• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa OPC en Vectra B

Klanderman

Detailing addict
15 jun 2010
69
52
Het is inmiddels alweer een paar maand geleden maar ik was de Show Off vergeten hier te posten. (voor sommigen komt die misschien al bekend voor omdat die wel op verschillende Opel forums naar voren is gekomen).
Maar bij deze alsnog:

De Vectra is van mijn broertje en de Corsa van mijzelf.
De meeste foto's zijn gemaakt van de auto van mijn broertje aangezien ik die van mij vorig jaar ook al heb aangepakt en die zag er gewoon nog zeer goed uit.

We zijn begonnen met de auto's te wassen in Varsseveld in de wasbox op mijn werk.

De Vectra voor:

DSC_0247.webp

DSC_0250.webp

Als eerste de velgen ingespoten met Cartec velgenreiniger. Vervolgens de auto afgespoten samen met de wielen.
Daarna de de trims/sponningen/banden behandeld met APC 1:5 en een kwast en Mothers detail brush.
De auto's weer afgespoten en de ruiten behandeld met Glass Scrub. Weer afgespoten en toen de hele auto incl. velgen voorzien van Iron-x

Op mijn auto deed het niets, alleen op de velgen maar op de Vectra had het zeker wel resultaat:

DSC_0270.webp

Vervolgens de auto's gewassen met de lekkere agressieve shampoo van Cartec met een scheutje APC en natuurlijk de 2 emmer methode.
Tot slot drooggemaakt met de Delerium's.

De schade's op de Vectra:

DSC_0278.webp

Hier zat de auto helemaal vol mee en daarnaast zaten er nog echte flinke krassen op.

De volgende dag zijn we naar Doetinchem gereden waar mijn broertje werkt (zelfde bedrijf alleen een andere vestiging) aangezien we hier in de showroom aan de auto's mochten werken:
We hebben de auto hier snel weer even gewassen met NXT shampoo (is 15 km rijden en het was mooi weer). Tevens hebben we hier de motorruimtes ingespoten met Autoglym Engine Cleaner:

DSC_0286.webp

Dit weer netjes afgespoelt nadat we het met een grote kwast hadden ingeborsteld. De auto uit laten lekken en naar binnen gezet, kentekenplaten eraf en de achterlichten eruit:

DSC_0289.webp

de detailtafel 8-) :

DSC_0285.webp

Kleien (Monelle klei met Last Touch spray detailer) was de volgende stap die we hebben ondernomen. Van mijn auto kwam vrijwel niets af. De Vectra daarentegen had nog nooit klei gezien en dat was te merken.
Dit was na een halve motorkap:

DSC_0291.webp

Na het kleien de auto's voorzien van een prachtige striping ;) en aan het polijsten geslagen:

DSC_0296.webp

IMAG0358.webp

DSC_0318.webp

De OPC hebben we behandeld met Mezzo op wit en Finale op groen op de Dap500
De Vectra vroeg om meer aandacht en deze hebben we als eerste aangepakt (na een testpot) met Inizio Forza op oranje met de Pro900. Daaropvolgend Mezzo op wit en Finale op groen met de Dap500.
Tussendoor zijn de auto's telkens geinspecteerd met CarPro Eraser.
De groene pad had het zwaar te verduren ;)

DSC_0320.webp

Op de OPC heb ik het bestickerde dak en de raamstijlen behandeld Professional Polish met een witte pad op de Dap en met een witte polishing handpad. De chromen mistlampcovers van de Corsa en de grill van de Vectra hebben we ook meegepakt. Erg van onder de indruk! Reinigt de lak en bestickering echt diep en geeft een geweldige glans. Misschien wel het meest ondergewaardeerde product dat er is ;)

Beide uitlaten hebben we 'gepolijst' met de Mothers Meg and Alu polish:

DSC_0350.webp

Hierna de auto's weer gewassen met een klein beetje APC om de auto te ontdoen van alle polijststof en vettigheid.

Na het drogen en de lunch beide auto's met de zwarte pad op de Dap in de Black Hole gezet en uitgepoetst; glans op komst:

DSC_0304.webp

Vervolgens na een uurtje wachten met de rode Monello handpad EX-P aangebracht op beide auto's. We hebben hiermee ook de sponningen en alle gelakte delen onder de motorkap mee gedaan:

DSC_0325.webp

Dit na een uurtje uitgepoetst en aan de gang gegaan met de wielen. De Vectra hebben we in de wheelwax gezet en mijn velgen met CarPro Reload behandeld. Dit omdat ze van de Wheelwax wit gaan uitslaan.
Met de Reload hebben we meteen de kentekenplaten bewerkt omdat we beide 'luxe' platen hebben met de kunstof opliggende letters. Met de Reload slaan die niet wit uit!

