• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfris Detail Mercedes

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Follks,

Deze zaterdag ochtend vroeg begonnen aan een "opfris detail" van een terugkerende klant.
Vorig jaar heb ik deze Mercedes in de Si3d gezet en daarvoor nog gepolijst.
Aangezien het goed weer wordt vond de klant het wel weer eens nodig om de Mercedes weer te laten verwennen. Deze ochtend dus de auto gebracht, polijsten was nog niet nodig, dit laat hij voor de winter weer doen gelijk met een nieuwe coating. Vandaag dus alleen een opfris beurtje van binnen en buiten.
Klein beeld van de aanvang:

upload_2017-4-8_15-59-0.png


upload_2017-4-8_15-59-32.png


De auto eerst afgespoten en daarna lekker gewassen met Nanolex Pure Shampoo en Monello thick mitt.
De grill en de dieseldop lekker meenemen met de valet pro kwast:
upload_2017-4-8_16-0-43.png

upload_2017-4-8_16-1-2.png

upload_2017-4-8_16-1-27.png


De velgen heb ik gedaan met het bekende Monello Non Ferro.
Op deze wagen zitten keramische remmen, dus veel werk had de Non Ferro niet.
Non Ferro verdelen over de velg:
upload_2017-4-8_16-2-54.png

De bandjes heb ik afgewerkt met Nanolex Rubber & Tire restorer
Velgen van begin tot eind:
upload_2017-4-8_16-3-16.png

Dorpels nog behandeld met Non Ferro:
upload_2017-4-8_16-9-26.png

Daarna de auto gedroogd en de hele auto gekleid met DDJ Born Slippy en Monello Dolce Verde Klei.
Stukje deur:
upload_2017-4-8_16-4-23.png


Het glaswerk is gedaan met Nanolex Glass reiniger.
Ik ben daarna begonnen aan het interieur.
Eerst maar eens uitgezogen, daarna lekker met Nanolex interior reiniger en een kwastje aan de gang:
upload_2017-4-8_16-6-5.png


upload_2017-4-8_16-6-19.png

De luchtroosters niet vergeten:
upload_2017-4-8_16-6-57.png

Eind resultaat van het interieur werk:
upload_2017-4-8_16-7-32.png

upload_2017-4-8_16-7-52.png


Na het interieur, het chroomwerk op de auto gepolijst met Meg's Finish polish.
Uitlaatje meegenomen:
upload_2017-4-8_16-8-35.png


Kunststof nog behandeld met Nanolex Trim Rejuvinator:
upload_2017-4-8_16-13-24.png

Als laatste de auto afgetopt met de Nanolex SiFinish om de coating weer een booste te geven.
Eindresultaat van een dagje werken:

upload_2017-4-8_16-10-57.png


upload_2017-4-8_16-11-16.png


upload_2017-4-8_16-11-38.png


upload_2017-4-8_16-12-12.png


Thanks for reading!

greetz Michel
 
Nice job! Staat er weer netjes bij, zowel in al exterieur mooi opgeknapt.

Zie dat je gekleid heb op de si3d heb je hierna nog een boost of iets gebruikt?
En hield de si3d het nog goed?

De si3d was nog prima aanwezig, ik heb de SiFinish gebruikt om te boosten op het einde.
Kleien heb ik gedaan omdat de auto wat stipjes had die met wassen niet eraf gingen. Als we dan toch bezig zijn gelijk maar de hele auto :)
 
  • Leuk
Reactions: Roy86
@Ric325i ik heb er niks van gezien heel eerlijk gezegd. Ik ben dan wel vrij royal geweest met de lube. Maar moet een coating daar niet tegen kunnen? Ik kan me vergissen maar ik heb het nog niet eerder gezien
 
Kijk ik weet het ook niet maar in principe laat clay altijd wat "schade" achter in meer of mindere mate maar het zou best kunnen dat het met een coating niet/nauwelijks te zien valt.
Die Nanolex interieur cleaner hoor ik ook veel goede dingen over maar wat is het verschil of voordeel boven APC?
 
Ik denk dan dat het bijna niet zichtbaar is, in dit geval van een coating.
Ik zal er nu wel eens extra op gaan letten de volgende keren.

Ik vind de Nanolex interieur cleaner een goede werking hebben, zowel het reinigingen als de natuurlijke finish ( niet glanzend ) Een APC zal zeker beter schoonmaken vermoed ik zo, ik heb ze nog niet naast mekaar gebruikt eerlijk gezegd. Alleen bij een APC zal je nog nabewerking moeten doen met een voeder.
De nanolex heeft van beide eigenschappen, ik denk dat die eigenschapen het grootste verschil is met een APC.
 
Spray & wipe is een detailerspray toch? Ik zou hem daar niet mee vergelijken meer met een APC, maar dan met voedende eigenschapen. Vooral met een kwastje gaat die goed schuimen en komt die goed toch zijn recht.
Volgens mij kan het geen kwaad om een dressing erna te doen, maar ik vind de finish al mooi genoeg. :) denk dat dit ieder zijn eigen smaak is
 
Mooi werk, ik snap alleen de klei stap niet helemaal terwijl er een coating op staat.
Klei bevat een polijstkorrel, waardoor je een mechanische bewerking uitvoert op de coatinglaag.
Je kunt hierdoor schade aan de coating aanbrengen of deze deels verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Kijk leer moment, bedankt voor de feedback.
Ik heb de auto gekleid omdat er plekjes op zaten die met wassen niet eraf gingen en met kleien wel. Wist niet dat het zo'n effect zou hebben op de coating.