• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel polijsten

LarsK

Detailing trainee
26 jan 2020
2
25
Beste forumleden,

Voor het machinaal (DAP) polijsten van onze Opels ben ik opzoek naar het meest geschikte polijstmiddel + nieuwe pads voor onderstaande modellen:
'07 Corsa OPC (arden blue metallic)
'09 Opel GT (zwart metallic)
'12 Astra GTC (parelmoer wit)
'16 Insignia (metallic groen)

Zelf zat ik te denken aan monello raffini finale, mezzo, veloce als polijstmiddel, in combinatie met de witte, oranje en groene pad.
Heb nog nieuwe Scholl schock2cut met oranje pad liggen(Gratis ontvangen).

Wie heeft advies als meest allround combinatie?
Hoor graag van jullie,

Lars
 
Welkom op het forum, Lars!

Het wordt gewaardeerd als je jezelf even voorstelt in een Voorstel-topic. ;)

Er is niets concreets te vertellen over welke combi van pad + polijstmiddel je nodig hebt per merk/type. Ten alle tijden een testspot maken om te kijken wat er nodig is voor elke auto/boot/fiets/koektrommel/etc. die je gaat doen.

In de basis, van Grof naar Fijn:

PADS --> Paars Wol / Geel Foam -- Oranje Foam / Groen Foam -- Wit Foam (Rood + Zwart zónder cutting - wax/glaze)
Polijstmiddel --> Veloce -- Mezzo -- Finale

Ik denk dat de Shock2Cut met Oranje Pad tussen de zwaardere combi's hierboven past.

Aangezien je dus al een DAP hebt met een variatie van pads en polijstmiddelen, denk ik dat je al een prima all-round setup in huis kan hebben. Maar, een testspot verteld je of dit waar is of niet.