DSC_0344.webp

De trims werden daarna weer van een laagje Poorboys Trimrestorer voorzien en de banden van Wolfgang Black Diamond Tire Gel:

DSC_0353.webp

voor:
DSC_0327.webp

na:
DSC_0328.webp

Meteen daarna beide motor ruimtes ingespoten Autoglym Vinyl and Rubber Care en dit lekker laten intrekken.

Tot slot de Vectra voorzien van een laag:

DSC_0333.webp

En de Corsa staat in de:

DSC_0334.webp

Toen dit stond de curen de binnekanten van beide auto's met Natural Look bewerkt en het leer met Leather Stuff. De raampjes van binnen met Meg's glass Cleaner. De voorruit staat aan de buitenkant in de Rain clear van Pro Vision en de rest van de ruiten hebben we gewoon met de EX-P meegepakt.

En dan, na drie dagen (we hebben het lekker rustig aangedaan.... ;) ) eindelijk het eindresultaat:

DSC_0380.webp

DSC_0371.webp

DSC_0366.webp

DSC_0370.webp

DSC_0373.webp

IMAG0368.webp

IMAG0362.webp

IMAG0365.webp

IMAG0369.webp

IMAG0371.webp

Al met al een beste kluif maar zeker de moeite waard gezien het eindresultaat.
Binnenkort staat de Astra Sports Tourer van onze ouders nog op het programma en dan zijn de Corsa en de Vectra al bijna weer toe aan een winter beurtje :P

Bedankt voor het lezen en op en aanmerkingen hoor ik graag!

Mooi resultaat, maar wat heb je met die groene pad gedaan?
Ik heb mijn kompressorpads al 2,5 jaar ongeveer, en die zien er nog beter uit.....?!

Dankjewel!

Ik heb geen idee waarom die groene pad er zo aan toe is. Heb er nu denk ik een auto of 10 mee gedaan. De andere compressorpads (oranje, wit en zwart) hebben nergens last van en zien er nog als nieuw uit. Deze geeft voor mijn gevoel ook behoorlijk snel de geest. Dit terwijl we echt wel oppassen met logo's en dergelijken...

Monello klei is groen toch? Ik denk dat jullie met een gele klei gewerkt hebben. Zou het Mothers klei kunnen zijn?

Mooi gedaan hoor mannen! De auto’s zien er allebei echt prachtig uit! Mooi ook dat jullie in de showroom van jullie werkgever mochten werken. Lijkt me een goede reclame ook voor dat bedrijf en de passanten.

Edit:
Wat vond Han W. van jullie resultaten?

Dankjewel allemaal!

@Soepergroever

Finale op groen, stand 4/5 maximaal. Ik laat de machine het werk doen dus hoogstens een hand erop leggen maar drukken zeker niet. Ik was de pads ook minimaal 4 a 5 keer per auto uit dus teveel polijstmiddel lijkt mij ook niet. Als het aan deze dingen lag dan hadden mijn andere pads er ook wel zo uitgezien neem ik aan. Die zijn nog zo goed als nieuw.

@ Aficior

Aah dom, Mothers idd. De verpakking staat zelfs op de foto, in het krat. Om precies te zijn Mothers klei met Meg's Last Touch 1:1. Thanks voor de correctie ;)

Inderdaad een goede reclame voor het bedrijf. Het bedrijf heeft er al een aantal klanten voor binnengehaald waarvan mijn broertje er al een stuk of 5 heeft aangepakt de laatste 2 maand.
Han heeft het niet gezien maar de bedrijfsleider was er behoorlijk van onder de indruk en de monteurs ook. Het leuke was dat ze het allemaal eerst maar overdreven vonden maar achteraf kwamen er al 2 naar ons toe of we deze zomer hun auto ook nog kunnen aanpakken. En dat zijn de leuke reacties!

Ere wie ere toe komt!
Hartstikke leuk dat men nu ontdekt dat het toch echt wel nut heeft en de auto er daadwerkelijk waanzinnig van op knapt.
Nogmaals goede zet om het toe te staan.
Fijn weekend,
Aficior

erikjeeh zei:
Nette detail beurt. Vind die opgelegde letters op 't nummerplaat wel erg sjiek staan!

Dat is altijd het eerste wat ik doe als er hier een 'nieuwe' auto op de stoep komt, luxe platen erop;)