Het is inmiddels alweer een paar maand geleden maar ik was de Show Off vergeten hier te posten. (voor sommigen komt die misschien al bekend voor omdat die wel op verschillende Opel forums naar voren is gekomen).
Maar bij deze alsnog:
De Vectra is van mijn broertje en de Corsa van mijzelf.
De meeste foto's zijn gemaakt van de auto van mijn broertje aangezien ik die van mij vorig jaar ook al heb aangepakt en die zag er gewoon nog zeer goed uit.
We zijn begonnen met de auto's te wassen in Varsseveld in de wasbox op mijn werk.
De Vectra voor:
Als eerste de velgen ingespoten met Cartec velgenreiniger. Vervolgens de auto afgespoten samen met de wielen.
Daarna de de trims/sponningen/banden behandeld met APC 1:5 en een kwast en Mothers detail brush.
De auto's weer afgespoten en de ruiten behandeld met Glass Scrub. Weer afgespoten en toen de hele auto incl. velgen voorzien van Iron-x
Op mijn auto deed het niets, alleen op de velgen maar op de Vectra had het zeker wel resultaat:
Vervolgens de auto's gewassen met de lekkere agressieve shampoo van Cartec met een scheutje APC en natuurlijk de 2 emmer methode.
Tot slot drooggemaakt met de Delerium's.
De schade's op de Vectra:
Hier zat de auto helemaal vol mee en daarnaast zaten er nog echte flinke krassen op.
De volgende dag zijn we naar Doetinchem gereden waar mijn broertje werkt (zelfde bedrijf alleen een andere vestiging) aangezien we hier in de showroom aan de auto's mochten werken:
We hebben de auto hier snel weer even gewassen met NXT shampoo (is 15 km rijden en het was mooi weer). Tevens hebben we hier de motorruimtes ingespoten met Autoglym Engine Cleaner:
Dit weer netjes afgespoelt nadat we het met een grote kwast hadden ingeborsteld. De auto uit laten lekken en naar binnen gezet, kentekenplaten eraf en de achterlichten eruit:
de detailtafel :
Kleien (Monelle klei met Last Touch spray detailer) was de volgende stap die we hebben ondernomen. Van mijn auto kwam vrijwel niets af. De Vectra daarentegen had nog nooit klei gezien en dat was te merken.
Dit was na een halve motorkap:
Na het kleien de auto's voorzien van een prachtige striping en aan het polijsten geslagen:
De OPC hebben we behandeld met Mezzo op wit en Finale op groen op de Dap500
De Vectra vroeg om meer aandacht en deze hebben we als eerste aangepakt (na een testpot) met Inizio Forza op oranje met de Pro900. Daaropvolgend Mezzo op wit en Finale op groen met de Dap500.
Tussendoor zijn de auto's telkens geinspecteerd met CarPro Eraser.
De groene pad had het zwaar te verduren
Op de OPC heb ik het bestickerde dak en de raamstijlen behandeld Professional Polish met een witte pad op de Dap en met een witte polishing handpad. De chromen mistlampcovers van de Corsa en de grill van de Vectra hebben we ook meegepakt. Erg van onder de indruk! Reinigt de lak en bestickering echt diep en geeft een geweldige glans. Misschien wel het meest ondergewaardeerde product dat er is
Beide uitlaten hebben we 'gepolijst' met de Mothers Meg and Alu polish:
Hierna de auto's weer gewassen met een klein beetje APC om de auto te ontdoen van alle polijststof en vettigheid.
Na het drogen en de lunch beide auto's met de zwarte pad op de Dap in de Black Hole gezet en uitgepoetst; glans op komst:
Vervolgens na een uurtje wachten met de rode Monello handpad EX-P aangebracht op beide auto's. We hebben hiermee ook de sponningen en alle gelakte delen onder de motorkap mee gedaan:
Dit na een uurtje uitgepoetst en aan de gang gegaan met de wielen. De Vectra hebben we in de wheelwax gezet en mijn velgen met CarPro Reload behandeld. Dit omdat ze van de Wheelwax wit gaan uitslaan.
Met de Reload hebben we meteen de kentekenplaten bewerkt omdat we beide 'luxe' platen hebben met de kunstof opliggende letters. Met de Reload slaan die niet wit uit!
De trims werden daarna weer van een laagje Poorboys Trimrestorer voorzien en de banden van Wolfgang Black Diamond Tire Gel:
voor:
na:
Meteen daarna beide motor ruimtes ingespoten Autoglym Vinyl and Rubber Care en dit lekker laten intrekken.
Tot slot de Vectra voorzien van een laag:
En de Corsa staat in de:
Toen dit stond de curen de binnekanten van beide auto's met Natural Look bewerkt en het leer met Leather Stuff. De raampjes van binnen met Meg's glass Cleaner. De voorruit staat aan de buitenkant in de Rain clear van Pro Vision en de rest van de ruiten hebben we gewoon met de EX-P meegepakt.
En dan, na drie dagen (we hebben het lekker rustig aangedaan.... ) eindelijk het eindresultaat:
Al met al een beste kluif maar zeker de moeite waard gezien het eindresultaat.
Binnenkort staat de Astra Sports Tourer van onze ouders nog op het programma en dan zijn de Corsa en de Vectra al bijna weer toe aan een winter beurtje
Bedankt voor het lezen en op en aanmerkingen hoor ik graag!
