dat goed polijsten
het meeste resultaat geeft.
435CC.jpg


In de garage nog een reflectieshot gemaakt.
443CC.jpg


Daarna de velgen natuurlijk goed gedroogd ;) en in de Wheelwax gezet.
Koplampen meegenomen met polijsten en die gingen net als de lak en de gladde trims in de MOHS.
445CC.jpg

De trims in de grille werden voorzien van Autofinesse Revive.
Nog wat naplaatjes, die binnen zijn gemaakt in verband met wat flets licht buiten wat de kleur geen goed deed.
449CC.jpg


451CC.jpg


466CC.jpg

Bedankt voor het lezen en de volgende wordt er een met meer 'kleur' ;) .

Vooruit, ééntje nog dan.
452CC.jpg
 
Ziet er goed uit, mooi opgeknapt.
Kleine tip, probeer het resultaat van de plekjes die je in het begin aangeeft te laten zien. Dus een voor en na foto bv van het schuurspons plekje.
 
@Michel Kuijpers
Daar heb je gelijk in, maar het 'schuurspons'plekje, wat trouwens weggepolijst is,
zat redelijk midden op het dak dus dat geeft een mooi zilvergrijs plaatje ;).
De andere zwarte vegen op het linker zijscherm zijn ook verdwenen, zoals op de voorlaatste
foto te zien is.
 
Beste Sunakun, ik had de auto een week tot mijn beschikking, omdat mijn vader op vakantie was.
Dat werkt natuurlijk relaxed en in een rustiger tempo.
Even terugrekenend naar uren denk 12 uur zonder de coating.
Dus uitgebreid wassen, kleien, tapen, 2 keer de hele auto gepolijst ( slechte stukken 3 keer), tussendoor
nog wat pads schoonmaken, nog een keer wassen en de hele auto afnemen met Gyeon prep.
Coating kostte een uurtje per laag (2 lagen gedaan) en na een nachtje wachten is het aanbrengen van de cure
binnen een uurtje gepiept.