• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfrisbeurt originele Vitra loungestoel.

Kikker79

Detailing chief
15 okt 2013
56
75
44
Amersfoort
Jaren keek ik er tegenaan. En elke keer als ik ze zag kreeg ik die drang om ze eens lekker te verwennen. Zie het als de auto die in de file naast je staat en onder de krasjes en andere narigheid zit. Jij zal die lak wel eens even aanpakken! Die drang.

De stoffen bekleding -volgens de fabrikant type Hopsak- zat onder de koffievlekken, asresten, wat verf en vooral veel rookaanslag. Het chroom was aardig dof en vooral erg smerig.
Na het stofzuigen van stoel #1 en het maken van een plan van aanpak kon de klus beginnen!

De bekleding royaal insprayen met Autoglym - Car Interior Shampoo en met een lichte tot matige druk borstelen met de interieur borstel van paardenhaar. Net als bij het autowassen paste ik hier het 2-emmer systeem toe. Na elk gedeelte de borstel afspoelen in de 'vieze' emmer. Sommige vlekken vroegen om een confrontatie met APC: APC 1, stoel 0.
Het schuim dat ontstond van de shampoo en de APC nam ik weg met een schone zachte doek.

De achterkant van het stoeltje, en de plekken waar ik niet goed bij kon, deed ik met de Dodo Juice Mister Pink Interior Detailling Mitt (wat een benaming).

Nadat het stoffen gedeelte was gereinigd was het chroom aan de beurt. Hiervoor heb ik de Professional Polish van Poorboys World gebruikt i.c.m. de Meguiars Even Coat Pad en voor de lastige plekjes een naamloos doekje van de rol. Die rookaanslag om m'n pad en doekje :( gat-ver-damme! Ik had verwacht dat er veel van het stoffen gedeelte zou komen, maar dit?!

Al met al ben ik toch een paar uurtjes bezig geweest met 1 stoel. Het was de opzet om de stoeljes eens flink op te frissen en ik denk dat dat aardig is gelukt! De vlekken zijn eruit en het chroom glimt geweldig. Wel zitten er wat krasjes in, dus wellicht een klus voor later. Morgen beginnen met stoel #2!



Vitra1.jpg


Vitra2.jpg


Vitra3.jpg


Vitra4.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Zo coooooool.......... een stoel op een auto-forum zetten, onwijs mooi geworden en bedankt voor je verslag, Daar hebben meer mensen wel wat aan :)^
 
Dat zijn de soort topics waardoor ik blijf terugkomen naar het forum :) Helemaal geweldig hoe die stoelen zijn opgeknapt. Hier op't werk heb ik er ook enkelen in die staat staan, jammer genoeg...
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Tjah, dat weet ik nog zo niet... Ik denk dat mijn collega's het helemaal niet erg vinden dat de stoelen er zo smerig bij staan, als ik zie hoe ze met het materiaal bij ons omspringen.
Misschien dat ik het ooit toch wel eens waag. Dan maak ik er zeker een show-off van ;)
 
Deel voor deel schoonmaken werkt het prettigste. Als je onverwachts even weg moet hoef je je geen zorgen te maken over opgedroogde shampoovlekken of iets dergelijks.