Maar bij deze alsnog:
De Vectra is van mijn broertje en de Corsa van mijzelf.
De meeste foto's zijn gemaakt van de auto van mijn broertje aangezien ik die van mij vorig jaar ook al heb aangepakt en die zag er gewoon nog zeer goed uit.
We zijn begonnen met de auto's te wassen in Varsseveld in de wasbox op mijn werk.
De Vectra voor:
Als eerste de velgen ingespoten met Cartec velgenreiniger. Vervolgens de auto afgespoten samen met de wielen.
Daarna de de trims/sponningen/banden behandeld met APC 1:5 en een kwast en Mothers detail brush.
De auto's weer afgespoten en de ruiten behandeld met Glass Scrub. Weer afgespoten en toen de hele auto incl. velgen voorzien van Iron-x
Op mijn auto deed het niets, alleen op de velgen maar op de Vectra had het zeker wel resultaat:
Vervolgens de auto's gewassen met de lekkere agressieve shampoo van Cartec met een scheutje APC en natuurlijk de 2 emmer methode.
Tot slot drooggemaakt met de Delerium's.
De schade's op de Vectra:
Hier zat de auto helemaal vol mee en daarnaast zaten er nog echte flinke krassen op.
De volgende dag zijn we naar Doetinchem gereden waar mijn broertje werkt (zelfde bedrijf alleen een andere vestiging) aangezien we hier in de showroom aan de auto's mochten werken:
We hebben de auto hier snel weer even gewassen met NXT shampoo (is 15 km rijden en het was mooi weer). Tevens hebben we hier de motorruimtes ingespoten met Autoglym Engine Cleaner:
Dit weer netjes afgespoelt nadat we het met een grote kwast hadden ingeborsteld. De auto uit laten lekken en naar binnen gezet, kentekenplaten eraf en de achterlichten eruit:
de detailtafel :
Kleien (Monelle klei met Last Touch spray detailer) was de volgende stap die we hebben ondernomen. Van mijn auto kwam vrijwel niets af. De Vectra daarentegen had nog nooit klei gezien en dat was te merken.
Dit was na een halve motorkap:
Na het kleien de auto's voorzien van een prachtige striping en aan het polijsten geslagen:
De OPC hebben we behandeld met Mezzo op wit en Finale op groen op de Dap500
De Vectra vroeg om meer aandacht en deze hebben we als eerste aangepakt (na een testpot) met Inizio Forza op oranje met de Pro900. Daaropvolgend Mezzo op wit en Finale op groen met de Dap500.
Tussendoor zijn de auto's telkens geinspecteerd met CarPro Eraser.
De groene pad had het zwaar te verduren
Op de OPC heb ik het bestickerde dak en de raamstijlen behandeld Professional Polish met een witte pad op de Dap en met een witte polishing handpad. De chromen mistlampcovers van de Corsa en de grill van de Vectra hebben we ook meegepakt. Erg van onder de indruk! Reinigt de lak en bestickering echt diep en geeft een geweldige glans. Misschien wel het meest ondergewaardeerde product dat er is
Beide uitlaten hebben we 'gepolijst' met de Mothers Meg and Alu polish:
Hierna de auto's weer gewassen met een klein beetje APC om de auto te ontdoen van alle polijststof en vettigheid.
Na het drogen en de lunch beide auto's met de zwarte pad op de Dap in de Black Hole gezet en uitgepoetst; glans op komst:
Vervolgens na een uurtje wachten met de rode Monello handpad EX-P aangebracht op beide auto's. We hebben hiermee ook de sponningen en alle gelakte delen onder de motorkap mee gedaan:
Dit na een uurtje uitgepoetst en aan de gang gegaan met de wielen. De Vectra hebben we in de wheelwax gezet en mijn velgen met CarPro Reload behandeld. Dit omdat ze van de Wheelwax wit gaan uitslaan.
Met de Reload hebben we meteen de kentekenplaten bewerkt omdat we beide 'luxe' platen hebben met de kunstof opliggende letters. Met de Reload slaan die niet wit uit!
De trims werden daarna weer van een laagje Poorboys Trimrestorer voorzien en de banden van Wolfgang Black Diamond Tire Gel:
voor:
na:
Meteen daarna beide motor ruimtes ingespoten Autoglym Vinyl and Rubber Care en dit lekker laten intrekken.
Tot slot de Vectra voorzien van een laag:
En de Corsa staat in de:
Toen dit stond de curen de binnekanten van beide auto's met Natural Look bewerkt en het leer met Leather Stuff. De raampjes van binnen met Meg's glass Cleaner. De voorruit staat aan de buitenkant in de Rain clear van Pro Vision en de rest van de ruiten hebben we gewoon met de EX-P meegepakt.
En dan, na drie dagen (we hebben het lekker rustig aangedaan.... ) eindelijk het eindresultaat:
Al met al een beste kluif maar zeker de moeite waard gezien het eindresultaat.
Binnenkort staat de Astra Sports Tourer van onze ouders nog op het programma en dan zijn de Corsa en de Vectra al bijna weer toe aan een winter beurtje
Bedankt voor het lezen en op en aanmerkingen hoor ik graag!